וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיצוצים גם ב"רשת": שכר העובדים יקוצץ ב-3-10%

21.10.2012 / 11:19

מנכ?ל רשת אבי צבי הודיע הבוקר כי הזכיינית תקצץ את שכר העובדים הקבועים והפרילאנסרים באופן מדורג בהתאם לגובה השכר. בנוסף, תקצץ רשת גם 5% בהוצאות ההפקה

המשבר בתעשיית הטלוויזיה ניכר גם בזכיינית ערוץ 2 רשת: מנכ"ל רשת אבי צבי הודיע הבוקר (ראשון) כי הזכיינית תקצץ את שכר העובדים הקבועים והפרילאנסרים באופן מדורג ברמה של 3-10% בהתאם לגובה השכר.

בנוסף, "רשת" פנתה לכל המפיקים העובדים עמה בדרישה לקיצוץ של 5% בעלויות ההפקה. בזכיינית אומרים כי עד לרגע זה, כל המפיקים עמם ניהלה שיחות בעניין נעתרו לבקשה, "מתוך הזדהות והבנת המצב".

הקיצוצים ייכנסו לתוקף החל מ-1 בנובמבר, וזאת עד להתייצבות המצב הכלכלי של תעשיית המדיה בכלל ושל שוק הטלוויזיה בפרט. קיצוצי השכר הללו מצטרפים לקיצוצים שנערכו בחודש האחרון בעיתון ידיעות אחרונות, וצפויים להתקיים גם בערוץ 10.

במכתב ששלח היום צבי לעובדי החברה הוא כתב בין השאר, "עמיתים וחברים שלנו נלחמים, כמונו, מדי יום לשמור על תעשיית העיתונות, הרדיו והטלוויזיה. זה לא סוד שחופש העיתונות מצד אחד והיצירה הישראלית ככלל מאידך נמצאים במאבק לא רק לשמור על עצמאות אלא להתקיים ממש. לצערי, גם אנו נדרשים לתהליכים משלימים על מנת לעבור את התקופה המאתגרת. בשבועות ובחודשים האחרונים המשכנו בתהליכי בניית תכנית עבודה יעילה, מדויקת וקפדנית. למרות התמיכה הפיננסית הבלתי מתפשרת מצד הבעלים שלנו בקבוצת עופר ושטראוס , החברה תתקשה להתמודד עם מצב השוק הנוכחי, במידה והרגולטור לא יתגייס גם הוא להתאים דרישותיו למצב השוק הקיים. אנו תולים תקוות רבות בוועדה בראשות משרד האוצר שדנה בדיוק בימים אלה בסוגיות הקשורות לענף הטלוויזיה ולהוצאותיו המרובות".

עוד כתב צבי לעובדי "רשת", כי הוא "החלטות מסוג זה הן מהקשות אליהן אני נדרש וכי אני תקווה כי המהלך יאפשר להימנע מתהליכי פיטורים וקיצוץ במשרות וכי ההיחלשות בתעשייה תעבור במהרה לרווחתנו ורווחת הצופים שלנו".

מרשת נמסר כי "המשבר העמוק אליו נקלע שוק המדיה בכלל ותעשיית הטלוויזיה בפרט, בין השאר לאור הירידה הדרמטית בהיקפי הפרסום, חייבה את הנהלת 'רשת' לבצע שורה של קיצוצים. מהלכים אלה נעשים במטרה להמשיך ולשמור על מצבת כח האדם של עובדי 'רשת' ולהימנע מפיטורים".

עוד בנושא:
קיצוץ רוחבי ב"ידיעות": המרוויחים מעל 10 אלפים שקל - יוותרו על עד עשירית משכרם
הקיצוצים מגיעים למוזס: קבוצת ידיעות תפטר עשרות עיתונאים
לקראת הסדר אפשרי: ערוץ 10 מקצץ בשכר העובדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully