וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליהוק שכשל והשער שנותר ריק: מה קורה באולפני השישי בערוצים המסחריים

עודכן לאחרונה: 28.1.2024 / 23:47

‏ישראל נמצאת במלחמה קשה בעזה, אך בכל הנוגע להיקפי הצפייה בטלוויזיה הישראלים כבר עמוק בשגרה, והרייטינג בהתאם. המספרים (הנמוכים) של אולפני השישי חושפים את הבטן הרכה של חוסר מיצוי הפוטנציאל ברצועה. בדיוק עליה בונה נתניהו. פרשנות

נתוני אולפני השישי בסוף השבוע האחרון מאשררים: ישראל הרשמית נמצאת במלחמה קשה בעזה, אך בכל הנוגע להיקפי הצפייה בטלוויזיה ולצורך לקבל באמצעותם מידע - הישראלים כבר עמוק בשגרה. בסופ"ש הזה הגיעה אולפן שישי של חדשות 12 לנתון של 14.2% צפייה ממשקי הבית היהודים, כמעט פי ארבעה מ"שישי" של חדשות 13 שהסתפקה ב-3.7%. מהדורת שישי של תאגיד השידור התייצבה על 4.2%.

מגמת החזרה לשגרה, המאפיינת את כלל לוח השידורים בכלל הערוצים, לא פסחה כאמור על אולפני השישי. לשם השוואה, את חודש אוקטובר, נובמבר ודצמבר - תחילת המלחמה וחודשי השיא עבור אולפ"ש, סיימה התוכנית עם ממוצע של 17.7%, 18.5% ו-17.7% בהתאמה. בינואר, היא כבר יורדת, נכון לכעת, לממוצע של 13.6% - כחמישית מכמות הצופים שהצטרפה מאז תחילת המלחמה, נטשה.

בדיוק כמו בשאר הרצועות, גם באולפן שישי, המלחמה אולי עיכבה תהליכים אבל לא מנעה את כיוון הספינה. חרף המלחמה, את 2023 אולפן שישי סיימה עם ממוצע צפייה של 13.9%. עליה מינורית מול ממוצע של 13.5% ב-2021, ואחרי ירידה ל-12.2% ב-2022. מנתוני ועדת המדרוג עולה כי בהשוואה לממוצע הצפייה בינואר שעבר התוכנית אמנם עלתה ב-5%, אלא ששיעור העליה במהדורה המרכזית לדוגמה, עומד עלה באותה תקופה מ-15% ל-17.2% - עלייה של 15%.

דני קושמרו. קשת 12, צילום מסך
דני קושמרו/צילום מסך, קשת 12

בשנה החולפת אירע אירוע נוסף שאיים לשנות את כללי המשחק בערבי שישי: מגישת שישי של חדשות 13 אילה חסון, שהצליחה לייצר תחרות מסוימת מול אולפן שישי הוותיק, סיימה את תפקידה ועברה לתאגיד.

המשמעות בפועל: מאז חודש מרץ נהנה אולפ"ש הדומיננטי מ"שער ריק" מולו, לפחות עד לכניסתה של נטע-לי שם טוב להגשה במקומה בתחילת המלחמה. נכון לכעת, קשה לומר כאמור שהשער התמלא, עובדה שרק מדגישה את היעדר הצמיחה של אולפן שישי מולה.

נטעלי שם טוב. Creative Commons
נטעלי שם טוב/Creative Commons

13: ההבטחה - והאכזבה

בחדשות 13 כאמור המצב גרוע בהרבה. אחרי שהצליחו "לגנוב" מהמתחרים וללהק את אשת חדשות 12 לשעבר שם טוב כבשורה החדשה ואחרי השקה מבטיחה, היא חוזרת בשבועות האחרונים לנתוני שפל עד ליחס של 1:4 מול 12 שהשיגה השבוע. נזכיר: בעבר שישי הייתה הרצועה היחידה ב-13 בה היחס מול המתחרים היה לעיתים 1:2 ואף נמוך מכך.

גם בחדשות 13 "נהנו" באוקטובר מהפיק שהביאה איתה המלחמה וממוצע של 7.4%. אלא שמאז, הרצועה בערוץ המדמם רק נחלשת - עם 6.4% בנובמבר, 6.1% בדצמבר ושפל של 4.3% בינואר.

במקביל, בכאן 11 הציבו בתחילת 2023 את מואב ורדי לתפקיד מוביל הגזרה, ליהוק שנתפס תחילה כפשרה בין הגשה דומיננטית למציאות החדשותית של חדשות כאן 11, ברובה נטולת טאלנטים משמעותיים מושכי קהל. אלא שדווקא ורדי העלה בשקט ובעקביות את הצפייה ברצועה לעומת השנה שעברה ולעומת המתחרים, ובכך גם חשף את הבטן הרכה של התאגיד במלחמה - הסטגנציה בשאר הרצועות.

עוד בוואלה!

האם מתחת לרדאר, תחת אש, "רפורמת התקשורת" של קרעי יוצאת לדרך?

לכתבה המלאה
רייטינג אולפני שישי. מערכת וואלה, מערכת וואלה!
רייטינג אולפני שישי/מערכת וואלה!, מערכת וואלה

בראש של ראש הממשלה

גזרת שישי עלתה לאחרונה לכותרות דווקא בשל תשומת הלב המיוחדת שהעניק לה ראש הממשלה. לפני מספר שבועות, בשיא המלחמה, פנה נתניהו ליו"ר ש"ס אריה דרעי (יו"ר מפלגה חרדית), וביקש ממנו לפעול כדי שערוץ 14 (במקור "ערוץ המורשת") יתחיל לשדר גם במהלך השבת. ההערכה היא כי המהלך לא ייצא ממילא לפועל, בעיקר משום שהבעלים, יצחק מירלשוילי, שומר שבת אדוק (כזכור בערוץ סירבו בתוקף לשדר ביום פרוץ המלחמה, שבת, שמחת תורה, 7 באוקטובר). אלא שעצם הפנייה חושפת עד כמה חשובה בעיניו הגזרה, שלתפיסתו (ולתפיסת בני משפחתו) מופקרת לטובת "ערוצי התבהלה".

למרות הכחשות, ההערכה היא כי הודעת ערוץ i24news על השקת ערוץ טלוויזיה בסטרימינג מתכתבת אף היא עם הזירה שנותרה בלתי מפוענחת ובלתי אחידה, ומתוך מחשבה להציב בה אלטרנטיבה - הפעם לערוץ 14 - בדמות אולפן שישי חילוני בעל אוריינטציה ימנית. האם היקף הצפייה בערב שישי מצדיק את המחיר הציבורי שמשלם נתניהו בהמשך הבחישה בתקשורת, זאת על אף שכבר הגיע לביהמ"ש כתוצאה מאותו תחביב? זו כבר שאלה נפרדת. כנראה שהתשובה לה לא נעוצה בתחום התקשורת אלא בתחום הפסיכולוגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully