וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעזוע ב-ynet: ערן טיפנברון פורש; אמנון מרנדה ימונה לעורך

16.3.2016 / 17:59

על רקע חיכוכים בצמרת האתר בין העורך הראשי של העיתון והאתר רון ירון לבין טיפנברון החליט האחרון לפרוש מתפקידו אחרי 22 שנים בקבוצה. סגנו, אמנון מרנדה, ימונה לעורך

ערן טיפנברון. ירון ברנר,
פורש. ערן טיפנברון/ירון ברנר

שינויים בצמרת ynet: על רקע חיכוכים בצמרת האתר בין העורך הראשי של עיתון ידיעות אחרונות והאתר, רון ירון, לבין ערן טיפנברון, החליט האחרון לפרוש מתפקידו. סגנו, אמנון מרנדה, ימונה לעורך.

לפני כתשעה חודשים מונה ירון לעורך האחראי גם על האתר, זאת כחלק ממהלך איחוד המערכות ששיאו הגיע עם מעבר כל עובדי הקבוצה לעבוד תחת קורת גג אחת בראשון לציון בתחילת השנה. ואולם, בחודשים האחרונים, מאז החלטתו של נוני מוזס להכפיף את טיפנברון לירון, התגלעו בין השניים חיכוכים רבים. האחרון שבהם, כפי שפורסם בוואלה ברנז'ה, נסב סביב ההחלטה להכפיף את דסק הכלכלה של ynet למוסף "ממון" של ידיעות אחרונות.

ביטוי נוסף למאבק בין השניים על ניהול האתר הגיע עם פרישתו של המשנה לעורך העיתון והאחראי על התוכן השיווקי בקבוצה אלון גולדשטיין בדרך לג'וב הנוכחי שלו - בתפקיד דומה בזכיינית ערוץ 2 קשת. גורמים בידיעות אחרונות סיפרו אז לוואלה ברנז'ה כי לאחר שטיפנברון הבין שמשרת עורך האתר מיועדת לגולדשטיין הוא החליט לפעול כדי להזיזו מדרכו. מי שהכריע בסופו של הקרב, כך לטענת הגורמים, הוא המו"ל נוני מוזס שעל אף היריבות הגלויה בין שני העורכים ולאחר שמינה את ירון לעורך העל, שמר על קרבה עם שניהם.

במהלך חצי השנה האחרונה נראה שהקשר בין העיתון המודפס לאתר דווקא מתחזק, אבל שני העורכים המשיכו מאחורי הקלעים במאבקי כוח.

רון ירון. אביגיל עוזי,
מאבקי שליטה. רון ירון/אביגיל עוזי

"להיזהר מקיבעון מחשבתי"

רק לפני שבועיים כתב טיפנברון טור יוצא דופן, דווקא בעיתון גלובס, ויש הרואים בו רמז ליחסו למו"ל העיתון נוני מוזס. בטור, תחת השם "זיכרונות מהיכל נוקיה: על האבולוציה של אתרי התוכן", כתב בין היתר כי "קצב השינויים, כאמור, הולך וגדל, וגם הצורך לגלות גמישות כדי לקחת את הסיבוב בזמן. בעלים ומנכ"לים של ארגונים חפצי חיים צריכים לגלות גמישות דיגיטלית ולהיזהר מקיבעון מחשבתי. מי שלא ישכיל לקפוץ בגמישות מעל התהום המתקרבת - במקרה הזה, התהום הדיגיטלית - יתרסק לתוכה, בדיוק כפי שקרה לנוקיה או לחברות הפילם הגדולות - אגפא וקודאק, שהתעקשו להמשיך לעבוד בקונספציות ישנות".

עוד באותו נושא

מכה נוספת לטיפנברון: דסק הכלכלה של ynet - תחת "ממון"

לכתבה המלאה

"מבקש להודות לקבוצה על שהיתה לי ביתי השני"

טיפנברון: "עכשיו, כשהקבוצה כולה נמצאת כאן בראשון, אני מרגיש שתפקידי כאן הסתיים. אני ממשיך הלאה. אני רוצה להודות לכולכם על העבודה המופלאה"

מוקדם יותר שלח ערן טיפנברון מייל לעובדי האתר: "אנשי ynet, הודעתי היום להנהלת קבוצת "ידיעות אחרונות" על רצוני לסיים את תפקידי כעורך ynet ואת עבודתי בקבוצה. אני מבקש להודות לקבוצה על שהיתה לי ביתי השני במשך כמעט 22 שנה, ועל ההזדמנויות והאתגרים שהיו מנת חלקי בשנים אלה - ככתב באירופה, כרכז המערכת וראש מערכת החדשות של העיתון, וכעורך האתר. 7 השנים האחרונות, כאן ב-ynet, היו בשבילי מרתקות ומאתגרות במיוחד. ביחד, הצעדנו אותו להיות גוף התקשורת המרכזי בישראל".

"אם יש היום כלי תקשורת שמגיע לכל אחד, לפרופסור ולפועל, לשר ולנהג שלו - זה ynet. והוא כזה לא בגלל איזו מתת אלוה. אלא מכיוון שהוא נעשה ללא התנשאות והתיילדות, אלא בגובה העיניים. עכשיו, כשהקבוצה כולה נמצאת כאן בראשון, אני מרגיש שתפקידי כאן הסתיים. אני ממשיך הלאה. אני רוצה להודות לכולכם על העבודה המופלאה ועל הנשמה היתרה שהשקעתם כולכם במקום הזה - השקעה שהובילה להצלחה של כולנו. אני מאחל הצלחה לאמנון ולכולכם".

בקבוצת ידיעות אחרונות בחרו שלא להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully