וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת השימוע ל-FREETV: היוצרים מתנגדים, המפיקים תומכים

עודכן לאחרונה: 26.5.2022 / 10:46

ארגוני העובדים, השחקנים והיוצרים למועצת הכבלים והלווין: "מיזם קשת עלול לפגוע קשות בתעשיית הפקות המקור בישראל - המתינו עם החלטתכם עד ליישום מסקנות ועדת פולקמן"; מפיקי הטלוויזיה: "נפרנס את משפחותינו מהמיזם"

"המיזם מפר את כל האיזונים בתעשייה, וללא הסדרה - המיזם עלול לפגוע בצורה אנושה בתעשיית הטלוויזיה"

המאבק על אישור מיזם השידורים של קשת ו-RGE מגיע לישורת האחרונה, עם הצגת ההתנגדויות של גורמים שונים בענף לקראת השימוע שעתידה לקיים בנושא מועצת הכבלים והלווין. אמש (רביעי) הציגו ארגוני העובדים, השחקנים והיוצרים את עמדתם, והיא חד משמעית. במכתב שנשלח לחברי המועצה והגיע לידי וואלה! ברנז'ה אומרים היוצרים: "מיזם קשת עלול לפגוע קשות בתעשיית הפקות המקור בישראל - המתינו עם החלטתכם עד ליישום מסקנות ועדת פולקמן והחקיקה שמקדם משרד התקשורת".

כזכור, קשת הגישה את הבקשה להקמת המיזם לאישורם של הרגולטורים על שוק השידורים - הרשות לתחרות שאישרה את הקמתו, והרשות השנייה, שדנה בנושא מספר פעמים אך לא קיבלה החלטה. בישיבתה האחרונה ביקשה נציגת היועמ"ש בדיון לבצע בדיקה מקצועית ויסודית יותר המערבת גורמים נוספים בענף, וברשות הוחלט להעביר את תפוח האדמה הלוהט לפתחה של מועצת הכבלים והלווין המפקחת על שוק הטלוויזיה הרב ערוצית.

במכתב ששלחו מנכ"ל איגוד עובדי הקולנוע והטלוויזיה איתמר אביטן, מנכ"ל איגוד התסריטאים ליאור תמם, מנכ"ל איגוד השחקנים והשחקניות אבי בן הלל ומנכ"ל איגוד הבמאים רועי אלבה למועצת הכבלים והלווין הם מיישרים קו עם עמדתו האחרונה של משרד התקשורת, ודורשים להמתין עם קבלת ההחלטה בנושא עד להסדרה כוללת של ועדת פולקמן.

לדבריהם, "המיזם מפר את כל האיזונים בתעשייה, וללא הסדרה - המיזם עלול לפגוע בצורה אנושה בתעשיית הטלוויזיה. תעשיית הפקות המקומיות בישראל מבוססת על חובות ההשקעה של ערוצי הטלוויזיה לצד המפעילים הרב ערוצים. חובת השקעות אלו הן אלו שמקיימות את עולם הפקות המקור והתרבות הישראלית על מסכי הטלוויזיה בישראל.

"המחוקק הגדיר איזונים ברורים בין ערוץ שידור לבין מפעיל רב ערוצי. איזונים שמטרתם לשמור על התחרותיות בשוק לצד השמירה על היצירה והתעשייה הישראלית המקומית. כך לדוגמא - לאחד, ערוצי השידור, הותר לשדר פרסומות והוא מחויב לשדר לאזרחי המדינה בחינם ואילו לשני, בעלי המפעילים הרב ערוצים, מותר לגבות דמי מנוי בלבד ולספק מגוון רחב של ערוצים. כך שלל איזונים שמאפשרים קיומה של התעשיה.

"למחוקק ולמשרד התקשורת ברור מזה שנים רבות כי יש לבנות מודלים חדשים אשר ישמרו על האיזון אך יהיו רזים ועדכניים יחד עם ההתקדמות הטכנולוגית והשידור על גבי האינטרנט. לאור זאת הוקמו כמה ועדות בשנים האחרונות, האחרונה בהם הינה ועדת פולקמן אשר משרד התקשורת פועל בימים אלו לקדם חקיקה בהמשך למסקנות הוועדה", לשון המכתב.

זוג צופה בטלוויזיה. Giphy
זוג צופה בטלוויזיה/Giphy

"השקעה של עשרות מיליוני שקלים בתוכן טלוויזיוני"

הניסיון הנואל של מתנגדי המיזם החדש לתרץ התנגדותם בכך שהמיזם יעתיק את תכני מאקו ו-N12 הוא ניסיון לזרות חול בעיני הציבור מאחר והמיזם החדש מצריך בידול וסיבה לגבות כסף

ממול, בפורום מפיקי הטלוויזיה מגבים את המהלך ותומכים באישורו. בנייר העמדה שהציגו נשענים המפיקים על התקציבים שלדבריהם יופנו על ידי קשת ו-RGE בדמות עשרות מיליוני שקלים להפקת תכנים.

"לאור המציאות בארץ לפיה שידורי ה-OTT אינם מפוקחים רגולטורית ומשדרים תכנים של אחרים, חברות הטלוויזיה הרב ערוצית באינטרנט (סלקום, פרטנר וכיוצ' ד.ו) לא משקיעות בתוכן בשידוריהן. כתוצאה ממצב זה בארץ מפסידים פרנסה למאות אם לא אלפי משפחות של אנשי תעשיית הטלוויזיה. כאשר גוף שידור כמו שידורי קשת מצהיר שהוא הולך להשקיע עשרות מיליוני שקלים בתוכן טלוויזיוני, אנחנו אנשי תעשיית הטלוויזיה מקבלים אותו בברכה מהטעם הפשוט אנחנו נפרנס את משפחותינו מאותם כספים שיושקעו בתוכן טלוויזיוני . ובנוסף יופק תוכן ישראלי עם מיטב היוצרים בארץ", כתבו המפיקים.

"אין לנו ספק כי השקת ערוץ טלוויזיה באינטרנט עם השקעה כספית עצומה בתוכן, תביא את פרטנר, סלקום, yes ו-HOT להשקיע אף הן בתוכן טלוויזיוני על מנת לייצר תחרות... הניסיון הנואל של מתנגדי המיזם החדש לתרץ התנגדותם בכך שהמיזם יעתיק את תכני מאקו ו-N12 הוא ניסיון לזרות חול בעיני הציבור מאחר והמיזם החדש מצריך בידול וסיבה לגבות כסף, הציבור אינו טיפש וברור שלא ישלם על מה שהוא מקבל בחינם", לשון המכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully