וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנת 2016 ברייטינג: קשת ורשת מיישרות קו; החדשות בירידה

לראשונה מזה שנים וכשברקע פיצול ערוץ 2, רשת מובילה על קשת בפריים טיים - בפער מזערי. בגזרת החדשות: המהדורות של 2 ו-10 יורדות בנתוני הצפייה כאשר בנווה אילן ממשיכים להוביל ובבית הוורד מצמצמים פערים. וואלה ברנז'ה מסכמת שנה של סטגנציה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שנה של סטגנציה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בזמן שזכייניות ערוץ 2 נכנסות לשנה הקריטית ביותר עבורן - ומתכוננות למעבר לשידור של 7 ימים, לקראת הפיצול הצפוי בסוף 2017 - שנת 2016 הסתיימה כשהיא מסמנת סטגנציה וירידה ברייטינג. רשת היא הזכיינית היחידה שמציגה השנה עלייה בממוצע הצפייה השנתי – ואולם מדובר בעלייה מינורית. רשת רשמה השנה ממוצע של 21.6% בשעות הפריים טיים (21:00-23:00) בשנת 2016 לעומת 21% ב-2015.

מהצד השני של רמת החיל נמצאת קשת, שהציגה השנה ירידה בממוצע השנתי: 21.4% ב-2015 לעומת 24.1% אשתקד. עם זאת, במונחים של אלפי צופים - קשת עדיין מובילה בצפייה.

חלק מהסיבה לירידה בממוצע של קשת נעוץ בכך שבשנת 2016 הזכיינית קיבלה לידיה את המשבצת הבעייתית של יום שישי - הנחשב לחלש ביותר ומוריד את נתוני הצפייה. בשנים האחרונות, מסיבות רבות ומגוונות שאינן תלויות רק בזכייניות, היום הזה נחלש אף יותר. בנטרול ימי שישי בשנת 2016, קשת רושמת ירידה קלה יותר בממוצע השנתי - ל-23.4%.

בסך הכל, ערוץ 2 רשם ירידה בממוצע מהשנה שעברה 21.5% בשנת 2016 לעומת 22.4% בשנת 2015. ערוץ 10 ירד גם הוא בממוצע הפריים טיים ל-7.7% (פירוט בהמשך). בצל סגירת רשות השידור והקמת התאגיד - הערוץ הראשון סבל גם הוא מירידה כללית בממוצע השנתי ל-3% לעומת 3.7% אשתקד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מ"האח הגדול" ל"דה ווייס" - הריאליטי ממשיך לשלוט

בזמן שהמגמה הגלובלית היא ירידה ברייטינג של ערוצי הברודקאסט, גם בגלל הזליגה לצפייה נדחית ב-VOD או מעבר לצפייה של תוכן באינטרנט, הריאליטי ממשיך לשלוט בטבלת התוכניות הנצפות ביותר השנה. בראש טבלת התוכניות הנצפות השנה נמצאת העונה החדשה של "האח הגדול" של קשת - רגע לפני המעבר של הפורמט לרשת - עם ממוצע של 33.8% ל-4 הפרקים ששודרו עד כה. זאת לעומת ממוצע של 35% במהלך 2015.

אחריה, במקום השני, ממוקמת "הישרדות" של רשת עם ממוצע עונתי גבוה של 33.6%, לעומת ממוצע של 30% בשנת 2015. יש לציין כי "הישרדות" מובילה במספר הצופים ושודרה עונה שלמה שלה במהלך 2016 - לעומת העונה הנוכחית של "האח הגדול" שהגיעה למקום הראשון בטבלה, כששודרו רק 4 פרקים ממנה עד כה. אחריה בטבלה, העונה ה-8 והקודמת של "האח הגדול" שהניבה נתונים גבוהים ומדורגת במקום ה-3 בטבלה עם 32.9%.

לאחר היעדרות ארוכה מהמרקע, "דה וויס" של רשת נמצאת במקום ה-4 בטבלה עם ממוצע מצוין של 31.8% עד כה. העונה ה-6 של "מאסטר שף" של קשת מדורגת במקום ה-5 בטבלה עם 29.5%, בדומה לממוצע של ריאליטי הבישול של קשת בשנה שעברה. תוכנית נוספת של הזכיינית בטבלה היא "ארץ נהדרת" עם ממוצע עונתי של 28.7% שמדרג אותה במקום ה-6. גם תוכניות הריאליטי-בישול של רשת נכנסו לטבלה: העונה השנייה של "משחקי השף" ממוקמת במקום ה-7 עם ממוצע שנתי של 27.3% ו"מהפכה במטבח" מדורגת אחריה עם 26.8%. "אבודים" של רשת נכנסה לטבלת התוכניות הנצפות עם ממוצע של 26.7%. את הטבלה סוגרת עונת הקיץ של "ארץ נהדרת" של קשת עם ממוצע של 26.6%.

בסך הכל, בשנת 2015 לקשת היו 8 תוכניות בטבלה ואילו השנה המצב מאוזן יותר - כאשר לקשת ולרשת יש 5 תוכניות בטבלה, כל אחת. עם זאת, בבחינת 20 התוכניות הנצפות - קשת מובילה ובגדול, עם 13 תוכניות.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אבי ניר ואבי צבי. תמר מצפי וינאי יחיאל, עיבוד תמונה
צמודים. אבי ניר ואבי צבי/עיבוד תמונה, תמר מצפי וינאי יחיאל

מחוץ לטבלה: אדיר מילר וצביקה הדר

מעניין לראות את התוכניות שלא נכנסו לטבלת עשר התוכניות הנצפות ב-2016, כשבניהן ניתן למצוא מותגי מגה-ריאליטי ותיקים כמו "המירוץ למיליון" של רשת. "הכוכב הבא" של קשת גם היא בחוץ

מעניין לראות את התוכניות שלא נכנסו לטבלת עשר התוכניות הנצפות ב-2016, כשביניהן ניתן למצוא מותגי מגה-ריאליטי ותיקים ותוכניות חדשות שהושקו בקול תרועה רמה. העונה האחרונה של "המירוץ למיליון" של רשת – שבשנה שעברה דורגה במקום ה-2 בטבלה – נמצאת רק במקום ה-11 ב-2016. העונה האחרונה של "המירוץ למיליון" שודרה בקיץ 2016 - שסבל מירידה ניכרת ברייטינג של הערוצים המסחריים.

"הכוכב הבא" ממוקמת גם היא מחוץ לעשירייה, לאחר שאשתקד ריאליטי המוזיקה של קשת תפס שני מקומות בטבלה. הריאליטי החדש "בייק-אוף" של קשת נמצא גם הוא מחוץ לטבלה, במקום ה-13 בלבד. באופן לא מפתיע, הנתונים המאכזבים של "אמזונס" של קשת מיקמו אותה במקום ה-20.

גם הקומדיות החדשות של אדיר מילר בקשת וצביקה הדר ברשת לא נמצאות בעשירייה הראשונה: "צומת מילר" הניבה ממוצע של 23.7% ומדורגת במקום ה-15 ו"לצבי יש בעיה" במקום ה-17 עם ממוצע דומה של 22.2% - אך יש לזכור שהתוכנית של מילר שודרה בשעה 21:00, בניגוד לתוכניתו של הדר המשודרת בפריים שני. בעוד שהתוכנית "כפולים" של קשת סיימה את עונתה הראשונה בסוף 2015 עם ממוצע מרשים של 26.5% - "המדרשה" של רשת שודרה גם במהלך 2016, עם ממוצע נאה של 21.4% בפריים שני.

לאחר שנה סוערת ומלאת התרחשויות במערכת "עובדה" – שכללה את העתירה של משפחת גנדי, שניסתה למנוע את שידור התחקיר עליו שחשף כי אנס נשים, ואת התגובה המדוברת של ראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו לשידור התחקיר עליו – תוכנית התחקירים של קשת מתייצבת בעונה הנוכחית שטרם הסתיימה על נתון נאה של 23.5%, זאת לעומת 22.1% בעונה הקודמת ששודרה ב-2016. לשם השוואה, תוכנית התחקירים של המתחרה רשת, "המערכת", הניבה ממוצע של 20.5%% בעונה הנוכחית ו-19.9% בעונה הקודמת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסך הכל השיקה השנה קשת מספר שיא של 13 תוכניות חדשות השנה, כשביניהן דוקו ריאליטי מקוריות כמו "המתמחים" (21.6%) ו"כפולים" (20.2%) – ששודרו בפריים ראשון. בנוסף, השיקו בזכיינית תוכניות בישול חדשות כמו "קרב השפים הגדול" (20.7%) ו"הכי טעים בעולם" (11.5%).

ברשת התרכזו בשעשועונים והשיקו שני פורמטים חדשים שהשיגו נתונים נמוכים יחסית - "נעולים" (16.5%) ו"הטוב מכולם" (13.3%). גם תוכנית הסאטירה החדשה והניסיונית של הזכיינית "זה המצב" הניבה ממוצע מאכזב בפריים שני של 12.8%. לעומתה, הקומדיה החדשה "מפלצות קטנות" השיגה בפריים שני ממוצע של 15% בלבד.

בנוסף לכך, הזכיינית גם שידרה בקיץ האחרון חלק גדול ממשחקי היורו - אשר לא תמיד סיפקו את הסחורה והביאו לירידה ברייטינג של הזכיינית. הנתון הגבוה ביותר סיפק כצפוי משחק הגמר, בין פורטוגל לצרפת, שהתקיים ב-10 ליולי והניב לרשת 26.9%.

אילנה דיין מקריאה את תגובת ראש הממשלה לתחקיר "האקווריום". מערכת וואלה! NEWS
הובילה סדר יום. אילנה דיין/מערכת וואלה! NEWS

ערוץ 10: אמנון לוי מוביל את הפריים; "גיבורים" אחריו

ערוץ 10, שבשנים האחרונות שינה אסטרטגיה כשהוא זונח תוכניות מגה-ריאליטי עתירות תקציב ומתמקד בשידורי דוקו ואקטואליה, ירד בממוצע הפריים טיים ל-7.7% בשנת 2016. זאת לעומת נתון ממוצע של 8.3% בשנה שעברה

לא רק ערוץ 2 סבל מירידה בפריים-טיים בשנה החולפת, אלא גם ערוץ 10. הערוץ, שבשנים האחרונות שינה אסטרטגיה כשהוא זונח תוכניות מגה-ריאליטי עתירות תקציב ומתמקד בשידורי דוקו ואקטואליה, ירד בממוצע הפריים טיים ל-7.7% בשנת 2016. זאת לעומת נתון ממוצע של 8.3% בשנה שעברה.

השנה החולפת בבית הוורד הייתה סוערת מתמיד, עם תוכנית קיצוצים רוחבית שיצאה לפועל באביב 2016 שכללה פיטורי עובדים רבים מהערוץ, המאבק המתוקשר מול הרשות השנייה להארכת מהדורת החדשות - שלא קיבל אישור מבג"ץ, כאשר הערוץ מצא דרך לעקוף את הנושא ולאחר תקופת ניסיון החזיר את המהדורה לשעה בלבד – ועם מינויו של רמי סדן לתפקיד יו"ר חדשות 10 שעורר סערה עד שלבסוף הודח מהדירקטוריון בשל אי דיוק בטפסי הגשת מועמדתו לתפקיד.

בראש התוכניות הנצפות של ערוץ 10 נמצאת סדרת הדוקו "החרדיות" של אמנון לוי עם ממוצע של 15.9%. בצמוד אליה ממוקמת הדוקו-ריאליטי החדש "גיבורים", שסיפקה לערוץ ממוצע נאה של 15.5%. גם השנה הצליחה "המסע המופלא של אהרוני וגידי" להניב נתונים יפים לערוץ 10 עם ממוצע של 13.6% כשהיא מדורגת במקום השלישי בטבלה. זאת בהשוואה לעונה השנייה שהניבה ממוצע גבוה יותר של 16.6%.

במקום ה-4 ממוקמת הקומדיה החדשה של מיקי גבע "נפלת חזק" עם 11.5%. אל המקום ה-5 הגיעה סדרה נוספת של לוי "פנים אמיתיות" עם ממוצע של 10.5% - ירידה ניכרת לעומת ממוצע של 14.3% בשנת 2015. בצמוד אליה נמצאת תוכנית הסאטירה של ליאור שליין "גב האומה" עם ממוצע של 10.1% לעומת 12.7% בשנה שעברה.

בגזרת תוכניות התחקירים: "עושות חשבון" שמרה על ממוצע של 9.6% בשנה החולפת, ירידה קלה לעומת 9.9% בשנת 2015. לעומת זאת, דווקא "המקור" - אחת מתוכניות הדגל של הערוץ - נהנית מעלייה ל-9.6% לעומת 9% בשנה שעברה. נתון דומה קיבלה גם תוכנית הבידור החדשה של "נוסבאום וגולדשטיין" שזוכה לממוצע שנתי של 9.5% ב-2016. את הטבלה סוגר משדר הבחירות לנשיאות ארה"ב, שהניב ממוצע של 9%. התוכנית החדשה של טל פרידמן "הכל אבוד" מחוץ לעשרת התוכניות הנצפות של ערוץ 10.

אחת האכזבות הגדולות השנה בערוץ, לפחות במונחי צפייה, היא ללא ספק "לילה טוב" של אסף הראל. התוכנית, שזכתה להד רחב בזירת הרשתות החברתיות בזכות מערכוני "אנטי ביבי" של הראל - לא הצליחה להרים את הפריים טיים של הערוץ גם כשהועברה לשעת שידור מוקדמת ונצפית יותר, והניבה ממוצע של 3.8%.

בדומה לרשת, גם ערוץ 10 שידר את משחקי היורו כאשר המשחק הנצפה ביותר היה כצפוי חצי הגמר בין גרמניה לצרפת, ששודר ב-7 ביולי והניב לערוץ נתון גבוה של 21.5%.

אמיר פיי גוטמן. ניר פקין
בצמרת בית הוורד. אמנון לוי/ניר פקין

בגזרת החדשות: 2 ממשיכה להוביל, 10 מצמצמת פערים

כשברקע אינתיפאדת היחידים וההסלמה במצב הביטחוני, המירוץ לנשיאות ארה"ב ואפילו אולימפיאדת ריו – המהדורות המרכזיות של החדשות בשנת 2016 דווקא מבטאות ירידה בהיקפי הצפייה. חדשות 2 אמנם ממשיכה להוביל בפער ניכר וביחס של פי שניים מהמתחרות, אך עושה זאת עם ממוצע צפייה שנתי של 20.6% שמגלמת ירידה של כ-8% מממוצע השנה הקודמת – שעמד על 22.3%. מדובר בירידה הגדולה ביותר באופן יחסי. יתכן שאחד ההסברים לכך הוא קיצור המהדורות שפגע יותר בחדשות 2.

המהדורה המרכזית של חדשות 10 נמצאת אף היא בירידה, אם כי קטנה יותר, ומצמצמת פער עם נווה אילן כשהיא יורדת מ-10.9% ל-10.3% (ירידה של 5.5%). בצל סגירת רשות השידור ולמרות הבאז שגורף אליו התאגיד, מהדורת "מבט" עם ממוצע שנתי של 4.2% - ירידה ניכרת לעומת השנה שעברה, אז השיגה "מבט" 5.1%.

אחד האירועים המסוקרים ביותר בשנה החולפת היה מערכת הבחירות הסוערת בארה"ב, שזכתה לסיקור תקשורתי מושקע ונרחב בחברות החדשות ששלחו משלחות ענק מתוקצבות לארה"ב. השיא היה כמובן ערב הבחירות שסיכם את המירוץ לנשיאות. ואולם, בניגוד למשדר הבחירות בישראל, שנה קודם לכן, הבחירות בארה"ב נערכו במהלך הלילה בישראל ולכן קשה להסיק מהנתונים שינויים משמעותיים מהרגלי צפייה בעלי אופי לאומי של "מדורת שבט". היחס בין שתי החברות נותר קרוב לזה שבשגרה: חדשות 2 עם 21.5% וחדשות 10 עם 10%.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשישי: חסון מספקת את הסחורה

אחד המהלכים המוצלחים מבחינת חדשות 10 שהתבצעו בתחילת 2016 וכעת ניתן לראות את תוצאותיהם בבירור הוא איוש אילה חסון כמגישת רצועת שישי של הערוץ

אחד המהלכים המוצלחים מבחינת חדשות 10 שהתבצעו בתחילת 2016 וכעת ניתן לראות את תוצאותיהם בבירור הוא איוש אילה חסון כמגישת רצועת שישי של הערוץ תוך החלפתה את צמד המגישים הקודמים אלון בן דוד וטלי מורנו. חסון הצליחה להעלות את ממוצע הצפייה בשישי של ערוץ 10 מ-6.5% ל-7.6% - עלייה של 17%.

עם זאת, למרות העלייה ב-10 והירידה הכללית בצפייה בחדשות, "אולפן שישי" של חדשות 2 הצליחה לשמר את כוחה ואף להתחזק במעט ולשמור על ההובלה עם 15%. בערוץ הראשון – בו כיסא מגיש "יומן" עבר בתחילה מחסון לעודד שחר, ולאחרונה לתמר אלמוג ויאיר ויינרב – המהדורה צללה לממוצע צפייה של 3% בלבד לעומת 4.8% אשתקד.

ביום שבת, חדשות 2 ממשיכה לשלוט בפער ניכר מהמתחרות עם ממוצע שנתי נאה של 21.2% ל"חדשות סוף השבוע" בהגשת דנה וייס, ירידה קלה לעומת אשתקד עם ממוצע של 21.7%. "המגזין" של חדשות 10 יורדת ל-9.1% לעומת 9.8%, ו"חדשות השבת" בערוץ 1 שומרת על יציבות עם 4.4%.

"חדשות סוף השבוע" היא גם האחראית לתוכנית החדשות הנצפית ביותר בשנה החולפת - 29.4% למהדורה ששודרה ב-2 בינואר, סופ"ש שבו התרחש הפיגוע בפאב הסימטא בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully