וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפנברון VS ירון: גולדשטיין שילם את המחיר

29.11.2015 / 19:12

המשנה לעורך ידיעות אחרונות הפורש אלון גולדשטיין ימשיך מחוץ לעיתון בתחום שאותו ניהל - תוכן שיווקי, כך נודע לוואלה ברנז'ה. ומה הקשר בין פרישתו של מי שהיה יד ימינו של רון ירון, למאבק השליטה בין ירון לבין עורך אתר ynet?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הגיע הזמן להמשיך הלאה". אלון גולדשטיין/מערכת וואלה!, צילום מסך
"לקראת המעבר לראשל"צ, הייתה כוונה להשלים את השליטה של ירון על האתר", אומר גורם בידיעות, "אבל אז טיפנברון פעל מול נוני. זו מכה לירון שהחלישה אותו מאוד כי גולדשטיין היה יד ימינו"

פחות משבוע לאחר שהטיל את הפצצה והודיע על פרישתו מידיעות אחרונות", המשנה לעורך העיתון אלון גולדשטיין בדרך לג'וב הבא בתחום התוכן השיווקי. לוואלה ברנז'ה נודע כי גולדשטיין מנהל בימים אלו מגעים עם מספר גופים בולטים במשק, כאשר הכיוון הוא תחום התוכן השיווקי שאותו הוא מכיר היטב מתפקידו האחרון.

במהלך חמש השנים האחרונות בעיתון היה גולדשטיין אחראי על כמה מהפרויקטים הגדולים שנשענו על תוכן שיווקי וגררו לא מעט ביקורת, בהם "המורה של המדינה" שנערך במימון משרד החינוך, "מארחים ניצולי שואה" במימון משרד הרווחה, שיתופי פעולה עם חברות מזון שונות ועוד רבים נוספים. גולדשטיין הספיק לסגור באחרונה גם את עסקת שיתוף הפעולה עם התעשייה האווירית "מהנדסות העתיד", שעלתה בחודש האחרון בעיתון ובאתר הקבוצה ynet.

במערכת ידיעות אחרונות יש מי שטוען כי גולדשטיין הפך בשנים האחרונות "מעיתונאי לאיש מכירות של תוכן במסגרת תפקידו". הם אינם היחידים שלא ממהרים לפרגן לקריירה החדשה של גולדשטיין. עיתונאים נוספים הביעו השבוע את אכזבתם מהעיתונאי שזכה להערכה רבה במערכת העיתון. "עצוב נורא שאדם כזה מוכשר ועורך מצוין פונה להתעסק בתוכן שיווקי", אומר לוואלה ברנז'ה עיתונאי לשעבר בעיתון. לחלק גדול מהם המעבר של גולדשטיין, הזכיר את זה של עורכת המוסף הכלכלי "ממון" יעל דרומי שפרשה מהקבוצה לאחר כ-15 שנים וכיום מתמחה בתיווך בין גורמים עסקיים לגורמי מדיה, לצורך שילוב תוכן שיווקי.

רון ירון. אביגיל עוזי,
נפרד מיד ימינו. רון ירון/אביגיל עוזי

למה באמת פרש גולדשטיין?

בינתיים, גולדשטיין עצמו שומר על שתיקה. בהודעה שהעביר במייל ביום רביעי האחרון לעובדי העיתון הוא הצביע על תחושת מיצוי כרקע לעזיבתו, וציין: "הגיע הזמן עבורי לשנות קצת ולהמשיך הלאה". אלא שלטענת גורמים בידיעות אחרונות, לא תחושת מיצוי הביאה את גולדשטיין לפרוש אלא המאבק על השליטה בין עורך העיתון רון ירון לבין עורך אתר ynet מבית ידיעות ערן טיפנברון.

לפני כשנה וחצי נבחר גולדשטיין לשמש כמשנה לעורך האתר במקביל לתפקידו בעיתון. בכך ניסה ירון לחזק את השליטה בעיתון המודפס ובאתר לקראת איחוד המערכות והמעבר לראשון לציון שצפוי להתרחש בינואר הקרוב. גולדשטיין החזיק מעמד באתר כחצי שנה שנה בלבד. הוא החליף את הדס להב ששימשה בתפקיד המשנה של טיפנברון כשנה בלבד. גם היא חזרה לעיתון ומונתה לסגנית.

"לפני המעבר ל-ynet הייתה תחרות בין להב לבין גולדשטיין", מספר גורם בידיעות אחרונות, "הוא מונה למשנה לעורך והיא שבה מחופשת לידה. באותה תקופה היא הייתה ראש מערכת החדשות וגולדשטיין. היא שמרה על עצמאותה ומנעה ממנו מלהתערב בחדשות במשך חודשים ארוכים. גם גולדשטיין נמנע כדי למנוע חיכוכים". מאז, היחסים בין להב לגולדשטיין נרגעו מעט, ולתפקיד ראש מערכת החדשות מונה נטע לבנה. אבל גזרת ידיעות ו-ynet נותרה חמה. אמנם לפני כחצי שנה מונה ירון לעורך העל של האתר, אבל טיפנברון אינו ממהר לוותר על השליטה.

במהלך חצי השנה האחרונה נראה שהקשר בין העיתון המודפס לאתר מתחזק, אבל שני עורכים המשיכו מאחורי הקלעים במאבקי כוח. גורמים בידיעות אחרונות סיפרו לוואלה ברנז'ה כי לאחר שטיפנברון הבין שמשרת עורך האתר מיועדת לגולדשטיין הוא החליט לפעול כדי להזיזו מדרכו. מי שהכריע בסופו של הקרב, כך לטענת הגורמים, הוא המו"ל נוני מוזס שעל אף היריבות הגלויה בין שני העורכים ולאחר שמינה את ירון לעורך העל, שומר על קרבה עם שניהם.

"התקופה האחרונה היא תקופת שלב הביניים, ובשבועות האחרונים לקראת המעבר לראשון לציון, הייתה כוונה להשלים את השליטה של ירון על האתר", אומר גורם בידיעות, "אבל אז טיפנברון פעל מול נוני. זו מכה לירון שהחלישה אותו מאוד כי גולדשטיין היה יד ימינו".

עוד באותו נושא

ידיעות אחרונות: יש דד ליין למעבר

לכתבה המלאה
ערן טיפנברון. ברני ארדוב
"לא ברור איך המלחמה תיפסק". ערן טיפנברון/ברני ארדוב

טיפנברון יורה - ירון מנחית מכה

רמז למאבקי השליטה ניתן היה למצוא גם בוואלה ברנז'ה. ביום רביעי, במייל הפרידה ששלח גולדשטיין לעובדים הוא ציין: בהזדמנות הזאת רציתי לומר תודה גדולה לרון, שהוא עבורי הרבה יותר מבוס ועמית. הוא חבר אמת". ירון מסר לוואלה ברנז'ה בעקבות עזיבת גולדשטיין: "הצטערתי מאוד לשמוע על עזיבתו של אלון. מעבר לעובדה שהוא עורך מעולה ואדם נדיר, אנחנו חברים טובים והוא יחסר לי מאוד במערכת".

בסמוך להודעה על פרישתו של גולדשטיין, כפי שפורסם בוואלה ברנז'ה, הנחית ירון מכה על טיפנברון: ביטול ערוץ הכלכלה באתר והפעלתו תחת מוסף הכלכלי "ממון". העיתוי שבו החליט ירון על ביטול הערוץ לא היה מקרי, הוא ביקש להבהיר מי הבוס. אלא שגם ירון, כך על פי גורמים בעיתון, יודע שיש לו יריב ראוי וחזק, שיודע גם הוא ללחוש על אוזנו של המו"ל. "לא ברור מתי המלחמה הזו תיפסק ואיך היא תגלגל, אבל היא יכולה להיפסק בכל עת. גם עכשיו".

בעוד פחות מחודשיים אמורה קבוצת ידיעות אחרונות לעבור לבניין החדש בראשון לציון. מלבד המאבק שמנהלים העובדים לקראת המעבר, רוחשים מאבקי השליטה בין מו"ל כלכליסט יואל אסתרון, עורך העל רון ירון ועורך ynet ערן טיפנברון. הראשון לשלם על המלחמה בין העורכים הוא גולדשטיין, אחד העורכים המוכשרים והמוערכים בעיתון.

בידיעות אחרונות וב-ynet סירבו להגיב לדברים. גולדשטיין עצמו בחר שלא להתייחס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully