וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כאן מחממים מנועים: פיילוטים של נויבך וקרקובסקי, והזמנה לנשיא לטקס הפתיחה

12.5.2017 / 15:20

לוואלה ברנז'ה נודע כי בתאגיד החליטו לבצע "יום הרצה" באולפנים, לראשונה עם מאות מעובדי הרשות שנקלטו בימים האחרונים. בתוך כך, ב"כאן" ממתינים לתשובה מהנשיא בנוגע להשתתפותו בטקס פתיחת השידורים ביום שני הקרוב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קרן נויבך באולפני התאגיד, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתאגיד השידור מאיצים את ההכנות לקראת העלייה לאוויר שתתרחש בתחילת השבוע הבא: לוואלה ברנז'ה נודע כי קרן נויבך ויואב קרקובסקי הקליטו היום (שישי) פיילוטים ברדיו של "כאן". נויבך צפויה להמשיך ולהגיש ברשת ב' החדשה את תוכנית האקטואליה שלה מרשות השידור הישנה - "סדר יום", בין השעות 10-12 בבוקר בימים א'-ה'. קרקובסקי ישמש כראש דסק פוליטי ב"כאן".

בתאגיד החליטו לבצע היום מעין "יום הרצה" באולפנים, לראשונה עם מאות מעובדי הרשות שנקלטו בימים האחרונים ב"כאן". בתוך כך, בתאגיד ממתינים לתשובה מלשכת נשיא המדינה רובי ריבלין - בנוגע להשתתפותו בטקס פתיחת השידורים ביום שני בבוקר. עוד צפוי ביום שני - דיון ראשון בבג"ץ בעתירה של התאגיד נגד חוק תאגיד החדשות.

העברת הלפיד מהרשות הישנה לתאגיד החדש תתרחש כך: שידורי רשת ב' החדשה יחלו ביום שני ב-6 בבוקר עם "יומן הבוקר" של אריה גולן. כל תחנות הרדיו של "כאן" יחלו לשדר ביום שני ב-6 בבוקר. בטלוויזיה, ערוץ 11 יחל לשדר ככל הנראה מאוחר יותר באותו יום, ב-5 אחה"צ עם מהדורת אקטואליה רכה בהגשת ענת קורל ודרור פויר. עד אז תשודר שקופית של הרשות בערוץ 11, שתופיע החל מיום ראשון עם סיום השידורים הרשמי של רשות השידור הישנה.

בשעה 6 בערב תשודר רצועה כלכלית בהגשת דב גיל-הר, ב-7 "שבע אקטואלי" בהגשת מיכל רבינוביץ' ויועז הנדל וב-8 המהדורה המרכזית בהגשת גאולה אבן – כפי שפורסם בוואלה ברנז'ה, שבתאגיד מעוניינים באבן ובהנדל לתפקידי הגשה מרכזיים. לאחר המהדורה ישודרו תוכניות של התאגיד ובשעה 11 מהדורת סיכום היום עם רומי נוימרק. תאגיד החדשות יהיה אחראי על לוח שידורי האקטואליה ועל הפעלת רשת ב', ואילו תאגיד "כאן" יפעיל את התוכניות והסדרות בערוץ 11.

מאז שהכונס הרשמי, דוד האן, הודיע באמצע השבוע על העברת העובדים מהרשות לתאגיד, מהלך שהביא לשידור מהדורת "מבט" האחרונה ביום שלישי, כאשר הודעה על כך נמסרה כשעה בלבד לפני המהדורה – נקלטו ב"כאן כ-220 עובדים. בימים ראשון ושני צפויים להיקלט בנוסף כ-220 עובדים, כאשר בסך הכל כמה ימים ספורים לפני השידור נקלטו כ-450 עובדים שטרם התנסו בהפעלת המערכות החדשות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יואב קרקובסקי באולפני התאגיד, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשל אי-שחרור העובדים בזמן: כאוס לקראת העלייה לאוויר

כזכור, בסוף פברואר פורסם בוואלה ברנז'ה כי כחודשיים לפני העלייה לאוויר טרם שוחררו 60 עובדים טכניים מהרשות על מנת שיסייעו בהליך ההקמה. בנוסף, ב"כאן" רצו שיתר העובדים מהרשות (כ-450) יעברו אליהם בתחילת אפריל, ואולם לבסוף הם שוחררו כאמור רק בימים האחרונים, מה שהביא לכאוס בימים האחרונים.

אתמול הודיע האן כי ברוך שי מונה באופן זמני למנהל תאגיד החדשות. בהודעה שיצאה נמסר כי "בהתאם להוראות החוק, ברוך שי ישמש מעתה גם כמנהל הכללי של תאגיד החדשות וזאת עד למינוי מנכ"ל זמני לתאגיד החדשות בידי הכונס הרשמי". בנוסף לכך, התאגיד הגיש את העתירה לבג"ץ כנגד החוק להקמת תאגיד החדשות – כפי שפורסם בוואלה ברנז'ה. בעתירה נטען כי חקיקת חוק תאגיד החדשות מהווה פגיעה בחופש הביטוי - ופוגעת בזכות מוגנת בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו.

לפי חוק תאגיד החדשות שאושר בכנסת ביום רביעי, יש למנות מנכ"ל זמני בתוך שבועיים מיום תחילת עבודת התאגיד שיכהן כ-3 חודשים עד למינוי מנכ"ל קבוע על-ידי מועצת תאגיד החדשות. שי ינהל את חטיבת החדשות החדשה בפרק הזמן הזה, כאשר לפחות בהתחלה תאגיד החדשות ישדר את כל מה שתוכנן להיות משודר בחטיבת החדשות המקורית של "כאן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully