וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רייטינג חצי שנתי: החדשות ממשיכות לדמם; מגמת הצמצום בין 10 ל-2 נמשכת

29.6.2017 / 13:36

אין מילה אחרת לתיאור המצב בענף הטלוויזיה, מלבד צניחה, עם המשך מגמת הירידה של 3 השנים האחרונות בהיקפי הצפייה • בגזרת הזכייניות: אחרי מעידה חד פעמית, קשת חוזרת להוביל • בגזרת החדשות: גם ב-2 וגם ב-10 מאבדים צופים • בגזרת סוף השבוע: בוקרשט היא רק קצה הקרחון

יונית לוי ותמר איש שלום. חדשות 10, אתר רשמי
יונית לוי ותמר איש שלום/אתר רשמי, חדשות 10

כ-4 חודשים לפני פיצול ערוץ 2, נכון לנקודת האמצע של השנה, נראה שהעתיד הקרוב לעין הולך להיות קשה מתמיד עבור הזכייניות: הערוצים המסחריים ממשיכים לאבד צופים, ומהדורות החדשות ממשיכות גם הן להיפגע מהירידה הכללית ברייטינג ומזליגת צופים, במיוחד צעירים, שמעדיפים לצרוך את עדכוני האקטואליה שלהם דרך האתרים והרשתות החברתיות.

כשבאים לבחון את הצניחה הדרמטית בהיקפי הצפייה בחדשות במחצית הראשונה של 2017, קשה להתעלם מהחלל בו הם עומדים, או במילים אחרות - הפלטפורמה, ערוצים 2 ו-10. עבור גופי הברודקסט הייתה זו שנה קשה, במיוחד לזכיינית ערוץ 2 רשת: אחרי שבשנה החולפת הצליחה סוף סוף לעקוף לראשונה את המתחרה מרמת החייל, חזרה רשת חזרה לדשדש מאחור עם ממוצע של 18% לעומת 24% אשתקד - צניחה של 25%. יש לציין כי זהו ממוצע החציון הנמוך ביותר של הזכיינית מאז 2011. אחת הסיבות קשורה לעובדה שכחלק משינוי ימי השידור בין זכייניות ערוץ 2, רשת "ירשה" את יום שישי הנחשב לבעייתי בגלל שהוא מניב רייטינג נמוך במיוחד בהשוואה לשאר ימי השבוע.

קשת לעומתה, הצליחה לעלות לממוצע של 23.3% לעומת 22.6% אשתקד, כאשר היא מובילה גם בדירוג המותגים: 4 תכניות של הזכיינית - "הכוכב הבא", "האח הגדול", "ארץ נהדרת" ו"עובדה" - ניצבות בראש טבלת הצפייה, כאשר "הישרדות", "דה וויס" ו"אבודים" של רשת, ממוקמות אחריהן.

ערוץ 2 הניב בסה"כ ממוצע צפייה של 20.4% לעומת 23.2% בחציון אשתקד - ירידה של 12%, זאת כאשר סך הצפייה הכללי בטלוויזיה ירד במעט. לעומתו, ערוץ 10 שומר על יציבות יחסית ואיבד נתח קטן יחסית מממוצע הצפייה - 7.5% לעומת 7.7% בחציון 2016. ערוץ 1, שבאמצע מאי נסגר השאלטר של רשות השידור והתאגיד עלה לאוויר עם כאן 11, ירד גם הוא: מממוצע של 3.5% ל-2.3%.

אבי ניר ואבי צבי. תמר מצפי וינאי יחיאל, עיבוד תמונה
אחרי מעידה חד פעמית, קשת חוזרת להוביל בפער גדול. אבי ניר ואבי צבי/עיבוד תמונה, תמר מצפי וינאי יחיאל

חדשות 2 מובילה, אבל פחות

חברת החדשות של ערוץ 10 אמנם מצמצמת את הפער מול חדשות 2 – אבל לא מהסיבות הטובות

אחרי מספר שנים לא פשוטות שחדשות 2 מאבדת צופים, גם החציון הראשון של 2017 היה לא מוצלח וממוצע המהדורה המרכזית ירד מ-21.3% ל-19.2%. מדובר בירידה של כ-10% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. עם זאת, כצפוי, חברת החדשות מנווה אילן ממשיכה להוביל על פני המהדורות האחרות בפער גדול.

חברת החדשות של ערוץ 10 אמנם מצמצמת את הפער מול חדשות 2 – אבל לא מהסיבות הטובות: אם בחציון אשתקד המהדורה המרכזית של 10 עוד הצליחה לשמור על יציבות יחסית ואפילו לעלות בעשירית האחוז, השנה גם חדשות 10 איבדה צופים וירדה בכ-8%, מממוצע של 10.7% בחציון 2016 ל-9.8% בחציון 2017. עם זאת, חדשות 10 ממשיכה באופן עקבי את מגמת צמצום הפערים של השנים האחרונות, כאשר הפער עומד כרגע על 9.4 נקודות - ומגדילה את נתח הצפייה שלה אל מול המתחרים.

עוד באותו נושא

חודש לעליית "כאן": הברנז'ה אולי חיבקה - אך הרייטינג דומה לערוץ 1

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מי שציפה לדרמות גדולות שיתאמו את באז שליווה את הקמת תאגיד השידור "כאן", צפוי להתאכזב: בניגוד למהדורות החדשות בערוצים המסחריים, המהדורה המרכזית של ערוץ 1 מתחזקת מעט בחציון הראשון של 2017 ומניבה 4.5% ברשות השידור (עד אמצע חודש מאי) ונתון כמעט זהה של 4.7% ב"כאן 11". זאת כאשר בתקופה המקבילה אשתקד היא הניבה 4.1%. אמנם בהתחלה היה נראה שמהדורת התאגיד שואבת צופים מחדשות 2, אבל כעת נראה שהיא שומרת על נתוני רשות השידור, כאשר גם "מבט" התחזקה במחצית 2017 לעומת אשתקד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשישי: צניחה דרמטית ל"אולפן שישי"; חסון מתחזקת

בגזרת שישי: למרות ואולי דווקא בגלל השערוריות שנקשרו לאחרונה ב"אולפן שישי" – כמו למשל הכתבה על מסיבות הרווקים בבוקרשט שהובילה להשעיית הכתב עומרי קרונלנד ולהוצאתו לחופשה של העורך איתי דנקנר, או ההיעדרות הארוכה של הפרשן הבכיר אמנון אברמוביץ – מהדורת שישי של חדשות 2 ממשיכה להיחלש משמעותית כאשר במחצית 2017 הממוצע שלה עמד על 14.1% לעומת 15.9% אשתקד. מדובר בירידה הגדולה ביותר מבין המהדורות, של 11.7%.

מלבד מהדורת החדשות המרכזית של הרשות והתאגיד, גם "שישי עם אילה חסון" בחדשות 10 היא בין המהדורות הבודדות שרשמו עלייה בחציון 2017: חסון ממשיכה לחזק את משבצת שישי בערוץ, עם ממוצע של 7.7% לעומת 7.2% בחציון 2016. מהדורת שישי של הערוץ ה-1 שומרת על יציבות יחסית: מהדורת "יומן" רשמה 3.2% עד סגירת הרשות באמצע מאי, חדשות שישי של "כאן 11" עם נתון טיפה גבוה יותר של 3.4% - כאשר במחצית אשתקד "יומן" רשמה 3.3%.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מצמצמת פערים. חסון וקושמרו/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשבת: דנה ויס הנצפית ביותר; קוטלר לא מספקת תחרות

הפער בגזרת מהדורת השבת בין חברות החדשות הוא הגדול ביותר

עוד בגזרת החדשות: "חדשות סוף השבוע" של חדשות 2 עם דנה ויס ממשיכה להיות המהדורה הנצפית ביותר, עם ממוצע של 20.5% - אך גם היא ירדה לעומת השנה שעברה כאשר אז היא השיגה ממוצע של 22.9% (ירידה של כ-10%). ממול, בניגוד לחסון ושישי, "המגזין" עם אושרת קוטלר לא מצליחה לייצר תחרות ראויה לויס, ורושמת ירידה בחציון 2017, מ-9.1% ל-8.8%. במילים אחרות: הפער בגזרת מהדורת השבת בין חברות החדשות הוא הגדול ביותר, ולמעשה היחיד בו חדשות 2 עדיין עוקפת את 10 ביחס שמגיע לעיתים ל-1:3.

וברשות השידור ז"ל: "חדשות השבת" של הערוץ הראשון השיגה נתון גבוה יותר בשנה שעברה – 4.5% - כאשר בחציון הראשון של 2017 רשמה "חדשות השבת" 4% ו"רואים ו"רואים עולם" המשודרת כעת בתאגיד במוצ"ש במקום "חדשות השבת" מניבה 3.9%. יש לציין כי "רואים עולם" השיגה בחציון הראשון של 2016 ממוצע של 3.2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully