וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העסקה בין קשת וכאן: בתאגיד ויתרו על קדם האירוויזיון, קשת נתנו את חיים כהן

עודכן לאחרונה: 7.2.2024 / 17:37

הרייטינג המצוין שהביא גמר הכוכב הבא העלה מחדש את השאלה מדוע בתאגיד ויתרו לקשת על הפקת הקדם ובחירת הנציג השנה. הנה התשובה

עדן גולן, חיים כהן. קשת 12 , כאן 11, צילום מסך
עדן גולן, חיים כהן/צילום מסך, קשת 12 , כאן 11

נתון הצפייה הנאה שהשיגה תוכנית גמר הכוכב הבא לאירוויזיון ששודרה אתמול (שלישי) בקשת 12 העלה מחדש את השאלה איך ויתרו בתאגיד השידור על בחירת הנציג לאירוויזיון - ספינת דגל, רייטינג ובאזז כמעט חריגה בנוף המקומי. כ-733 אלף צופים נצמדו למשדר ששודר על פני למעלה משעתיים וסגר את העונה הנוכחית - שהחלה בגמגום שבועות ספורים אחרי ה-7/10 ועמוק לתוך המלחמה בעזה - עם סיום מפואר תחת התואר "העונה הכי נצפית של הפורמט מאז 2019".

תזכורת קצרה מהעבר הקרוב: לפני מספר חודשים, עוד טרם המלחמה, חרף ההצלחה הפנומנלית של נועה קירל (שנבחרה על ידי כאן והובילה לנתון צפייה מצוין לאירוויזיון עצמו), הוחלט בכאן 11 לוותר השנה על בחירת הנציג הישראלי לאירוויזיון. בתאגיד נימקו זאת בעלויות הכבדות של מימון ההכנות לתחרות האירוויזיון, ובצורכי האבטחה של המשלחת ליעד שגם לפני המלחמה לא ממש נחשב לאוהד ישראל - מאלמו שבשוודיה.

מהתאגיד נמסר אז כי ההחלטה להשיב את בחירת הנציג לאירוויזיון לקשת התקבלה לאחר הליך בחירה מסודר במסגרתו גם רשת 13 הגישה מועמדות שנחשבה ל"פחות אטרקטיבית".

לוואלה! ברנז'ה נודע כי בתאגיד נהנו בתמורה לוויתור מחבילת פרסום ופרומואים רחבה ומשמעותית על מסך קשת 12 בשווי של מאות אלפי שקלים - בחינם

ההחלטה של התאגיד נשענה גם על קבלות מוכחות שקשת 12 הנפיקה, רוב הזמן: כאן וקשת שיתפו בעבר פעולה במשך שש עונות, בשיאן זכתה נטע ברזילי במקום הראשון עם השיר "Toy" בעקבותיו התקיים האירוויזיון בישראל בשנת 2019. אחרי ברזילי נבחר דרך "הכוכב הבא" קובי מרימי ונחל כישלון באירוויזיון, כמו גם עדן אלנה שאחריו. בגלל הקורונה התחרות נדחתה בשנה. לאחר מכן הבחירה עברה ל"אקס פקטור ישראל", ואז חזר לתאגיד במהלך שנחשב למוצלח כשנועה קירל ייצגה את ישראל והגיעה למקום השלישי המכובד. השנה חזרה התחרות לקשת, כאמור, באופן שנוי במחלוקת.

בדיעבד לתאגיד שידור ציבורי היה קשה הרבה יותר להתמודד עם הביקורת הקשה על שידור התוכנית בזמן מלחמה. מה שהתקבל בקושי בקשת, ערוץ מסחרי שמבוסס על בידור, היה עלול להיות קשה יותר להבנה בערוץ שידור ציבורי.

להחלטה לוותר על ההליך (ולהסתפק במשדר הצגת השיר, במימון קשת) התווספה גם ההבנה בצמרת התאגיד כי יהיה קשה לשחזר את ההצלחה של קירל, תוך הבנת המגבלות המובנות של כאן 11 בהפקת ריאליטי בסדר גודל כזה, בעל אוריינטציה בידורית. זאת בשעה שבתאגיד מבקשים לחזק דווקא את רצועות האקטואליה והתחקירים.

כעת מתבררת סיבה נוספת, מרכזית. לוואלה! ברנז'ה נודע כי בתאגיד נהנו בתמורה לוויתור מחבילת פרסום ופרומואים רחבה ומשמעותית על מסך קשת 12 בשווי של מאות אלפי שקלים - בחינם. אחד מהם, בהשתתפות שליחי כאן 11 לאירוויזיון ניתן היה לראות ממש אמש במשדר המיוחד. גם כמות הפרסומות העצומה ממנה נהנית תוכנית התחקירים של התאגיד דוח רולניק על מסך קשת 12, היא חלק מאותו בארטר שעד כה נותר מתחת לרדאר.

סביר שבעולם נטול הסכמה מעין זו, רולניק, שמרבה לבקר את יחסי ההון-שלטון, בהם גם אלו שנוגעים למסך חדשות 12 והטייקונים המחזיקים בו, לא היה חולם לקבל חשיפה כה רחבה על מסך משפחת ורטהיים. מספיק לראות מה קרה בידיעות אחרונות כשהתבקשו לקדם על מעל דפיו את התוכנית.

גיא רולניק. כאן 11, צילום מסך
פרומואים על מסך קשת 12. רולניק/צילום מסך, כאן 11
תחת הסכמת קשת 12, התוכנית בכיכובו של כהן חזרה למסך כאן באמצע ינואר, ומאז הפכה לאחת הרצועות הנצפות בתאגיד

אלא שהדובדבן שבקצפת הוא בכלל אחד הטאלנטים המרכזיים של קשת 12 השף חיים כהן. אחד הרווחים שהשיג כאן 11 במו"מ עם קשת בתמורה לוויתור על בחירת הנציג היה אור ירוק להחזרת "שום, פלפל ושמן זית", אחד המותגים הבולטים והאהובים של רשות השידור שירדה מהאוויר ב-2017.

תחת הסכמת קשת 12, התוכנית בכיכובו של כהן חזרה למסך כאן באמצע ינואר, ומאז הפכה לאחת הרצועות הנצפות בתאגיד, תחת האסטרטגיה של הנהלת התאגיד לחזק בתוך כך את המקפצה למגזין שישי של הערוץ.

התוצאות היו בהתאם: "שום פלפל" הקפיצה את ממוצע הרצועה בכמעט 40% עם ממוצע של קרוב ל-5% וחיזקה גם את חדשות שישי עם מואב ורדי.

האם אסטרטגיית חיזוק רצועת שישי על חשבון איבוד מותג נצפה כמו בחירת השיר לאירוויזיון השתלמה? גם פה, כנראה, התשובה תהיה בהתאם למשקפיים בהם מסתכלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully