וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תדע כל אם עבריה כי בנה מופקד בידיו הטובות של ברדוגו

עודכן לאחרונה: 1.10.2024 / 15:05

בחדשות כאן 11 דווח שמי ש"שידך" בין נתניהו לסער ודוחף להחלפת גלנט הוא איש ערוץ 14 יעקב ברדוגו. המדהים באמת הוא שהאייטם הזה זכה בקושי להרמת גבה. אז איך זה ש"פרשן" מתווך בעסקה פוליטית? זה היופי בתחתית, שמתרגלים. דעה

יעקב ברדוגו ערוץ 14. ערוץ 14, צילום מסך
יעקב ברדוגו ערוץ 14/צילום מסך, ערוץ 14

טור זה מתחיל בגילוי נאות והודאה ביושר: הוא כמעט ולא נכתב. אין בו לא ביקורת (אם כבר, אז עצמית), וגם לא שיפוטיות. למעשה, אלמלא היה בן כספית מצייץ בנושא, ייתכן שהיה בכלל נעלם מתחת לרדאר כותב שורות אלו. עד כדי כך מצבו, או מצבנו גרוע.

חזרה למה שחשוב: אתמול (שלישי) פרסם הכתב הפוליטי המוצלח של חדשות כאן 11 במהדורה כי איש התקשורת יעקב ברדוגו - שבמקביל מייעץ באופן לא רשמי לנתניהו - הוא אדריכל החזרה של גדעון סער לליכוד ולממשלה. לפי הפרסום, ברדוגו הוא זה ש"שידך" בין נתניהו לסער, כאשר במקביל הוא דוחף להחלפת שר הביטחון יואב גלנט. ברדוגו סבור שגלנט לא צריך לנהל את המלחמה. ממליץ לקרוא את המשפט האחרון שוב: ברדוגו, הוא ולא אחר, סבור שגלנט לא צריך לנהל את המלחמה. מתברר שדעתו, שבאופן לא מחשיד דומה לזו של רעיית ראש הממשלה, חשובה ואפקטיבית מאין כמותה.

עוד לפי הדיווח, "בסביבת נתניהו התרחשה מחלוקת משמעותית בשאלה מי יוכל להחליף את גלנט. כרגע הנושא לא הוכרע - בכל מקרה ברדוגו דוחף לכך שסער יקבל תיק בכיר ויצטרף גם לליכוד בהמשך".

ברדוגו היה גם זה שבאמצע יוני הוביל את צה"ל לפרסם הכחשה רשמית חסרת תקדים נגד "עיתונאי", אחרי ש"דיווח" כי הרמטכ"ל תומך בהשארת שלטון חמאס בעזה

יעקב ברדוגו הוא מגיש ו"פרשן פוליטי" בערוץ 14 וברדיו "גלי ישראל" - שני כלי תעמולה של ראש הממשלה במסווה של גופי תקשורת. על פניו, עובדות אלו מספיקות כדי לייתר את השאלה המתבקשת איך מי שעוסק בבוקר בעסקאות פוליטיות יכול לשבת בערב באולפן ו"לפרשן". התשובה בגוף השאלה.

מי שעוקב אחר עלילות ברדוגו בשנתיים האחרונות יודע שזוהי גם הקלה במשימותיו המוצלחות, מרביתן מרוכזות בהידוק הקשר המושחת שבין התקשורת לשלטון. רשימה קצרה: ברודוגו היה גם זה שלפי הפרסום דחף למינויו של דני זקן לממלא מקום מפקד גל"צ - מינוי שהחזיר אותו לשדר בתחנה, וסיפק לנתניהו שנתיים של "פרשנויות" מטעם ברדיו הציבורי.

ברדוגו היה גם זה שבאמצע יוני הוביל את צה"ל לפרסם הכחשה רשמית חסרת תקדים ל"עיתונאי", אחרי ש"דיווח" כי הרמטכ"ל תומך בהשארת שלטון חמאס בעזה". מדו"צ נמסר אז כי "מדובר בשקר חמור ומשולל כל יסוד. הרמטכ"ל התבטא אינספור פעמים בעניין, גם באופן פומבי, שאין לאפשר את המשך השליטה של חמאס בעזה. לצד זאת, מי שקובע את המדיניות אל מול ארצות הברית ורצועת עזה הוא הדרג המדיני, וצה"ל מממש את ההנחיות בעניין".

ברודוגו היה גם זה שהסביר לצופיו ומאזיניו ששר הבטחון גלנט הסתייג מחיסול נסראללה בעוד ראש הממשלה נתניהו הוא שדחף ואישר והכריע. האמת, כפי שנחשף, הפוכה לגמרי.

אבל גם פה אין צורך בגוגל או בתחקיר עומק: כבר בימים הראשונים שלאחר טבח ה-7/10 דוווח בוואלה ברנז'ה כי איש התקשורת ברדוגו מבלה בקריה לצד נתניהו וצוותו, בניסיון לנסח אסטרטגיה תקשורתית ולשדל ("לתדרך") עיתונאים מכלי תקשורת אוהדים כי האחראי האמיתי למחדל הוא הצבא. לפי הפרסום, מאז תחילת הלחימה, מקורבו של נתניהו שהה כדרך קבע בקריה בתל אביב ונפגש עם גורמים מטעמו של רה"מ. מי שהיה שם במערכה הראשונה, התגלה מאז גם בשנייה, השלישית, ולצערנו כנראה לא האחרונה.

עוד בוואלה

רזי ברקאי: מפקד גל"צ הזמני דני זקן - שלוח של ברדוגו; עוד חודש אעזוב את התחנה

לכתבה המלאה
בנימין נתניהו וגדעון סער במפלגת הליכוד לאחר פרסום תוצאות המדגם, 22 בינואר 2013. צילום: ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
בנימין נתניהו וגדעון סער במפלגת הליכוד לאחר פרסום תוצאות המדגם, 22 בינואר 2013/עיבוד תמונה, צילום: ראובן קסטרו

אז איך נרמלנו מציאות שבה יועץ שהוא למעשה גם עסקן מקושר ורווי אינטרסים, מוביל מהלכים ביום ואז מפרשן אותם בלילה במהדורה? מספיק לראות את כמות כתבות הפולו-אפ והאזכורים לידיעה הלא-בלתי מרעישה של שמש מאתמול. בדיקה ראשונית מגלה ששני אתרים - אחד חרדי ואחד של הציונות הדתית - ציטטו את הידיעה של כאן 11. בעיתונות הממסדית, המכונה "מיינסטרים", הנושא כלל לא זכה לסיקור. כאמור, אפילו כותב שורות אלו התלבט לרגע אם מדובר כאן במקרה של אדם נשך כלב או כלב נשך אדם.

תדע כל אם עבריה כי בנה מופקד בידיו הטובות של ברדוגו. תקווה שהיא רגועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully