וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכרז למפקד גל"צ: אלקבץ וטיפנברון מובילים; להב לא מתמודדת

12.6.2017 / 13:38

המירוץ לתפקיד מפקד גל"צ נמצא בעיצומו, והשבוע יתקיים שלב הראיונות האישיים. שמעון אלקבץ, ערן טיפנברון וצ'יקו מנשה נחשבים למועמדים המובילים, ולוואלה ברנז'ה נודע כי הדס להב בחרה בסוף שלא להתמודד - אך מי השם המוביל מבין המועמדות?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המועמד המוביל. שמעון אלקבץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

המירוץ לתפקיד מפקד גל"צ נמצא בעיצומו, והשבוע יתקיים שלב הראיונות האישיים. ההחלטה על זהות המחליף של ירון דקל צפויה להתקבל בקרוב, כאשר בעוד כשבועיים ועדת האיתור צפויה להגיש שלושה שמות סופיים לבחירתו של שר הביטחון ליברמן. ככל הנראה, לפחות אחד מהם יכלול את שמו של שמעון אלקבץ או של ערן טיפנברון, הנחשבים למתמודדים מובילים על פי גורמים המקורבים לוועדה, כפי שפורסם בוואלה ברנז'ה. אלקבץ אף הודיע זמן קצר לאחר הפרסום על פרישתו מתאגיד השידור בעוד 3 חודשים.

לפי הגורמים, בוועדה הוחלט לזרז את המהלך למרות שמספר המתמודדים על התפקיד היה גדול בהרבה מהצפוי, כאשר 26 אנשי תקשורת הגישו מועמדות. בין השמות הבולטים הנוספים ניתן למצוא גם יועצי תקשורת בעבר או בהווה כמו שי בזק, יוסי לוי ויהושע מור יוסף, וכן עיתונאים מכהנים בכלי תקשורת שונים.

גם צ'יקו מנשה – בעבר מנהל רשת ב' ברשות השידור וכיום המשנה למנהל חטיבת החדשות בתאגיד, ברוך שי - הוזכר כשם בולט במירוץ לתפקיד. יש לציין כי בעבר שמו של מנשה גם הופיע במכרז של ערוץ 20 לערוץ הכנסת, לתפקיד מנהל מחלקת האקטואליה והחדשות. בגזרת המועמדות, שמה של מאיה להט-קרמן, מנהלת התכניות של גל"צ, בולט ברשימה - כאשר בוועדה כזכור מעוניינים שלפחות אשה אחת תופיע בשלישיית הגמר.

פגישת ירון דקל וערן טיפנבורן בקפה קסטל. מגד גוזני
עובר חפיפה? ערן טיפנברון וירון דקל/מגד גוזני
"היו עיתונאים שפנו ובדקו אם כדאי להם להתמודד – אמנם יש להם קריירה מוצלחת, אבל גם אחרי 20 שנה הם מעולם לא ניהלו אפילו תקציב של 5 שקלים. זה פסל אותם"

לפי הגורמים, בגלל מספר המתמודדים הגדול, הוועדה פועלת בכמה מעגלים: בשלב הראשון נעשה סינון של כל מי שלא עמד בתנאי הסף - והיו בודדים כאלה. לאחר מכן הוחלט לבצע סינון נוסף באופן יחסי, כך שגם מי שעמד בתנאי הסף אך למשל יש לו פחות שנות ניסיון לעומת האחרים, נשאר מחוץ לרשימה הסופית. לטענת הגורמים, "הכוונה הייתה לא לזמן יותר מעשרה מועמדים לראיונות, אך בסופו של דבר יזומנו מעט יותר מועמדים. כל המועמדים ראויים אך החישוב של הוועדה מעניק נקודות לפי שנות ותק ולפי ניסיון ניהולי, כך שככל שהמועמד ותיק ומנוסה יותר הוא מקבל יותר ניקוד".

החישוב הזה, למעשה, מעניק יתרון ברור למועמדים בעלי שנות ניסיון גבוה בניהול כמו אלקבץ וטיפנברון. "הבעיה של רבים מהעיתונאים זה שאין להם ניסיון ניהולי" אמר לוואלה ברנז'ה אחד הגורמים והוסיף כי, "היו לא מעט עיתונאים שפנו ובדקו אם כדאי להם להתמודד – אמנם יש להם קריירה מוצלחת בתקשורת, אבל גם אחרי 20 שנה הם מעולם לא ניהלו אפילו תקציב של 5 שקלים. זה פסל אותם אוטומטית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
צ'יקו מנשה. מאיה הד, מערכת וואלה! NEWS
מבוקש. צ'יקו מנשה/מערכת וואלה! NEWS, מאיה הד

"השאלה אם מועמד מעדיף להתמודד גם על תפקידים אחרים אינה רלוונטית"

"בניגוד לוועדות איתור שלפעמים יושבות חודשים ארוכים, היעד הוא לסיים עד לסוף החודש את הסינון. המשמעות היא כי בתוך שבועיים-שלושה אפשר יהיה להגיש לשר הביטחון שלושה שמות סופיים שמתוכם הוא יצטרך לבחור את המועמד הסופי"

מועמדים אחרים שהוועדה סימנה לא מתמודדים במירוץ: גורמים בוועדה פנו בין היתר למנחם הורוביץ, הדס להב וצביקה ברוט – אך לוואלה ברנז'ה נודע כי השלושה בחרו שלא להתמודד בסופו של דבר על התפקיד. הורוביץ אף זכה לפגישה אישית עם יו"ר הוועדה יפתח רון "טל, אך השיב לבסוף בשלילה. להב, המשנה לעורך "ידיעות אחרונות" בחרה להישאר בעיתון. גם ברוט, שלפני כמה שבועות פרש סופית מ"ידיעות אחרונות" ומשמש כיום כיועץ אסטרטגי לראשי מדינות בעולם ואף היה מועמד לתפקיד ראש מערך ההסברה של נתניהו, השיב בשלילה לפניית הוועדה.

כעת מתמקדים חברי הוועדה בראיונות האישיים שיתקיימו השבוע, ובמידת הצורך ייערך סבב ראיונות נוסף בשבוע הבא. "המטרה היא לסיים את הראיונות בתוך זמן קצר יחסית, ולהגיע להכרעה מהירה" לפי הגורמים, "בניגוד לוועדות איתור שלפעמים יושבות חודשים ארוכים, היעד הוא לסיים עד לסוף החודש את הסינון. המשמעות היא כי בתוך שבועיים-שלושה אפשר יהיה להגיש לשר הביטחון שלושה שמות סופיים שמתוכם הוא יצטרך לבחור את המועמד הסופי".

לגבי העובדה שמועמדים שניגשו לתפקיד מפקד גל"צ עלולים להתמודד במקביל גם על תפקידים אחרים, כמו למשל מנהל חטיבת תאגיד החדשות - אם בג"ץ יאשר את הפיצול - אמר גורם בוועדה כי "זה אולי יכול להיות בעייתי אם מישהו נבחר ועוזב אחרי זמן קצר, אבל זה לא חלק ממערך השיקולים של הוועדה. אנחנו בודקים אך ורק התאמה וניסיון בהתאם לניקוד ספציפי, כמו בשיטות של מכרז. כך אפשר לוודא שייבחר המועמד המתאים ביותר עם הניסיון המתאים ביותר להוביל את גל"צ. השאלה אם הוא מעדיף להתמודד גם על תפקידים אחרים אינה רלוונטית לזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully