וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחדשות 13 משוכנעים: "העלייה ברייטינג בחודש האחרון - הוכחה שיש ביקוש למוצר ליברלי"

עודכן לאחרונה: 2.8.2023 / 14:36

לא ברור האם יש קשר לעיסוק המוגבר בהפיכה או רק ל"אח הגדול", אבל את חודש יולי חדשות 13 מסיימת במקום השני ועוקפת את ערוץ 14. גורמים בחברה מציינים גם את העלייה היחסית בנתוני הצפייה ב"אזור בחירה" של דרוקר - "מייצגת הכי טוב את הקהל הליברלי"

בערוץ מציינים גם את העלייה היחסית בנתוני הצפייה בתוכנית "אזור בחירה" של רביב דרוקר - "התוכנית שמייצגת הכי טוב את הקהל הליברלי", לדבריהם, כאינדיקציה נוספת להצלחת הקו שנקטו

חדשות 13 מסיימת את חודש יולי עם ממוצע צפייה של 6.3% - הנתון הגבוה ביותר מאז חודש מרץ השנה. את החודש מסיימת חדשות 12 עם 13.3%, ערוץ 14 עם 6.1% (בחודש שעבר הם עקפו את 13) וחדשות הערב בתאגיד אחרונים עם 5.3%.

גורמים בחדשות 13 הביעו היום (רביעי) שביעות רצון מהנתונים, והסבירו כי לפי הבדיקות שהם עושים "יש להם קשר ישיר לעיסוק המוגבר בהפיכה". לטענתם, הקו שנקטה החברה עם תחילת ההפיכה בקמפיין "עיתונות חופשית" (שכלל התבדלות מהמתחרים תוך פנייה למרכז-שמאל ופרידה מאיילה חסון ושרון גל) - "מעידה שיש ביקוש בקהל הליברלי למוצר".

בערוץ מציינים גם את העלייה היחסית בנתוני הצפייה בתוכנית "אזור בחירה" של רביב דרוקר - "התוכנית שמייצגת הכי טוב את הקהל הליברלי", לדבריהם, כאינדיקציה נוספת להצלחת הקו שנקטו; תוכניתו של דרוקר עברה ב-15 למאי לשדר בשעה 18:00, ואת אותו חודש סיימה עם ממוצע נמוך של 4.2%. ביוני היא ירדה ל-4.1% ואת יולי היא כבר מסיימת עם 4.4% - עלייה מינורית אך ברורה.

עם זאת, ההערכה היא כי הגורם המרכזי להתייצבות חברת החדשות של הערוץ היא ההצלחה היחסית לה זוכה העונה הנוכחית של "האח הגדול" של רשת 13, שמקרינה על כל לוח השידורים. בלעדיה, כך נראה, המצב היה גרוע יותר.

נתוני הצפייה בערוצים המסחריים מתחילת 2022. מערכת וואלה!, עיבוד תמונה
נתוני הצפייה בערוצים המסחריים מתחילת 2022/עיבוד תמונה, מערכת וואלה!

נזכיר, לפני כחודש וחצי הודיע מנכ"ל החברה אבירם אלעד על סיום עבודתו בחברה, זאת כעבור פחות משנתיים, וכשברקע נתוני צפייה מתדרדרים. אלעד, שיעזוב בפועל בשבועות הקרובים עם כניסתו של אור צלקובניק לתפקיד, נכנס לזירה שאיש ממנה עוד לא יצא מנצח. גם הוא לא שבר את הסטטיסטיקה. אחד האירועים הזכורים במהלך כהותנו הקצרה (שעדיין הייתה ארוכה משל קודמו ישראל טוויטו), הייתה עם השקת הריאלטי היקר של רשת "האח הגדול" כאשר למרות ועל אף נתוני פריים טיים כמעט כפולים, חדשות 13 צללה אז לשפל היסטורי והשיגה נתון נמוך בפער מהמתחרים, כאשר המהדורה המרכזית שלה זכתה ל-4.4% בלבד כשהיא נותרת מאחורי חדשות כאן 11 וחדשות 14.

לפני כן, צללה גם מהדורת סוף השבוע של הערוץ לנתון דומה, וגם במהדורת שישי - טרם עליית תוכניתה החדשה של נטע-לי שם טוב - המצב לא מזהיר, כאשר ביום שישי האחרון השיגה התוכנית 3.1% - כרבע מ"אולפן שישי" של חדשות 12 המשודרת ממול.

אולפן חדשות 13. צילום מסך, צילום מסך
אולפן חדשות 13/צילום מסך, צילום מסך

לפני כשנה דווח בוואלה! ברנז'ה כי חדשות 13 איבדה מאז המיזוג עם רשת 13 כחמישית (!) מכוחה. למעשה, גם כאשר הרייטינג של הפריים טיים של רשת 13 התחזק (הכול באופן יחסי), בחדשות 13 הציגו שוב ושוב נתונים נמוכים. בשנה הראשונה לאחר המיזוג - חדשות 13 עמדה על ממוצע של 9.4%. ב-2022 היא כבר נחתכה לממוצע של 7.8%. מתחילת 2023 המהדורה עומדת על ממוצע של 6.9%, זאת לפני נתוני השפל של יוני שבהם לא אחת הייתה המהדורה החלשה בישראל. כעת, לפחות לפי נתוני חודש יולי, חזרה המהדורה להיות השנייה הנצפית בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully