וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעידת אדמה בידיעות אחרונות; מסתמן: אבי משולם ימונה לעורך העל בקבוצה

עודכן לאחרונה: 19.2.2023 / 11:41

לפי גורמים בכירים בקבוצה, מנכ"ל רדיו תל אביב הפורש עתיד להיכנס בשבועות הקרובים ללשכת העורך. משולם עצמו הכחיש לאחרונה את הדברים. לחץ בקרב העובדים: "המהלך - כדי לאפשר קיצוץ של עשרות עובדים"

האם מנכ"ל רדיו תל אביב הפורש אבי משולם בדרכו לתפקיד "עורך העל" של ידיעות אחרונות? לפי גורמים בכירים בקבוצה, בתחילת מרץ עתיד משולם להיכנס ללשכת העורך, ולהחליף את עורך העיתון בשנים האחרונות נטע ליבנה. עתידו של ליבנה בקבוצה לא ברור, שכן משולם יוגדר כאמור כ"עורך העל" ותחת אחריותו יהיו כלל זרועות התוכן של ידיעות - העיתון המודפס, אתר ynet וכן רדיו ynet.

לפי אותם גורמים, המהלך התבשל בחודשים האחרונים בעצימות נמוכה, בדמות מתן ייעוץ של משולם למהלכי הקמת הרדיו בקבוצה תוך ליווי צמוד למיזם. יצוין כי משולם עצמו הכחיש מספר פעמים את דבר המינוי וכי עד פרסום הידיעה תגובתו לא התקבלה. ליבנה טרם הגיב לדברים.

משולם בן ה-45 שירת בעברו בגלי צה"ל. בתפקידו הבכיר הראשון היה עורך אתר וואלה!. בהמשך שימש למשך תקופה קצרה של פחות משנה כעורך עיתון "מעריב", עד שהוחלף ב-2011 בניר חפץ. את תפקידו כמנכ"ל רדיו תל אביב החל משולם ביולי 2012, כשמונה במקומו של דני נישליס.

בית ידיעות אחרונות בראשון לציון. ראובן קסטרו
בית ידיעות אחרונות בראשון לציון/ראובן קסטרו

"עשרות עובדים עלולים למצוא את דרכם החוצה"

בתוך כך, לחץ גדול בקרב העובדים בקבוצת ידיעות, החוששים שהמהלך נועד בין היתר לאפשר להנהלה לקצץ בכוח אדם. לפי גורם ותיק בקבוצה, "עשרות עובדים עלולים למצוא את דרכם החוצה".

רק בשבוע שעבר דווח בטוויטר של וואלה! ברנז'ה אודות הליך פיטורים אגרסיבי ברשת המקומונים של ידיעות, שהולכת לצמצומים נוספים. לפי הדיווח, בכוונה הקבוצה לפטר כ-10 עיתונאים, ובימים הקרובים יוזמנו לשימוע עובדים המועמדים לפיטורים.

חוסר יציבות כשיטה

מהלך שינוי צמרת העריכה בידיעות, אם ייצא לפועל, יהיה השני תוך פחות משנתיים. בסוף 2021 הוחלט בעיתון להקים את "חטיבת החדשות המאוחדת". לתפקיד ראש החטיבה, שתפקידה היה לאחד ולאגד את מערכות החדשות של העיתון והאתר, מונה ניר (שוקו) כהן, לפני כן סגן עורך ynet.

במילים אחרות: לא עוד מבנה היררכי ברור כמו שהיה בעיתון מיום הקמתו, של עורך שכפוף למו"ל אלא שתי זרועות - דיגיטלית ומודפסת, עם עורך פרינט ועורך אתר ynet (דרור עמיר), הנמצאים בתפקיד מקביל.

אלא שתוך מספר חודשים התערער המבנה, במה שנדמה כיחסים עכורים בין כל צלעות המשולש. בהמשך, גם צמרת אתר ynet שינתה פנים, תוך טענות ל"כישלון בגיבוש הדסק המשותף".

מאוחר יותר, שנה בלבד לאחר ההכרזה על השינוי הארגוני - החליט עמיר לעזוב, כשברקע עימותים עם עורך ידיעות אחרונות נטע ליבנה. סגנו של עמיר, גידו רן, מונה לעורך ynet במקומו. רן הפך לעורך הרביעי של האתר תוך שש שנים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully