וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במגזר העסקי מאיימים: לא נסכים להתערבות ממשלתית במדידת הרייטינג

וואלה ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 28.10.2024 / 14:19

בעקבות אישור הצעת "חוק הרייטינג" בוועדת שרים לענייני חקיקה, קורא נשיא איגוד לשכות המסחר שחר תורג'מן, להימנע מאפשרות של מניפולציות פוליטיות על שיטת המדידה. "המגזר לא יאמץ את השינויים המסוכנים שמקדם שר התקשורת"

רייטינג טלוויזיה מסחרית. מערכת וואלה, מערכת וואלה
רייטינג טלוויזיה מסחרית/מערכת וואלה, מערכת וואלה

בעקבות אישור הצעת "חוק הרייטינג" היום (שני) בוועדת שרים לענייני חקיקה, הצעה אשר במהותה מעניקה כוח רב להשחית לגורמים פוליטיים קורא פומבית נשיא איגוד לשכות המסחר, שחר תורג'מן, להימנע מאפשרות של מניפולציות פוליטיות על שיטת מדידת הרייטינג.

לפי הצעת החוק - גורם פוליטי, שר התקשורת, הוא שיקבע את זהות הגוף שימדוד את נתוני הצפייה של כלל הגופים המשדרים בישראל והוא שיקבע את הטכנולוגיה שתשמש לכך. בנוסף, הצעת החוק מחייבת הצגה של נתוני הצפייה לצופי הטלוויזיה "בזמן אמת" בפני צופי הטלוויזיה.

"שיטת מדידת הרייטינג חייבת להישאר אובייקטיבית ומקצועית. אנחנו לא רוצים להגיע למצב בו עוגת הפרסום תחולק ע"פ אינטרסים פסולים לטובת הערוצים שמקדמים את האג'נדות של הממשלה הנבחרת, מימין או משמאל. מדידת רייטינג היא כלי עבודה קריטי בשוק התקשורת, ממנה נגזרים תעריפי הפרסום. למעלה מ-1.5 מיליארד שקל בשנה מושקעים בפרסום על ידי המגזר העסקי שלא יסכים להתערבות ממשלתית במדידת הרייטינג, התערבות שתפגע באמינות הנתונים וביכולת להשקיע בפרסום. עצמאות הגוף המודד והמפקח היא אקוטית למפרסמים ובלעדיה הנזק לשוק הפרסום עשוי להיות בלתי הפיך".

עוד מוסיף תורג'מן: "שיטת מדידת הצפייה חייבת להישאר אובייקטיבית ומקצועית ללא שליטה פוליטית. מעורבות ממשלתית מדיפה ריח לא נעים שמאפיין משטרים לא דמוקרטיים. המגזר העסקי הוא השחקן המרכזי בשוק הפרסום והוא לא יאמץ את השינויים המסוכנים שמקדם שר התקשורת. גם אם שינוי המדידה המוצע יאושר אנחנו כאן כדי להזכיר לשר - מטר נשאר מטר גם אם תחליט לקרוא לו מילימטר".

היועמש"ית גלי בהרב מיארה, שר התקשורת שלמה קרעי. ערוץ הכנסת,שלי טורש פלאש 90, עיבוד תמונה
היועמש"ית גלי בהרב מיארה, שר התקשורת שלמה קרעי/עיבוד תמונה, ערוץ הכנסת,שלי טורש פלאש 90

קרעי: "עמדת היועמ"שית חשובה כקליפת השום"

מוקדם יותר היום, הצטרפה גם היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה למרבית הגופים המקצועיים ולערוצי הטלוויזיה עצמם, ומתנגדת ל"חוק הרייטינג" שמקדם שר התקשורת קרעי. בחוות דעת שהגישה לועדת שרים לחקיקה, שם נידונה ועברה הצעת החוק הפרטים של חה"כ שלום דנינו, היא קובעת כי "אין לאפשר חקיקה המתירה לממשלה לאסוף בכפיה מידע על תכני הצפיה של כל פרט ופרט בציבור".

עוד כותבת היועמ"שית כי הצעת החוק עלולה "לגרום לפגיעה חמורה ובלתי מידתית בזכות לפרטיות, ובתוך כך בזכות לחופש הביטוי והעיתונות, פגיעה הנובעת ממעורבות שלטונית פוליטית בשוק השידורים, ולכן יש מניעה חוקתית בקידומה".

עוד בוואלה

למרות התנגדות היועמ"שית, הצעת חוק הרייטינג של קרעי עברה בוועדת השרים לחקיקה

לכתבה המלאה

שר התקשורת קרעי מסר בתגובה להודעת היועמ"שית: "היועצת המשפטית לממשלה מוציאה הודעות יח"צ מיותרות תוך התנגדות להחלטה שלא התקבלה. בוועדת השרים היום בדיון על ההצעה אמרתי במפורש, יחד עם שר המשפטים, כי הצעת החוק תעבור את ההתאמות הנדרשות כך שלא תפגע בפרטיות המשתמשים. ההצעה אושרה בכפוף להסכמת שר התקשורת.

"היועמ"שית, באופן לא ברור, מחליטה להוציא הודעה כאילו ההחלטה שהתקבלה תאפשר פגיעה בפרטיות, ועל אף מה שנאמר בצורה מפורשת לנציגתה בדיון על ידי שר המשפטים ועל ידי. שיערב לה. בכל מקרה, ובוודאי כאשר מדובר בהצעת חוק פרטית, עמדתה חשובה כקליפת השום. נקדם את ההצעה בהתאם לעקרונות שקבענו. סיכמנו על עקרון מוביל: שקיפות לציבור. במנגנון המדויק נטפל בדיוני הוועדה בכנסת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully