וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגיש לצד יאיר נתניהו וכותב הספר על "הנדסת התודעה": המומלצים של קרעי לרשות השנייה

עודכן לאחרונה: 17.1.2024 / 14:26

שר התקשורת שלמה קרעי ממשיך בניסיונות החלשת שומרי הסף הנרפים גם ככה, והציג רשימת מועמדים פוליטית לפיקוח על הרשות השנייה. עוד ברשימה: בעל פודקאסט מהאתר הביביסטי "מידה" וראש החוג בו לימד קרעי. האישה היחידה: העוזרת האישית לשעבר של מירי רגב

אחרי שהכניס למועצת הכבלים והלווין בכיר לשעבר בתאגיד השידור שהודח ממנו על רקע אי-סדרים וקורא לסגירתו, מתפנה שר התקשורת שלמה קרעי לעיצוב מחדש של מועצת הרשות השנייה, המפקחת על שידורי הטלוויזיה בישראל.

מועצת הרשות כוללת 15 נציגי ציבור שנבחרים לארבע שנים ואותם ממנה שר התקשורת. המועצה, שכבר כיום נחשבת לנרפית וחסרת שיניים, אמורה לפקח על פעילות הרשות השנייה. הרכבה, כך לפי החוק, אמור לשקף את מגוון הדעות בישראל ולהיות מבוסס על ניסיון ואוריינטציה תקשורתית.

מרבית השמות ברשימת 8 המומלצים שהציג השבוע קרעי להחליף שלושה חברי מועצה שפרשו לאחרונה, מזוהים פוליטית עם ראש הממשלה, בנו וסביבתו. כמעט לאף אחד מהם אין ניסיון או משקל סגולי רחב בתחום התקשורת. חלקם אף נושאים עמם פוטנציאל לניגוד עניינים.

שר התקשורת שלמה קרעי ויאיר נתניהו. מערכת וואלה, מערכת וואלה!
שר התקשורת שלמה קרעי ויאיר נתניהו/מערכת וואלה!, מערכת וואלה
עוד ברשימה: פרופ' משה כספי, לשעבר דיקאן הסטודנטים ופרופ' להנדסת תעשייה וניהול באוניברסיטת בן גוריון בנגב, בה קרעי עצמו שימש כמורה. מעבר לכך, לא ברור מה הקשר של פרופ' כספי לתחום התקשורת

אחד המועמדים ברשימה הוא פעיל הימין חנן עמיאור, עורך אתר הימין הביביסטי "פרספקטיבה". עמיאור כתב את הספר "הסדנה להנדסת התודעה" - מסמך שתוקף את התקשורת הישראלית, עוד עוסק עמיאור בכתיבת נאומים לפוליטיקאים מימין. לא ברור כיצד עיסוק הצד הזה מתיישב עם פיקוח רגולטורי שאמור להיות נטול פניות. לצדו ברשימה נמצא תמיר דורטל, עו"ד ובעל פודקאסט באתר "מידה" הימני-ביבסטי. מעבר לכך, דורטל נעדר כל ניסיון בתקשורת.

ברשימה נמצא גם פעיל הליכוד, חוקר לשעבר בפורום קהלת זיו מאור. ניסיונו של מאור בתקשורת מסתכם בעריכת חדשות והגשה ברדיו "גלי ישראל" - המזוהה עם ראש הממשלה, בה הגיש תוכניות לצד יאיר נתניהו. בנוסף, כתב מאור מעת לעת מאמרי אורח בעיתון דה מרקר. לא ברור איך יוכל מאור לפקח על תחנות הרדיו שכן הוא עובד בתחנת רדיו, אולם זו נחשבת לבעיה הקטנה במינויו. למאור זיקה ישירה עם שר התקשורת, עליה הצהיר בעבר, דבר שלא מנע מקרעי למנותו גם כנציג ציבור במועצת הכבלים והלווין.

עוד ברשימה: פרופ' משה כספי, לשעבר דיקאן הסטודנטים ופרופ' להנדסת תעשייה וניהול באוניברסיטת בן גוריון בנגב, בה קרעי עצמו שימש כמורה. מעבר לכך, לא ברור מה הקשר של פרופ' כספי לתחום התקשורת.

העוזרת האישית של מירי רגב

האישה היחידה ברשימה היא העוזרת האישית לשעבר של מירי רגב, חן קדם־מקטובי. את קדם-מקטובי כבר ניסה בעבר למנות קרעי לתפקיד מזכירת דירקטוריון ברשות שדות התעופה - מינוי שבוטל על ידי בית הדין לעבודה בשל בגלל פגמים בהליך המינוי. קדם־מקטובי משמשת כיום כלוביסטית שאחראית על קשרי ממשל ורגולציה בחברת האנרגיה EDF.

עוד בוואלה!

גורמים בכאן חדשות: מטה החטופים ממדר אותנו בשל נקמנות. רונן צור: לדברים אין שחר

לכתבה המלאה
מומלצים של קרעי לרשות השנייה. סריקה
מומלצים של קרעי לרשות השנייה/סריקה

זהו כאמור איננו ניסיון ההשתלטות הראשון של קרעי על מוסדות הרגולציה על התקשורת, כאמצעי להחלשת שומרי הסף גם בענף הזה. לא כולם צלחו. בשבועות האחרונים, פחות משנה מאז שנכנסה לתפקיד וברקע המלחמה, השופטת לשעבר נחמה נצר, יו"ר ועדת האיתור של מועצת התאגיד - התפטרה מתפקידה.

נצר מונתה על ידי שר התקשורת שלמה קרעי, ומינויה עורר גל אדיר של ביקורת הן בשל הכרזתה על צורך ב"גיוון" מבלי שהסבירה במה יש צורך לגוון והן בשל התבטאויות של בן זוגה, עורך הדין אריק נצר, שאל משרדו הצטרפה נחמה לאחר פרישתה מכס השיפוט. נצר הוא דמות מוכרת ברשתות החברתיות, והוא מרבה להתבטא בנושאים פוליטיים ובהם גם בעניינים הקשורים לתקשורת. טרם מינויה הוא אף פתח בקמפיין אגרסיבי הנוגע לתאגיד השידור הציבורי - זאת כשברקע עמדו ניסיונות החקיקה של השר קרעי לסגירת או החלשת תאגיד השידור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully