וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הסדר אפשרי: ערוץ 10 מקצץ בשכר העובדים

16.10.2012 / 12:56

הליך הקיצוצים מגיע לאור הגרעון התקציבי ודרישת האוצר להציג בפניו תכנית עסקית שתאפשר את החזרת החוב - אשר ייפרס לתשלומים; בערוץ שוקלים לפתוח חוזים עם חברות הפקה

שוב קיצוץ בערוץ 10: דירקטוריון הערוץ הורה להנהלה לבצע קיצוץ במשכורות העובדים בערוץ 10 ובחדשות 10, כולל בכירים וטאלנטים. הקיצוץ ייעשה לקראת תקציב שנת 2013 ובשל הדרישה להתייעלות כלכלית מצד הוועדה שמינה משרד האוצר לבחינת מתן סיוע והקלות בתשלום חובו של הערוץ למדינה העומד על 64 מיליון שקלים. הליך הקיצוצים מגיע לאור הגרעון התקציבי ודרישת האוצר להציג בפניו תכנית עסקית שתאפשר את החזרת החוב - אשר ייפרס לתשלומים.

בערוץ מבקשים להימנע מהליך של פיטורים, הן מתוך חשש כי הליך כזה יביא לפגיעה משמעותית בתפקודו השוטף של הערוץ והן מתוך הבנה של המצב הנוכחי של שוק התקשורת, שכמעט שאינו מסוגל בעת הזו לקלוט עובדים חדשים. במסגרת קיצוצי השכר יספגו העובדים הזוטרים של הערוץ הפחתה של כ-5% משכרם, והבכירים יספגו קיצוץ של עד 20% מהשכר. המהלך ייצא לפועל כבר בחודש נובמבר.

על הפרק: "פתיחת חוזים" מול חברות הפקה קבועות

כמו כן, נודע כי בערוץ מתכוונים לפנות גם לחברות הפקה ולנסות ולבצע קיצוץ בעלויות ההפקה של תכניות בהפקת הערוץ ו"פתיחת חוזים" מול חברות הפקה קבועות איתן הערוץ עובד. בין היתר מדובר בחברות כגון "פינס-גלעדי" הפקות שמפיקה את תכניתו של גיא פינס ו"אילנה זיו הפקות" המפיקה את תכניות הבוקר, "אולפני הרצליה". גורם בערוץ 10 אמר היום לוואלה! ברנז'ה כי אם עד עתה עיקר הקושי היה בקיצוץ אל מול חברות ההפקה והטאלנטים עמם כבול הערוץ בחוזים קשיחים, עתה כאשר העובדים מאוגדים בוועד עובדים יציג קיים קושי גדול יותר בהחלת הקיצוצים עליהם ועל כן יתבצע ניסיון להידברות באפיקים אחרים לחיסכון תקציבי - אשר לא מוצו עד כה. בשלב זה אין כוונה להוריד תכניות מהאוויר.

בוועד עובדי ערוץ 10 מתנגדים לתכנית הפיטורים בתוקף, ובימים הקרובים ירכזו את עיקר מאמציהם בהצגת חלופות. "כמי שהיו שותפים בכירים במאבק להצלת העובדים, לא אנחנו צריכים להיות הכתבות לקיצוצים נוספים בו במיוחד לנוכח העובדה ששכר העובדים קוצץ כמה פעמים ולא הושב לקדמותו בניגוד להבטחות". העובדים יגישו להנהלת ערוץ 10 תכנית קיצוצים חלופית שתכלול הטבות לעובדים כתוספת קרנות השתלמות, הצמדה של השכר למדד המחירים לצרכן ותוספות שכר למי שמרוויחים מתחת לשכר הממוצע במשק. "אנחנו מקווים שהדיאלוג הפורה שהיה עד כה עם הנהלת הערוץ יימשך", אמרו בוועד העובדים.

עוד בנושא:
ערוץ 10 שידר קטע מראיון עם גלעד למרות התנגדות נעם שליט
לקראת העברת השליטה לידי לאודר: קיצוצים גם בנענע10
ערוץ 10: ב-castaway ידעו שאנו עובדים על עונת "הישרדות" הבאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully