וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף נתוני השיא, לרר יחליף את חסון ברצועה של לפני החדשות

עודכן לאחרונה: 8.2.2023 / 14:23

ברשת 13 מאיצים את המהלך, תוך מו"מ עם המגיש גיא לרר על חוזה לשלוש שנים בסכום גבוה במיוחד, שצפוי להיחתם בימים הקרובים. ברקע, ביקורת על ההנהלה שמבצעת שינוי דווקא בשיא: "לא עוצרים סוס דוהר, אז שניים?"

לוואלה! ברנז'ה נודע כי בימים האחרונים הואץ המשא ומתן עם לרר, והחוזה שייחתם עמו צפוי לעמוד על מסגרת זמן של שלוש שנים. השינוי עתיד להתבצע בשבועות הקרובים

ברשת 13 הוחלט סופית על שינוי נוסף, רביעי בשנתיים, ברצועה אסטרטגית - זו של 19:00 בערב, כך נודע לוואלה! ברנז'ה. ואולם, בניגוד לפעמים קודמות, הפעם השינוי נעשה כשברקע דווקא הישגי שיא היסטוריים לתוכנית "אזור בחירה". על פי המהלך, במקומה צפויה להיות משובצת התוכנית "הצינור" עם גיא לרר - אף היא נחשבת לעוגן מרכזי - אולי היחיד בפריים טיים, שמשיג נתוני צפייה נאים ויציבים ומציג תחרות למתחרה גיא פינס ממול בקשת.

לוואלה! ברנז'ה נודע כי בימים האחרונים הואץ המשא ומתן עם לרר, והחוזה שייחתם עמו בימים הקרובים צפוי לעמוד על מסגרת זמן של שלוש שנים. השינוי בפועל עתיד להתבצע כבר בשבועות הקרובים. לפי גורמים, ללרר הוצע סכום גבוה ביותר, תוך הבטחה עתידית כי יוכל לחזור לרצועת הלייט נייט במידה וה"ניסוי" ייכשל.

גיא לרר, איילה חסון. ראובן קסטרו, יונתן זינדל-פלאש 90, עיבוד תמונה
גיא לרר, איילה חסון/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו, יונתן זינדל-פלאש 90
רק בשנה האחרונה החליפה רשת 13 שלושה פורמטים ברצועה הנחשבת ל"ליד" החשוב ביותר בערב הצפייה - זה שמוליך את הצופים למהדורה המרכזית ולהמשך הפריים טיים

כאמור, רק בשנה האחרונה החליפה רשת 13 שלושה פורמטים ברצועה הנחשבת ל"ליד" החשוב ביותר בערב הצפייה - זה שמוליך את הצופים למהדורה המרכזית ולהמשך הפריים טיים. בתחילת 2022 חזרה אליה אחרי כמה סיבובים של ברקוד ושרון כל התכנית "לפני החדשות" בהגשת מגישים מתחלפים - תוכנית שזכתה לנתוני צפייה נמוכים במיוחד. לאחר כמה חודשים היא הוחלפה בפורמט חדש - "מדד ישראל" בהנחיית אברי גלעד שהגיע מהבוקר ואולם, כעבור חודשייים הפורמט לא המריא וירד מהאוויר, כשאת המשבצת שוב מילאו כתבי החברה. כשברקע סבב הבחירות האחרון, הושק בה פורמט הבחירות החדש "אזור בחירה" עם המגישים (ברוטציה) אילה חסון ורביב דרוקר.

השניים נשארו באוויר גם אחרי הבחירות, והתוכנית זוכה לנתוני צפייה יפים, בוודאי במושגי רשת 13 וחדשות 13. למעשה, אמש (שלישי), השיגה התוכנית בהגשת חסון 9.1% צפייה ונצמדה לתוכנית חיסכון של קשת שהשיגה 11.3% צפייה. יש להבין, מדובר ברצועה שרק לפני מספר חודשים דשדשה באזורי ה-2-3% צפייה.

חסון באלמנט

גורמים ברשת 13 נשענים על תזה, שטרם הוכחה, לפיה "הצלחות של מגישים שמזוהים עם הימין מביאים אמנם לקהל צופים נאמן - אבל לתוכנית בלבד. קהל שאינו נשאר לאחר מכן למהדורת החדשות"

אלא שלא רק הרצועה של חסון ודרוקר נמצאת "באלמנט" שלה, גם לרר עצמו, ברצועת הלייט נייט, משיג עבור רשת 13 נתונים נאים, ולמעשה הוא אחד היחידים בערוץ המהווים עוגן יציב מול המתחרה "ערב טוב עם גיא פינס". למעשה, במדד החשוב ביותר - נתח מסחרי, וגם בניצחונות נקודתיים - לרר נחשב למשבצת המצליחה ביותר של רשת 13 מול קשת 12.

גורם בכיר בענף בעל רקורד עשיר בפרוגרמינג, העלה בהקשר זה את "תקדים אברי" ותיאר את מהלך ההחלפה דווקא בין שני העוגנים היחידים בערוץ שרושמים הצלחה, בתמצית: "לא עוצרים סוס דוהר, אז שניים?".

כך או כך, לוואלה! ברנז'ה נודע כי בין הברירות שעמדו בפני הנהלת רשת 13 בראשות היו"ר נדב טופולסקי דווקא עמדו גם מספר פתרונות שיכלו להשאיר את המצב על כנו, ואולם זו בחרה ללכת על ההחלפה. הסבר אפשרי לכך טמון בדבריו של גורם ברשת 13 שנשען על תזה, שטרם הוכחה, לפיה "הצלחות של מגישים שמזוהים עם הימין מביאים אמנם לקהל צופים נאמן - אבל לתוכנית בלבד. קהל שאינו נשאר לאחר מכן למהדורת החדשות". ברשת 13 מאמינים שלרר, בעל האוריינטציה הצרכנית והקונצנזוס הציבורי ממנו הוא נהנה, יוכל לייצר מאסת צופים "אפקטיבית" יותר.

הכישלון אינו יתום. אברי גלעד. פיני,
תקדים אברי/פיני

אין גאולה

כאמור, גם בבוקר, חרף השינויים הרבים, מצבה של רשת 13 לא מזהיר. כזכור, פחות משנה אחרי החלפת אברי גלעד בשלישיית המגישים צביקה הדר, רותם ישראל ומירי מיכאלי, הוחלט בהנהלת רשת 13 להחליפם בגאולה אבן. המהלך לווה בלא מעט ביקורת, הן בשל התזזיתיות והיעדר "אורך הנשימה" הדרוש בבניית הרגלי צפייה, והן על בזבוז הכספים (כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה, המהלך היה כרוך בהמשך תשלום של מיליונים להדר והמגישות. בנוסף לאלו שמשולמים לאברי גלעד על "ישיבה בבית"). אולם במבחן התוצאה, נכון לכעת, אבן, המדשדשת על 2-2.5%, מביאה נתונים נמוכים מכל קודמיה, בזמן שממול - חדשות הבוקר של קשת עם ניב רסקין רק עולה ונוסקת.

מרשת 13 נמסר בתגובה: "הרעיון נבחן אבל שום דבר לא סגור עדין. כשיהיה מה להודיע- נודיע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully