וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועצה התחלפה, הנדל גיבה, וברשות השנייה ממסמסים עבור קשת ורשת את קיצור המהדורה

עודכן לאחרונה: 24.3.2022 / 10:05

הלחץ עבד, ובהחלטה שמסמנת את שינוי הכיוון הרשות השנייה הקפיאה לארבעה חודשים את המשך קיצור מהדורות החדשות בערוצים המסחריים. הערכה: בהמשך הקיצור יבוטל לחלוטין

כפי שהוערך השבוע בוואלה! ברנז'ה, בקשת ורשת העריכו נכון כשהמתינו בסבלנות לסוף הקדנציה של היו"ר הקודמת שמאלוב ברקוביץ', וריכזו את מאמציהם בלחץ על שר התקשורת יועז הנדל: מועצת הרשות השנייה החליטה אמש (רביעי) להקפיא את הפעימה השנייה של קיצור מהדורות החדשות בערוצים המסחריים ולהמשיך בקיצור מהדורת החדשות עד 21:15 לארבעה חודשים נוספים.

כזכור, בתחילת דצמבר החליטה מועצת הרשות השנייה על קיצורן של מהדורות החדשות בטלוויזיה, זאת על אף התנגדות קשת ורשת. בשלב הראשון המהדורות קוצרו ב-9 בינואר עד השעה 21:15, ובשלב השני, ב-1 באפריל יקוצרו עד לשעה 21:00. ההחלטה לקצר, לפחות באופן רשמי, נבעה ממחאת רשת נרחבת בנושא, ומירידה בנתוני הצפייה במהדורות.

ברשות אומרים כי הארכה היא על מנת לאפשר זמן נוסף לבחינת הנושא, וכי הערוצים וחברות החדשות "הביעו נכונות לבחון שינויים בהיקף שידורי החדשות במשך יתר שעות היום". עוד אומרים ברשות כי כל שהמועצה לא תקבל החלטה אחרת עד תחילת אוגוסט, ההחלטה על הקיצור לשעה 21:00 תישאר בעינה. ההערכות בענף כעת הן כי בהמשך, יבוטל הקיצור הנוסף לחלוטין.

יועז הנדל. דוברות שר התקשורת, צילום מסך
יועז הנדל/צילום מסך, דוברות שר התקשורת

ממשל חדש, החלטות חדשות

רמזים לשינוי עתידי ניתן היה למצוא כבר באותו ראיון של שמאלוב ברקוביץ'. בתשובה לשאלה אם ההנחיה תיושם, שכן השר יועז הנדל - הנחשב פחות לעומתי לקשת - הוציא מכתב שדרש לבדוק את השקיפות בהליך קבלתה

לוואלה! ברנז'ה נודע כי בקשת ורשת התכוננו ביסודיות לדיון, וצפו את הפיכת ההחלטה של יו"ר הרשות הקודמת יוליה שמאלוב ברקוביץ', אותה האשימו בזמנו בשיתוף פעולה עם נתניהו ודחיפת המהלך לטובת ערוץ 14, שהיה אז בעיצומו של הליך מיתוג עצמי כ"ערוץ חדשות". יצוין כי בראיון סיכום קדנציה שהעניקה לוואלה! ברנז'ה שמאלוב ברקוביץ' עם פרישתה, היא הכחישה את הדברים מכל וכל.

כך או כך, נתוני היסוד לא השתנו: החלטה על קיצור החדשות משמעותה הפסדים של מיליונים בשנה לקשת ורשת. הסיבה: הפקת חדשות לרוב זולה יותר מאשר מגה-ריאליטי או דרמה. ההחלטה לקצר את המהדורות משפיעה על האיזונים הכלכליים של הערוצים, על תקציביהם, על כוח האדם בחברות החדשות ועל תמהיל התוכן. מה כן השתנה? האנשים שעומדים בראש הרשות השנייה, ויכולים להפוך את ההחלטה.

רמזים לשינוי עתידי ניתן היה למצוא כבר באותו ראיון של שמאלוב ברקוביץ'. בתשובה לשאלה אם ההנחיה תיושם, שכן השר יועז הנדל - הנחשב פחות לעומתי לקשת, ונהנה מלא מעט במות על מסך קשת ומאקו - הוציא מכתב שדרש לבדוק את השקיפות בהליך קבלתה, אמרה שמאלוב ברקוביץ': "במידה וההחלטה תמוסמס, צר לי מאד עבור הציבור שזו המועצה שתתחלף. עשינו דיונים מאד מעמיקים שלקחו בחשבון את השיקולים המקצועיים ואת האינטרס הציבורי". בינתיים, לנעלי שמאלוב ברקוביץ' נכנס מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר עדן בר טל, ולאחר למעלה מ-7 שנים - מונתה גם מועצה חדשה לרשות השניה לטלוויזיה ולרדיו.

בנוסף, גם העובדות בשטח הוכיחו שהחלטות לחוד ומציאות לחוד, ואחרי מספר ימים של "היענות" להנחיה, נראה כי בחדשות 12 ניסו לבחון את רף הסבלנות של הרגולטור כאשר המהדורות הסתיימו אחרי 21:15 תוך ניצול שלוש דקות החריגה שמאפשרת הרשות. מעת לעת המהדורות חרגו אף ביותר והסתיימו לקראת 21:30 - תוך התעלמות מוחלטת מהכללים. בהחלטתה מאמש, הודיעה הרשות כי לא תאפשר יותר חריגות מסוג זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully