וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח המבקר על רשות השידור: כשלים בניהול נכסי הנדל"ן

30.4.2012 / 16:00

כשלים בניהול הנכסים וטיפול רשלני בהם, כאשר בראשם אי-רישום של הנכסים בלשכת המקרקעין, חוסר מעקב אחר מצבם וחוסר במידע על אודותיהם, כך עולה מהדו"ח על התנהלות הרשות

בדו"ח מבקר המדינה שמתפרסם היום (שלישי), שנה לאחר שפרסם דו"ח חמור ביותר על התנהלותה של רשות השידור אשר הצביע על כשלים ארגוניים וניהוליים קשים, שב המבקר ובוחן נושא נוסף ברשות, והוא האופן שבו טופלו נכסי הנדל"ן של הרשות בשנים האחרונות.

יחידות הרשות השונות נמצאות במבנים, במשרדים ובמגרשים הפזורים בכל רחבי הארץ. עיקר הנכסים מרוכזים בירושלים - במתחם רוממה, במתחם שערי צדק ובמתחם הלני המלכה. פעילות הרשות בתל אביב מרוכזת במתחם בדרום הקריה. "במשך השנים לא ניהלה הרשות רישום עדכני של הנכסים, לא תיעדה את השינויים שנעשו בנכסיה ולא מינתה מנהל מקצועי לקדם את הטיפול בנדל"ן", כתב המבקר. "מסד הנתונים על הנדל"ן שבידי הרשות אינו מאפשר ניהול נכסים בפריסה ארצית ובהיקף ניכר ואף אינו מאפשר מעקב ראוי אחר מצבם".

"הידרדרות חמורה במעמדה הציבורי של הרשות ובתפקודה"

בדו"ח כותב המבקר כי זה שנים חלה הידרדרות חמורה במעמדה הציבורי של הרשות ובתפקודה. הדבר בא לידי ביטוי, בין היתר, בגירעון מתמשך בתקציבה ובשחיקה במעמד השידור הציבורי. ביולי 2007 אישרו מוסדות הרשות תכנית רפורמה מקיפה, ובאפריל 2009 נחתם הסכם בין הרשות ומשרד האוצר ובין ארגוני העובדים המייצגים את עובדי הרשות, ולפיו יפרשו ממנה 700 עובדים בכפוף לחתימת הסכמי עבודה חדשים שיחליפו את הקיימים.

בתכנית הרפורמה הוחלט כי פעילות הרשות תרוכז בשלוש המתחמים בשלוש הערים הגדולות (ירושלים, תל אביב וחיפה). בפועל תכנית הרפורמה טרם יושמה, היות שהרשות ומשרד האוצר לא הגיעו להבנות בעניינה וטרם נחתם הסכם המימון. חלק עיקרי במימון הרפורמה הוא מכירת של נכסי הנדל"ן, כך לפי הנחיית ראש הממשלה – השר הממונה על רשות השידור. "אף שהנחיית ראש הממשלה יצרה זיקה ישירה ותלות בין תכנית הרפורמה ובין נושא הנדל"ן של הרשות, והייתה צפויה להשפיע השפעה ניכרת על הרשות, לא העלה יו"ר הרשות את הנושא לדיון במליאה סמוך לקבלתה, והיא נדונה רק בוועד המנהל", כתב המבקר.

בדצמבר 2011 אישרה הכנסת תיקון לחוק הקובע שהאישור להעברת נכסי הרשות יינתן בידי השר הממונה בלבד, כלומר, ראש הממשלה. בתיקון נקבע שהרשות לא תבצע שינויים בנכסיה כל עוד לא התקבל חוק בנושא. "תיקון זה יצר מציאות חדשה שבה ספק אם הנחיית ראש הממשלה - שיצרה זיקה ישירה בין מכירת הנדל"ן ובין מימון תכנית הרפורמה - ניתנת ליישום בטווח הנראה לעין, ועל הרשות לתת דעתה להתפתחות זו", כתב המבקר.

"משרד מבקר המדינה ער להליכים שהחלה הרשות לנקוט בשנת 2011 בכל הקשור לקידום הטיפול בנדל"ן", כתב המבקר בסיכום דבריו. "עם זאת, ממצאי דוח זה מלמדים שנוצרה מציאות חדשה שבה שינוי החוק, השינוי המבני, מימוש הנכסים ומימוש הרפורמה שלובים אלו באלו בלא שניתן להפרידם". המבקר קרא לראש הממשלה נתניהו להתערב בסוגיה. "על השר הממונה על ביצוע החוק ועל מוסדות הרשות לקדם את כל התהליכים הנדרשים כדי שהרפורמה תוכל להתבצע והרשות תוכל להיחלץ מן המשבר העמוק שאליו נקלעה", כתב.

מרשות השידור נמסר בתגובה: "טיוטת דו"ח המבקר התקבלה ברשות השידור. הערות על הטיוטא הופנו למבקר המדינה ויתפרסמו במסגרת הדו"ח השנתי של מבקר המדינה בסוף חודש מאי השנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully