וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט דוחה את ההחלטה על גלצ - זקן יוכל לקדם את הטיהור הפוליטי

עודכן לאחרונה: 1.8.2023 / 8:08

ברקע הפולמוס הציבורי סביב התוכניות של המפקד הזמני דני זקן לשנות את לוח השידורים ולבצע טיהור פוליטי בקרב המגישים בתחנה, לוואלה! נודע כי שר הביטחון יקבל את ההחלטה לגבי גורל התחנה רק בעוד כמה חודשים - כך שזקן יוכל להמשיך לקדם את התוכניות לשינוי פני התחנה

יואב גלנט ויריב לוין מתווכחים בזמן ההצבעה בקריאה שנייה על ביטול עילת הסבירות, ונתניהו מפריד ביניהם. 24 ביולי 2023/ערוץ הכנסת

ברקע הפולמוס הציבורי הער סביב תוכניותיו של מפקד גלצ הזמני, דני זקן, לשנות את לוח השידורים ולבצע טיהור פוליטי בשדרת המגישים בתחנה, לוואלה! נודע כי שר הביטחון יואב גלנט קיבל באחרונה את המלצות הוועדה שמינה לבחינת עתיד התחנה - אך הוא דוחה את קבלת ההחלטה לגבי גורל התחנה לפחות בחודשיים, עד חודש אוקטובר. כך עולה מתשובת המדינה לבג"ץ שהוגש נגד החלטתו של גלנט שלא למנות מפקד קבוע לתחנה.

הדחיה צפויה לגרור את הארכת כהונתו הזמנית של ממלא מקום מפקד גלצ, דני זקן, ותאפשר לו להמשיך לקדם את תוכניותיו לשינוי פני התחנה.

יואב גלנט. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
קיבל את המלצות הוועדה - ודחה את ההחלטה לאוקטובר. שר הביטחון גלנט/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

גלנט הודיע בחודש אפריל האחרון לבג"ץ שמינה ועדה בראשות מנכ"ל משרד הביטחון איל זמיר, ובהשתתפות אנשי תקשורת ונציגי ציבור, וזאת - כדי לבחון את המשך קיומה של התחנה, ברקע ביקורת ארוכת שנים על הפוליטיזציה בתחנת הרדיו הצה"לית.

מעדכון של משרד הביטחון לבג"ץ, עולה כי הוועדה סיימה את עבודתה, והיא הגישה לגלנט את המלצותיה, מבלי לפרט מה תוכן ההמלצות. בתשובת המדינה נכתב רק כי "שר הביטחון קיבל את המלצותיה, ילמד את הפרטים, וייפגש בקרוב עם הרמטכ"ל כדי לדון בסוגיה". עוד נכתב כי המדינה תעדכן ב-9 לאוקטובר את בית המשפט בהתקדמות ההליך.

עוד בוואלה!

העורך הבכיר צעק "בושה" לסמוטריץ', עכשיו הגיעה הדרישה להשעותו

לכתבה המלאה
דני זקן. ויקיפדיה, Creative Commons
ממלא מקום מפקד גלצ דני זקן/Creative Commons, ויקיפדיה

מדובר בעתירה שהגישה עמותת "הצלחה", המיוצגת על ידי עורכי הדין אלעד מן ואפי מיכאלי, כבר בתקופת הממשלה הקודמת, בדרישה למנות מפקד קבוע לגלצ, שמאז סיום כהונתו של שמעון אלקבץ בשנת 2021, מנוהלת על ידי ממלאי מקום - מינויים פוליטיים זמניים.

ב-2021 שר הביטחון בני גנץ מינה את גלית אלטשטיין כממלאת מקום מפקדת התחנה, והקים ועדת איתור למינוי מפקד קבוע שבחרה בשנה שעברה באור צלקובניק, מנכ"ל 103FM, ובקרוב מנכ"ל חדשות 13, לתפקיד.

גנץ התמהמה באישור המלצת ועדת האיתור, הממשלה נפלה, והיועמ"שית גלי בהרב מיארה לא אישרה להשלים את המינוי בתקופת בחירות. כשגלנט נכנס למשרד הביטחון בתחילת השנה הוא התעלם מהמלצת ועדת האיתור שבחרה בצלקובניק, הדיח את אלטשטיין ומינה שוב פעם ממלא מקום זמני - דני זקן, שנחשב למקורבו של יעקב ברדוגו - ממקורביו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בחודש אפריל, משרד הביטחון עדכן בדיון בבג"ץ שגלנט הקים ועדה שתבחן את עתיד התחנה ולכן הוא לא מעונין להקים בינתיים ועדת איתור חדשה למינוי מפקד קבוע, וביקשו ארכה של שלושה חודשים עד לסיום עבודת הוועדה.

יעקב ברדוגו בכנסת. ראובן קסטרו
צפוי לשוב לתחנה. מקורבו של רה"מ נתניהו יעקב ברדוגו/ראובן קסטרו

שופטי בג"ץ מתחו ביקורת בדיון על משיכת הזמן. השופט עוזי פוגלמן, לדוגמא, הזהיר ש"יהיה כאן תהליך שלא נגמר". מתשובת המדינה העדכנית עולה שהתהליך אכן רחוק מלהיגמר. הוועדה סיימה את עבודתה, וגלנט אכן מבקש דחייה נוספת של לפחות חודשיים עד שיתן את תשובתו הסופית.

בינתיים, ממלא המקום הזמני זקן יוכל להמשיך לקדם את תוכניותיו לשינוי פני התחנה. לפני כשבועיים נחשף בוואלה! ברנז'ה כי זקן מתכוון להוריד מהאוויר בעוד כחודשיים את תוכנית הבוקר המוערכת של העיתונאים ספי עובדיה ויניר קוזין. זאת, ברקע ביקורת שמתח עובדיה על פטרונו של זקן יעקב ברדוגו בתוכניתם.

ההדחה המתוכננת של עובדיה וקוזין מצטרף לשינויים נוספים שזקן מתכנן לבצע בלוח השידורים, כמו הורדת התוכנית של העיתונאי הוותיק רזי ברקאי והפסקת עבודתם של העיתונאים חן ליברמן, שי ניב והרב שי פירון כפרילנסרים בתחנה. בוואלה! ברנז'ה נחשף גם כי זקן מתכנן להחזיר את מקורבו יעקב ברדוגו לגלצ, ולשבץ אותו בשעות הבוקר וכן לצרף לשורות התחנה עוד מגישים שנחשבים נוחים יותר לשלטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully