וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז המלחמה: בכירים מערוצים 11, 12 ו-13 התכנסו למפגש חירום

עודכן לאחרונה: 4.3.2024 / 11:42

הערוצים שיתפו פעולה בפעם האחרונה לאחר הצגת תזכיר חוק השידורים שהציג השר, שזכה לכינוי "רפורמת קרעי". ברקע המפגש הנוכחי: ניסיונות התערבות לשינוי הרכבי המועצות המפקחות על הערוצים וכוונה להחיל את חוק אל ג'זירה גם על ערוצים ישראלים

שר התקשורת שלמה קרעי, לוגואים של הערוצים הישראלים. ראובן קסטרו, כאן 11, קשת 12, רשת 13, עיבוד תמונה
שר התקשורת שלמה קרעי, לוגואים של הערוצים הישראלים/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו, כאן 11, קשת 12, רשת 13

בצל המלחמה ועל רקע הניסיונות החוזרים ונשנים של שר התקשורת שלמה קרעי להתערבות בשבועות האחרונים, נערכה פגישת חירום ראשונה מאז ה-7/10 של פורום הערוצים הישראליים - רשת 13, קשת 12 ותאגיד השידור הישראלי כאן 11.

הפורום, נזכיר, שיתף פעולה באופן נקודתי בפעם האחרונה לאחר הצגת תזכיר חוק השידורים שהציג השר, שזכה לכינוי "רפורמת קרעי". "פורום הערוצים הישראליים". הפורום של קשת ורשת קיים מאז 2017. התאגיד הצטרף לאחר פרסום התזכיר. ערוץ 14 לא שותף בפורום שהוקם.

מהפורום נמסר אז בתגובה לתזכיר החוק כי "יפעל במתכונת חירום על מנת למנוע את הפגיעה הצפויה בעצמאות התקשורת, בחופש העיתונות ובחופש היצירה בישראל כתוצאה מהרפורמה שמקדם שר התקשורת. במקום להתקדם לשוק חופשי ותחרותי הצעת החוק החדשה גוררת את שוק התוכן בישראל לשליטה ממשלתית על שידורי חדשות ונתוני רייטינג כנהוג במשטרים אפלים".

כעת, כאמור, נפגשו שוב חברי הפורום, בדרגת סמנכ"לי רגולציה/משפט, זאת בעקבות מה שהוגדר כ"חשש בקרב חברי הפורום כי בעת הנוכחית, בה תשומת הלב הציבורית מוקדשת רובה ככולה למלחמה בעזה ובצפון, בכוונת שר התקשורת לקדם מהלכים שיאפשרו התערבות פוליטית בגופי התקשורת".

ברקע המפגש, ניסיונות למהלכי חקיקה מרחיקי לכת כמו גם ניסיונות התערבות בוטים לשינוי הרכבי המועצות המפקחות על הערוצים, כפי שאלו נחשפו לאחרונה בוואלה! ברנז'ה, וכן ניסיון של שר התקשורת והשר לביטחון לאומי לבצע מחטפים אנטי-דמוקרטיים כמו הניסיון להחיל את החוק שנועד לסגירת ערוצים זרים כמו אל מיאדין ואל גז'ירה, גם על ערוצי השידור הישראליים.

לפי גורם המעורה בתוכן המפגש, "הפורום ימשיך לעקוב מקרוב אחר המהלכים, המתבצעים תוך ניצול תקופת המלחמה". במשרד התקשורת בחרו שלא להגיב לפרטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully