וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקיצוצים בהארץ: סמי פרץ יעזוב; אלוף בן ישמש כעורך ראשי גם של המרקר

31.8.2017 / 11:21

(עדכון) זה רשמי: סמי פרץ מסיים לשמש כעורך הראשי של דה מרקר - כך הודיע מו"ל "הארץ" עמוס שוקן לעובדים. כתב התשתיות אבי בר-אלי מונה לעורך המרקר תחת אחריותו של עורך הארץ אלוף בן. פרץ: "המרקר יצר לעצמו מעמד ייחודי כעיתון הכלכלי המשפיע בישראל"

כנס אילת 2013, פאנל טייקונים בתקשורת. ברני ארדוב
סמי פרץ/ברני ארדוב

(עדכון: 14:30)

זה רשמי: סמי פרץ מסיים לשמש כעורך הראשי של דה מרקר. במייל ששלח מול "הארץ" עמוס שוקן לעובדים הוא הודיע כי החל ממחר, ה-1 בספטמבר, אלוף בן יהיה העורך הראשי של המרקר, "כפי שהוא העורך הראשי של כל העיתון על חלקיו השונים".

בנוסף לכך, כתב התשתיות אבי בר-אלי מונה לעורך המרקר. פרץ יסיים כהונתו כעורך המרקר וימשיך לכתוב בעיתון ככותב וכפרשן בכיר. שוקן כתב עוד "סמי הוביל את המרקר להישגים יוצאי דופן בעיתונות הישראלית והביא ערך עצום לציבור ולעיתון, ואני מודה לו על כך מאוד".

סיום כהונתו של פרץ בעיתון הכלכלי הוא חלק מתכנית קיצוצים רחבה בקבוצת "הארץ" שתכלול ככל הנראה איחוד בין מערכות "הארץ" ודה מרקר - ותוביל לקיצוץ משמעותי בעורכים ובכתבים.

כנס דיגיט. בן קלמר
אלוף בן/בן קלמר

בתגובה למהלכים בקבוצה, עובדי הארץ-דה מרקר עזבו את עבודתם ומקיימים אסיפת עובדים במערכת. זאת בעקבות "צעדים אגרסיביים חד צדדיים וחוסר תום לב קיצוני מטעם ההנהלה עוד בטרם קיום מו"מ", טוענים בארגון העיתונאים.

אתמול שלח הארגון מכתב התראה בטרם נקיטה בצעדים משפטיים ב"הארץ", לאחר שממידע שהגיע לנציגות העובדים עולה כי בכוונת ההנהלה להביא להחלפת שדרת העריכה הבכירה של הדה מרקר. זאת כשברקע התנגדותם של אותם עובדים ל"שינוי, קידום בפועל של שינוי מבני בדה מרקר והפיכתו לעובדה מוגמרת תוך קביעת עובדות בשטח וזאת ללא קיום היוועצות כדין עם נציגות העובדים", לפי הארגון.

יש לציין כי בשנים האחרונות יצאו לפועל בקבוצת "הארץ" מספר תכניות קיצוצים נרחבות, ותקני המערכות של שני העיתונים בקבוצה כבר צומצמו בצורה משמעותית.

עוד באותו נושא

"אנחנו לא עובדים לא בשירות הפופוליזם ולא בשירות בעלי ההון"

לכתבה המלאה
מרקר אסיפת עובדים. יחצ,
אסיפת העובדים, היום/יחצ

"גאווה גדולה על המהפך האדיר בסיקור הכלכלי שאותו הוביל המרקר"

"גאווה והכרת תודה עצומה למנויי הארץ שמדרגים את המרקר כחלק האהוב ביותר מבין כל חלקי העיתון כבר 12 שנים ברציפות"

במכתב פרידה ששלח היום פרץ לעובדים הוא כתב: "עוד תהיה לנו הזדמנות לדרינק נטול נאומים אבל לפני כן אני רוצה לשתף אתכם בכמה תחושות עם סיומן של 12 שנים בהן ערכתי את העיתון היומי, מתוכן ארבע השנים האחרונות כעורך הראשי של המרקר. יש תחושות רבות שמלוות אותי בחודשים האחרונים, אבל התחושה הכי חזקה היא גאווה. גאווה גדולה על המהפך האדיר בסיקור הכלכלי בישראל שאותו הוביל המרקר. מהפך שמתבטא בידע ומעורבות גדולה מאי פעם של הציבור בתוכן כלכלי ובריבוי תכנים כלכליים בכל גופי המדיה. גאווה גדולה על כך שבתהליך הזה המרקר יצר לעצמו מעמד ייחודי כעיתון הכלכלי המשפיע בישראל".

עוד הוסיף פרץ כי הוא חש "גאווה והכרת תודה עצומה למנויי הארץ שמדרגים את המרקר כחלק האהוב ביותר מבין כל חלקי העיתון כבר 12 שנים ברציפות. גאווה על הצמיחה היפה בטרפיק בשנים האחרונות באתר – זינוק של כ-70% במספר הקוראים שלנו בארבע שנים. גאווה גדולה על כך שלמרות האתגרים הגדולים של העיתונות ולמרות לחצים מכל סוג שהוא שחווינו בשנים האחרונות, נשארנו נאמנים לעיתונות מקצועית, ישרה, ביקורתית, ולוחמנית".

"יש עוד סיבות רבות לגאווה, וגם סיבה לדאגה. העיתונות השתנתה מאוד בעשור האחרון. מצד אחד, יש לנו יותר קוראים מאי פעם. מצד שני, המודל העסקי מאוים מאי פעם. העיתונות נהנתה בעבר מבלעדיות בייצור תוכן ובהפצתו וממקורות רווח גדולים של פרסום ולוחות מודעות. היא איבדה את הלוחות ואת הבלעדיות בהפצת התוכן - ונותרה רק עם בלעדיות על ייצור התוכן העיתונאי – העבודה העיתונאית הבסיסית. אנחנו קצת כמו מגדלי מלפפונים: מזיעים, נוטלים סיכונים, האחריות עליהם כבדה, אבל כשהמלפפונים נשלחים לשוק, יש שורה של מתווכים, משווקים ומפיצים שמרוויחים הרבה יותר מהמגדלים".

מייל שוקן פרץ. צילום מסך,
מייל שוקן פרץ/צילום מסך

האתגר: "מספיק אנשים שיהיו מוכנים לשלם"

לדבריו, "כך גם אצלנו. גוגל, פייסבוק, אאוטבריין, טאבולה וכו' משווקים ומפיצים את התכנים של גופי המדיה, וזה טוב לנו כעיתונאים שרוצים להגיע לכמה שיותר קוראים, אבל לא בהכרח מאפשר למערכות עיתונות מקצועיות ואיכותיות לקיים מודל עסקי יציב לאורך זמן. לא די בכך שיש לנו את המלפפונים הכי טובים בשוק ושהם מגיעים לכל מקום ומהר. אנחנו צריכים מספיק אנשים שיהיו מוכנים לשלם עבורם וזה האתגר הגדול של העיתונות כיום".

"כדי לשגשג או לשרוד בתחום הזה נדרשים הרבה דברים. בתחום העיתונאי אני מאמין שלמרקר יש את הכלים להצליח עם צוות מעולה, ישר ומקצועי, dna שאין כמותו בשום מקום אחר, מחויבות עמוקה לעשייה עיתונאית ולאינטרס הציבורי כפי שאנחנו מבינים אותו, תשוקה לעיתונות. אני מודה לכל אנשי המרקר על החוויה האדירה של שנות עבודה משותפת במפעל חיינו. תודה מיוחדת לעמוס שוקן וגיא רולניק על האפשרות שניתנה לי לעמוד בראש המפעל המיוחד והחשוב הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully