וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דריכות בענף לקראת פגישת מנכ"ל נטפליקס עם הנדל; "היצירה המקומית בסכנה אמיתית"

עודכן לאחרונה: 19.6.2022 / 13:48

ארגון השחקנים יצא בקריאה לשר לא להיכנע ללחצים: "השקעה שולית של 8% מההכנסות ביצירה המקומית לא תגרום לה לוותר על הצרכן הישראלי ועל רווחים של מאות מיליונים". גם פרויקטור התכנון של רשת 13 וחבר מועצת התאגיד התייחסו לנושא

פאנל פרשנים/ערוץ הכנסת
"אנשי נטפליקס שולחים אליך את הבכיר שבאנשיהם, הם סבורים שמעמדו הרם ומעמדה הבלתי מעורער של נטפליקס בראש פירמידת תאגידי התוכן ייגרמו לך להסס, לפקפק בדרך ולחשוש"

כאשר ברקע עתידה הרעוע של הממשלה ודחייה אפשרית בחקיקת חוק התקשורת לאסדרת הרגולציה על גופי השידור הבינ"ל והעתירה לבג"ץ שהגישה בשבוע שעבר קשת 12 בדרשיה להורות לרשות השנייה לקבל החלטה בנוגע לאישור מיזם ה-OTT שלה FREETV, עתיד שר התקשורת יועז הנדל להיפגש עם מנכ"ל נטפליקס טד סרנדוס, שיגיע לישראל ביום שלישי. סרנדוס מגיע בין היתר בצל ירידה דרמטית ברווחי החברה ומעבר למודל של פרסומות, כשמספר השחקנים הבינלאומיים המתחרים בה בשווקים השונים הולך וגדל.

לקראת הפגישה יצא ארגון שחקני ישראל (שח"ם) בקריאה משותפת עם ארגון עובדים בקולנוע ובטלוויזיה בישראל (אקט), חברת התמלוגים של הקולנוע (תל"י), איגוד הבמאים והבמאיות, ואיגוד התסריטאים והטלוויזיה בישראל. במכתב שנשלח הבוקר (ראשון) אל השר הנדל קוראים האיגודים בקול תקיף: היצירה המקומית והשפה העברית בסכנה אמיתית מול תאגידי על הבינלאומיים. בפניה אל השר מבקשים האיגודים לחזק את ידיו ומדגישים: "אנשי נטפליקס שולחים אליך את הבכיר שבאנשיהם, הם סבורים שמעמדו הרם ומעמדה הבלתי מעורער של נטפליקס בראש פירמידת תאגידי התוכן ייגרמו לך להסס, לפקפק בדרך ולחשוש.

"אל תירא! השקעה שולית של 8% מהכנסותיהם בישראל ביצירה המקומית לא תגרום להם לוותר על הצרכן הישראלי ולוותר על רווחים של מאות מיליונים. עמוד איתן בדעתך כי התרבות הישראלית, הסיפור המקומי והשפה העברית יזכו להגנה חסרת פשרות מול כל המאיימים לפגוע ביצירה הישראלית".

נטפליקס. ShutterStock
נטפליקס/ShutterStock

"הערוצים המסחריים הפסידו 2 מיליארד שקל"

"מנכ״ל נטפליקס לא הגיע בשביל ההפקות מקור. "זה לא מה שישנה את תזרים המזומנים של נטפליקס. הוא בא מסיבות אחרות. גם בגלל הכניסה של כל הסטרימים"

דיון בנושא נערך גם בתוכנית "החדשות עם יעקב אילון" בערוץ כנסת, בו השתתפו פרויקטור אסטרטגיית התכנון של רשת 13 אורי שנער וחבר מועצת תאגיד השידור יונה ויזנטל.

ויזנטל אמר כי: "הסיפור הוא הפגיעה ביצירה המקורית וצריך בזה להתעסק ולא אם יהיו יותר או פחות לקוחות. השוק ממשיך להיפגע ואף אחד לא עוצר את הדימום הזה בפגיעה ביצירה המקורית. אין רגולציה על פרטנר או סלקום, היצירה המקורית בישראל נפגעה. ההשקעה של יס והוט פחתה ב-70 מליון שקלים לשנה ב-5 שנים האחרונות כתוצאה מכל הסטרימים האלה. זה צריך לבוא גם עם רגולציה ולא רק עם תחרות".

שנער: "חוק התקשורת החדש שיונח, תדרוש רגולציה מכולם. מנכ"ל נטפליקס מגיע לארץ בשביל זה, הוא לא היה מטריח את עצמו לולא קמפיינים של שחקנים בינלאומיים שמנסים למנוע את זה שבכל מדינה שהם מגיעים יטילו עליהם רגולציה של הפקות מקור. ברור לגמרי שצריך לעשות שם מהפכה גדולה וכדאי שיקרה מהר".

ויזנטל לעומתו אמר כי מנכ"ל נטפליקס לא הגיע בשביל ההפקות מקור. "זה לא מה שישנה את תזרים המזומנים של נטפליקס. הוא בא מסיבות אחרות. גם בגלל הכניסה של כל הסטרימים".

שנער הוסיף כי "הערוצים המסחריים בישראל הפסידו סדר גודל של 2 מיליארד שקל, זה סכום ענק לא רק במונחים ישראלים גם במונחים בינלאומים. מה שאיזן את השוק זה המיזוג של רשת לערוץ 10. לא ברור לגמרי שהגופים האלה יכולים להיות גופים רווחיים גם בעתיד. כל האופן שבו אנחנו הולכים לראות טלוויזיה בשינוי גדול ודרמטי. ברור לגמרי שזה דורש היערכות מאוד גדולה של השחקנים הקיימים כי אחרת הם ילחמו על חייהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully