וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסקת אש: התאגיד יחזור לשתף פעולה עם ועדת המדרוג

עודכן לאחרונה: 12.7.2022 / 15:41

כשברקע הבחירות והמונדיאל ולאחר שנתיים וחצי של נתק, התאגיד סיכם עם הוועדה למדרוג על קניית נתוני הרייטינג לתקופה של חצי שנה - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. כזכור, המנכ"ל המודח קובלנץ היה מהמתנגדים הנחרצים לשיטת המדידה שלה

קובלנץ אמר לא אחת כי ועדת המדרוג היא אנכרוניסטית ונשלטת על ידי הערוצים המסחריים קשת 12 ורשת 13. מצד ועדת המדרוג נטען מנגד כי בתאגיד מנסים להסתיר את נתוני האמת הדלים ו"להאשים את השליח"

תאגיד השידור סיכם עם הוועדה למדרוג על קניית נתוני הרייטינג לתקופה של חצי שנה - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. לאחר דיון בעניין במועצת התאגיד הוחלט כי עד סיום המכרז למדידה חדשה, יש להשתמש בכלי המדידה הקיימים בשוק ובמהלך התקופה יבחן התאגיד את נתוני הצפייה במסך הלינארי, לצד נתוני הצפייה בדיגיטל.

כזכור, בסוף שנת 2019 תאגיד השידור כאן פרש מוועדת המדרוג בשל טענה כי המדידה אינה מביאה לידי ביטוי את סך נתוני הצפיות בכל הפלטפורמות, לרבות הצפייה בדיגיטל, בעוד שהיא עולה מיליוני שקלים בשנה. עוד טענו בתאגיד כי מדידת הפיפל מיטר אינה מייצגת נכון את האוכלוסייה הערבית ואת צפיית הילדים. במקביל, החל המנכ"ל אז אלדד קובלנץ בהליך מכרזי לאיתור שיטת מדידה שתכלול גם את נתוני הצפייה ביוטיוב ובאתר כאן - מהלך שהתעכב עם ההחלטה להדיחו.

במהלך השנה האחרונה היחסים העכורים בין התאגיד בראשות קובלנץ לבין ועדת המדרוג עלו מדרגה נוספת עם החלפת טענות הדדיות. קובלנץ אמר לא אחת כי ועדת המדרוג היא אנכרוניסטית ונשלטת על ידי הערוצים המסחריים קשת 12 ורשת 13. מצד ועדת המדרוג נטען מנגד כי בתאגיד מנסים להסתיר את נתוני האמת הדלים ו"להאשים את השליח". המחלוקת הגיעה לשיא עם החלטה חד צדדית לפרסם את נתוני הצפייה בפריים טיים של התאגיד ושל ערוץ 14, בניגוד להסכמתם.

חדשות הערב, כאן 11. צילום מסך, צילום מסך
חדשות הערב, כאן 11/צילום מסך, צילום מסך

החלטת מועצת התאגיד מגיעה כאשר מצד אחד המהלך לאיתור שיטת מדידה חדשה מתעכב ובעיתוי בו עתיד ליהנות התאגיד מעלייה משמעותית בהיקפי הצפייה נוכח משחקי המונדיאל, כאשר ברקע מערכת בחירות נוספת שמטבעה תחזק את גזרת החדשות בכלל ערוצי השידור.

כך או כך, מדובר באינדיקציה נוספת, שמצטרפת לבדיקה שעשה מכון המחקר של הכנסת בתחילת השנה ולפיה מדידת הצפייה בישראל נעשית באופן מתקדם ואמין.

בשלב זה בכאן לא מתכוונים לחדש את חברותם בוועדה, אבל לפי גורמים המעורים בפרטים, במסגרת השת"פ המתחדש סוכם על תשלום עבור גישה ופרסום של נתוני הצפייה המלאים בתאגיד לעיתונאים ולציבור.

בתאגיד אישרו את הפרטים ומסרו כי "התאגיד ימשיך במקביל בקידום הליכי המכרז לשיטת מדידה חדשה הכוללת את כל הפלטפורמות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully