וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירקטוריון מעריב אישר את מכירת העיתון לשלמה בן צבי

20.9.2012 / 6:01

עסקת מעריב בדרך ליציאה לפועל, זאת לאחר אישור דירקטוריון העיתון את מתווה המכירה לשלמה בן צבי. היום בצהריים מתכננים העובדים לקיים הפגנה בעקבות אי עיגון זכויותיהם

דירקטוריון מעריב אישר הלילה (חמישי) את מכירת העיתון לאיש העסקים שלמה בן צבי. אישור המתווה נעשה ללא נוכחותו של בעל השליטה בעיתון נוחי דנקנר, אשר שהה בחו"ל. ביממה הקרובה צפויים הצדדים להוציא הודעה לבורסה אשר תתייחס לנושא המכירה. אתמול התייחס דנקנר גם לנושא כספי הפיצויים ואמר כי הוא "מתכוון לפעול שדירקטוריון דסק"ש ישלים 69% מהפער שחסר, ואני מצפה שהכשרת היישוב תשלים את היתרה". בפגישתו עם נציגי העובדים בעיתון. דנקנר לא הסכים להתחייב לשלם מכיסו את מלוא כספי הפיצויים החסרים לכאורה בקופה.

בימים האחרונים התקיימו מגעים אינטנסיביים בין נציגיו של שלמה בן צבי לבין נציגי דנקנר, ומסתמן כי הצדדים הגיעו להסכמה באשר לסכום העסקה. הסכום עמד בתחילה על 85 מיליון שקלים, כך לפי הדיווח לבורסה, אולם בעקבות בדיקת הנאותות אשר הצביעה על פערים מהותיים בין הנתונים שנמסרו לבין צפי ההכנסות – דרש בן צבי הפחתה במחיר העסקה. מעריב עומד, כך לפי ההערכות, בפני הגשת בקשה להקפאת הליכים על מנת להגן על ביצוע העסקה מפני נושים וגביית חובות בטרם הוסדרה ההעברה.

העובדים רותמים את שער העיתון למאבק; בצהריים מתוכננת הפגנה

כאמור, ניסיונות ועד עיתונאי העיתון לעגן את זכויות העובדים במקרה של העברת הבעלות כשלו, לעת עתה. בפגישת חירום שנערכה אתמול בדסק החדשות של העיתון, הוחלט לקיים היום בצהריים הפגנת מחאה נרחבת, אשר על פי הוועד תהיה "גדולה יותר מזו שנערכה בשבוע שעבר". בשעה 12:00 יתאספו העובדים בצומת מעריב ויצעדו משם אל עבר מגדלי עזריאלי - שם יושב דירקטוריון החברה. העובדים יפגינו במחאה על כשלון הניסיונות לעגן את זכויותיהם. כמו כן יוקמו משמרות מחאה שקטות מול בתיהם של נוחי דנקנר ועופר נמרודי, כלפיהם נטען כי הם נושאים באחריות החוב של החברה לעובדים העומד על סך של כ-40 מיליון שקלים.

במקביל, הבוקר רתמו עובדי העיתון את שער מעריב למאבקם, ופנו ישירות לשרי הממשלה אשר עד כה נמנעו מלהתערב במשבר הפוקד את העיתון. תחת הכותרת "אתם מתעלמים מאיתנו, מהיום אנחנו מתעלמים מכם", הודיעו העובדים כי מעתה במקום תמונות השרים יופיעו רק "דמויות שקופות" - סמל לכך שאיש ממקבלי ההחלטות אינו רואה אותם.

עוד בנושא:
אחרי רכישת בן צבי - לאן הולך מעריב?
מעריב: לא מדובר רק בתהליך טכנולוגי אלא אסטרטגי – וזה החלק המסובך
שלמה בן צבי רוכש את מעריב מנוחי דנקנר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully