וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האח הגדול מספק לרשת 13 חמצן, אבל חושף את הקושי הגדול שלה

עודכן לאחרונה: 12.7.2022 / 14:30

נתוני הצפייה של "האח הגדול" החזירו לעובדי רשת 13 את החיוך לפנים. אבל דווקא ההצלחה המסחרית חושפת את כאב הראש האמיתי של ההנהלה החדשה ושל חברת החדשות שלא מצליחה להביא קהלים חדשים. וואלה! ברנז'ה מנתחת פריים ביי פריים

האח הגדול | המשימה הסודית נחשפת: מי מהדיירים יהיה בן הזוג של דיאן?/רשת 13
מדובר בהישג שאינו רק מסחרי או תדמיתי – מול המפרסמים, אלא גם, ואולי בעיקר במקרה הזה, מוראלי – מול עובדי הערוץ עצמו

בדיוק חודש עבר מאז החלה העונה החדשה והמי יודע כמה של האח הגדול, ובדומה להצלחה הבלתי צפויה שהייתה לא מזמן אצל המתחרים ב"רוקדים עם כוכבים", גם במקרה הזה ברשת יכולים לנשום (זמנית?) לרווחה - הפורמט הוותיק לא רק שלא נחלש, אלא שאף זינק בפופולריות שלו. מבדיקת היקפי הצפייה בתוכנית עולה כי 20 הפרקים ששודרו עד כה עומדים על ממוצע של 16.7% מול 12.9% לעונה הקודמת של "האח הגדול", שהייתה עונת VIP.

לרוב, נהוג להעריך בענף, כי תוכנית השקה נמוכה מבטיחה בהכרח עונה נמוכה, אבל תוכנית עם השקה גבוהה לא מבטיחה שום דבר. הפעם, ברשת 13 הצליחו לשמר את הנתון המצוין של פרק הפתיחה (21.4%), ולהמשיך להיצמד או לעקוף את המתחרים בקשת 12 ברוב הערבים. מדובר בהישג שאינו רק מסחרי או תדמיתי - מול המפרסמים, אלא גם, ואולי בעיקר במקרה הזה, מוראלי - מול עובדי הערוץ עצמו. אחרי הכישלון של הפורמט המושקע (שהתרסק) "המסעדה הבאה" ואייטמים במדורי המדיה על גסיסת הערוץ והשיאים השליליים של חברת החדשות שלו, "סוף סוף לאנשים פה חזר החיוך", מספק עובד ברשת 13 את תמונת המצב. ואכן, לאחר שנה ארוכה בה נתוני הרייטינג של רשת 13 בפריים טיים היו בשפל חסר תקדים, מדובר במסכת חמצן שהונחה על פניו של הערוץ המיטלטל. מיום שעלתה לאוויר, "האח הגדול" גוברת על מרבית מותגי קטלוג התוכניות הפופולריות של המתחרה - מנצחת את חתונמי, מביסה את "המתמחים" ונמצאת בתחרות צמודה עם "מאסטר שף".

כשלוקחים בחשבון שהליד, מספר הצופים שתוכנית מקבלת מזו שלפניה, שמנפיקה חדשות 12 גבוה יותר משמעותית משל חדשות 13 - מבינים שבפועל הניצחון גדול הרבה יותר. גם בנתח הצופים (המחושב לצורכי פרסום), האח הגדול גובר ברצועה על זו שממול עם 55%.

אבות רבים להצלחה

ברשת 13 אומרים כי לאחר האכזבה והכישלון של העונה הקודמת נעשתה שורת הפקת לקחים, הראשונה בהם הייתה הידוק הקשר עם אנדמול, וקבלת ההחלטה המשותפת שלא הולכים על דמויות מפורסמות (VIP) אלא "חוזרים לבסיס"

כמו תמיד, קשה לשים את האצבע על מה בעונה הזו עובד נכון יותר מבחינת הבאזז והקהל, אבל כמו תמיד, ההצלחה לא מגיעה בחלל ריק ולא מדובר רק במזל, אלא יותר בסיטואציה בה "כל הכוכבים הסתדרו". את ההצלחה הנוכחית יש לייחס גם להנהלה הקודמת שליהקה ולזו הנוכחית שבנתה את מתווה התוכנית - אבל לפניהן, עם כל הכבוד למנהלים, הקרדיט שייך בכלל לחברת ההפקה אנדמול והעורך הראשי של התוכנית רועי עוז.

ברשת 13 אומרים כי לאחר האכזבה והכישלון של העונה הקודמת נעשתה שורת הפקת לקחים, הראשונה בהם הייתה הידוק הקשר עם אנדמול, וקבלת ההחלטה המשותפת שלא הולכים על דמויות מפורסמות (VIP) אלא "חוזרים לבסיס" - ל"הבטחה המקורית של 16 דיירים שיכולים לעניין את הישראלי הממוצע, בלי הבטחות גדולות". בנוסף, הפעם, בניגוד לעבר, לא הסתמכו בערוץ על פרסום נטו ונערכו מראש להשקה עם סדרת פעולות שהבטיחה את הבאזז בשבועיים הראשונים; בנק של כתבות יח"צ וכלים וטריקים שיווקיים, ראיונות בעיתונות המסורתית ועוד.

נתון מעניין נוסף: פרקי ההדחה של התוכנית גבוהים בלפחות 2 נקודות רייטינג מאלו הרגילים - מה שמצביע על מעורבות גבוהה של הצופים בתוכנית ובמשתתפיה; 50% מהצופים הם בגילאי הביניים, האטרקטיביים ביותר עבור מפרסמים - בני 25-54; וכ-55% מהצופים הן נשים, מה שמחזק את העמידות של האח מול תוכניות בעלות "אופי משפחתי" שבהן קשת 12 מתמחה, וגם מול אירועי ספורט שנחשבים מאופייני צפייה גברית.

עוד בוואלה!

צעד ראשון של יורם אלטמן ברשת 13: פינוי ובינוי מחדש של מחלקת הפרומו

לכתבה המלאה
האח הגדול 6.7.2022. רשת 13, צילום מסך
"חוזרים לבסיס". האח הגדול/צילום מסך, רשת 13

לוח השידורים קפוא

אבל החיוכים הרחבים מתקשים להסוות את החשש וחרדה של בכירי הערוץ מהיום שאחרי האח ומהכוכביות הרבות שמלוות את ההצלחה. ראשית, תמונת הפריים: הצלחת האח מייצרת העברת קהלים אידאלית לתוכניתו של גיא לרר "צינור" שמשודרת מיד אחריה, וזוכה בממוצע לעלייה של כ-2 נקודות (30% ברייטינג), אבל פה מסתיימות החדשות הטובות.

נכון לעכשיו, בהשוואה לחודש יוני אשתקד, גם בו שודר "האח הגדול", לא רואים עלייה בממוצע הצפייה בערוץ מעבר לרצועה. למעשה, שאר לוח השידורים נותר קפוא. בנוסף, דווקא הנתונים הנאים של האח לא רק שאינם משפיעים על הצפייה בחברת החדשות של רשת 13 אלא חושפים את הקושי שלה להביא קהלים חדשים; בתעשיית הטלוויזיה המסחרית נהוג "להאשים" את הליד. בחודש האחרון התברר כי גם כשבפריים טיים ההבדלים כמעט ואינן קיימים בין רשת לקשת - המהדורה המרכזית עולה באופן מזערי, אם בכלל.

בניין רשת 13, מרץ 2022. ראובן קסטרו
פינוי-בינוי למבנה הארגוני הישן. בית רשת 13/ראובן קסטרו

הנשמה מלאכותית

גם ברשת 13 מבינים שהצלחה בעונה אחת של תוכנית אחת היא לא יותר מהנשמה מלאכותית שספק אם יש בכוחה לשנות את מצבו האסטרטגי של הערוץ. השאלה כעת (והיא נשאלת בפעם המי יודע כמה) היא האם יידעו ויוכלו ברשת למנף את חלון ההזדמנויות שנוצר עבורם כדי לקדם את אותה "זהות" שאותה הם מחפשים בבואם לסלול את הדרך להצלחות נוספות - לא רק בשדה הריאליטי החמקמק. הדוגמה שעדיין צרובה היטב בערוץ היא ההצלחה של "הישרדות" לפני כשלוש שנים, שבה נאחז המנכ"ל הקודם אבי בן טל כדי לסתום את הבורות העמוקים של החובות שבהם היה נתון הערוץ בשעתו. לאחר מכן, לוח השידורים של רשת 13 לא רק שלא שימר את ההישג, אלא צנח לשפל היסטורי.

בינתיים, אחרי שורת עזיבות והחלפת כמעט כל שדרת הניהול בחברה, בערוץ מעמיקים את הריסת המבנה הארגוני הישן ומקדמים את ה"פינוי-בינוי" בחברה תחת ממלא מקום המנכ"ל החדש יורם אלטמן, שככל שנוקף הזמן כך נראה, מינויו יהפוך לקבוע. הסנונית הראשונה לכך הייתה מהלך ההוצאה של המחלקה החשובה ביותר לצד התוכן - מחלקת הפרומו - לידיים חיצוניות, כפי שנחשף בוואלה! ברנז'ה. גורמים ברשת 13 מבטיחים שזו רק ההתחלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully