וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשימה של דני זקן, מפקד גל"צ הזמני: טיהור מתנגדי הממשלה

עודכן לאחרונה: 28.5.2023 / 10:55

"אורנים גדול" נחשפת: לפי הדיווח, בכוונת זקן לבצע שינויים דרמטיים בלוח השידורים של התחנה ולהדיח שדרים ותיקים שהשמיעו טון ביקורתי כלפי הממשלה ותוכנית ההפיכה המשטרית — בין היתר, רזי ברקאי, רינו צרור ויעל דן. המהלך - "מס רצינות" להארכת כהונתו

אחרי הפרסום בוואלה! ברנז'ה לפי ממלא מקום מפקד גלצ דני זקן קיבל מסר משר התקשורת שלמה קרעי לפני שהחליט על הפסקת שיתוף הפעול עם קשת ורשת, נחשפת מה שנראית כסיבת שיבוצו האמיתית בתחנה הצבאית: לפי דה מרקר, בכוונת זקן לבצע שינויים דרמטיים בלוח השידורים של התחנה ולהדיח שדרים ותיקים שהשמיעו טון ביקורתי כלפי הממשלה ותוכנית ההפיכה המשטרית — בין היתר, רזי ברקאי, רינו צרור ויעל דן. החוזה של שלושתם אמור להסתיים בקרוב, ולפי הדיווח, אין בכוונתו של זקן להאריכו.

לדברי גורמים ששוחחו עם דה מרקר, זקן מתכנן להוציא לפועל את המהלכים כבר בתחילת יולי, ובכך "לשלם את דמי הרצינות שלו" — בתקווה שיקבל מינוי קבוע למפקד גל"צ. זקן אמר כבר בכמה הזדמנויות כי לא היה מרוצה מהאופן שבו סיקרה התחנה את המאבק בהפיכה המשטרית, ורק לאחרונה הביע ביקורת מרומזת על כך כאשר "שתל" בברכת חג השבועות מסר לפיו יש להקשיח את הביקורת כלפי תופעת הסרבנות בצה"ל.

רינו צרור רזי ברקאי. ראובן קסטרו
רינו צרור רזי ברקאי/ראובן קסטרו

בשבוע שעבר הודיע זקן כי בכוונתו להפסיק את שיתוף הפעולה עם הערוצים המסחריים. מדובר בשת"פ היסטורי הכולל את שידור המהדורה המרכזית בתחנה מדי ערב בשעה 20:00.

"הדבר נולד מתוך שאיפה ליצירת תוכן עצמאי ומקורי של התחנה בשעה האמורה, בהמשך יפורסמו פרטים נוספים אודות הרצועה החדשה", נכתב בהודעה. בהתאמה, באתרים השונים ציטטו את דבר ההודעה כלשונה, והמהלך הוצג בחלקים בתקשורת כשינוי מבורך.

אלא שמוקדם יותר, התראיין שר התקשורת שלמה קרעי בוואלה! ברנז'ה לראיון עמוס כותרות, ואמר דברים מהם משתמע שזקן עצמו לא ממש פעל בעצמאות יתרה בכל הנוגע לקבלת ההחלטה. בראיון, ששודר במלואו ערב חג שבועות, אמר קרעי כי העביר לאחרונה מסר בנוסח זה לזקן. זקן הכחיש כי הופעלו עליו לחצים בנושא.

בהקשר זה, נזכיר כי בג"ץ יידרש בקרוב להחלטה בנושא סוגיית חוקיות מינוי ממלא המקום דני זקן שהתמנה לחצי שנה ישירות על ידי השר גלנט מבלי שצלח את ועדת האיתור המקצועית.

עוד בוואלה!

שר התקשורת לחץ; מפקד גלצ הזמני הפסיק את השת"פ עם רשת וקשת

לכתבה המלאה
יעקב ברדוגו בכנסת. ראובן קסטרו
יעקב ברדוגו בכנסת/ראובן קסטרו

הקאמבק של השותף להגשה ברדוגו

בתוך כך, וכחלק מהמהלך, זקן מכשיר בימים אלו את חזרתו של מקורבו של רה"מ איש התקשורת יעקב ברדוגו לשידור בגלצ. הדבר החל בטפטופים כבר לפני כחודשיים, עם עלייתו לפרשן ביומן הצהריים, וממשיך ביתר שאת. לוואלה! ברנז'ה נודע כי ההחלטה הראשונית התקבלה מבלי שראש מערכת החדשות אילן ליאור היה שותף לה. מגיש יומן הצהריים אמיר איבגי כתב אז בטוויטר בתגובה לידיעה כי: "רשימת הפרשנים והמרואיינים בתוכניות גלצ לא עוברת אישורים. תקשורת חופשית. נשתמע ב 12".

ברדוגו עזב את התחנה אחרי החלטתה של ממלא מקום המפקד היוצאת גלית אלטשטיין, להעבירו מרצועת השידור של חמש בערב, שהייתה אחת התוכניות המואזנות בתחנה. לאחר ההחלטה, ולמרות שהוצע לו להמשיך לשדר בתחנה במשבצות אחרות, הודיע בשידור על פרישתו. בהמשך, פתח בהליך משפטי נגד גלצ והגיש תביעה בסכום של כ-550 אלף שקל, שבה טען כי יש להכיר בו כעובד לשעבר של התחנה. בתגובה, בגלצ אומרים כי ברדוגו דרש מודל העסקה מחייב פחות.

נזכיר: ברדוגו שידר עד לאחרונה בתחנת הרדיו הביביסטית גלי ישראל לצד ממלא מקום המפקד הטרי דני זקן. זקן עצמו מונה לאחרונה לממלא מקום, זאת חרף המלצת ועדת האיתור וברדוגו גם נחשב לזה שדחף למינויו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully