וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיזוג שוב על הפרק? RGE ורשת פנו לרשות להגבלים עסקיים

22.5.2017 / 15:20

בעלת ערוץ 10 וזכיינית ערוץ 2 פנו לאחרונה לרשות להגבלים עסקיים, כשהמטרה היא לבחון שוב אופצייה של מיזוג לקראת פיצול ערוץ 2 שיתרחש בנובמבר. ברשות אישרו שאכן נעשתה בקשה מטעם הזכייניות, אך שטרם הוגשה בקשה בנושא

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

זכיינית ערוץ 2 רשת ובעלת ערוץ 10, קבוצת RGE, פנו לאחרונה לרשות להגבלים עסקיים, כשהמטרה היא לבחון שוב אופצייה של מיזוג לקראת פיצול ערוץ 2 שיתרחש בנובמבר. ברשות אישרו שאכן נעשתה בקשה מטעם הזכייניות, אך שטרם הוגשה בקשה בנושא.

בעלי הזכייניות לא באמת מעוניינים בפיצול ואף הצהירו על כך מספר פעמים, מכיוון שהוא יביא את הערוצים המסחריים למצב הפסדי. בכנס שנערך לפני כשנה אמר מנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי, כי זה טבעי שקשת ורשת יתאחדו ביניהן, והוא אינו "רואה שום אפשרות למיזוג בין ערוץ 10 לקשת או רשת. אין לנו שום דבר שיכול לתרום להם". מנכ"ל רשת אבי צבי אמר בזמנו כי "פיצול ערוץ 2 תהיה בכיה לדורות, לבעלי המניות ולצופים. צריכים לעשות הכל כדי שיהיה איחוד בין קשת ל'רשת'. יש לנו ערוץ נהדר וחברת חדשות מעולה". אבי ניר, מנכ"ל קשת, אמר בכנס כי "אין היתכנות לשלושה ערוצים מסחריים". בשנה האחרונה פורסם מספר פעמים על התקדמות במגעים בין רשת לערוץ 10.

בפברואר אף פורסם בוואלה ברנז'ה שבמשרד התקשורת בוחנים שוב את סוגיית הפיצול, ומתבצעת עבודת מטה על מנת לדחות שוב את הליך הפיצול ב-3 שנים נוספות. ואולם לבסוף לא הוכרז על דחייה נוספת, ובינתיים הסתיים המכרז של הרשות השנייה שבו נקבע בהליך התמחרות שקשת תשדר באפיק 12 עליו שילמה סכום גבוה של כ-25 מיליון שקל, רשת שילמה 7.7 מיליון שקל עבור אפיק 13 וערוץ שילם שקל בודד עבור ערוץ 14.

במידה ואכן ייצא לפועל המיזוג בין רשת לערוץ 10, לא מן הנמנע שקבוצת RGE תרצה למכור את הערוץ לזכיינית. במקרה כזה רשת תרוויח את חברת החדשות של ערוץ 10 ולא תיאלץ להתמודד בהליך במב"י מול קשת על חדשות 2 בעוד מספר שנים. בכל מקרה, תכני ערוץ 10 מבוססים בעיקר על תוכניות אקטואליה ודוקו, ורשת תספק את תוכניות הבידור בפריים טיים – שחלק ניכר הם מגה-ריאליטי שרשת התחמשה בהם: "האח הגדול" שעבר אליה מקשת, "הישרדות" שהייתה בעבר של ערוץ 10, "דה ווייס", "האקס פקטור" ועוד.

בנוסף לכך, יש לזכור שבעבר אביב גלעדי - מבעלי RGE - היה בעל מניות ברשת וסיים את היחסים בטריקת דלת בעקבות סכסוך רציני עם אודי אנג'ל, מבעלי רשת, על רקע חילוקי דעות בנוגע להתנהלות הזכיינית. באוקטובר האחרון, כאשר החלו לצוץ שמועות על איחוד בין הזכייניות, אמר לוואלה ברנז'ה גורם בכיר בתעשייה כי "מערכת היחסים בין גלעדי לבין אנג'ל נמצאת במוקד. האגו שלהם מהווה את אחת מאבני המחלוקת במיזוג הזה". לכן, סוגייה זו מעוררת את השאלה האם אכן מדובר במיזוג שיוביל לשותפות עסקית, כאשר נראה שהתרחיש היותר סביר יהיה מכירת ערוץ 10 לרשת.

מטעם בעלי השליטה ברשת נמסר: "מעת לעת אנו מקבלים פניות כאלה ואחרות. בשלב זה, אין משהו קונקרטי".

ב-RGE סירבו להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully