וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל תהליך ההדחה: מנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ זומן לשימוע

עודכן לאחרונה: 14.3.2022 / 18:35

כפי שפורסם לפני מספר שבועות בוואלה! ברנז'ה, רכבת ההדחה של קובלנץ כבר יצאה לדרך, וכעת הדבר מקבל אופי רשמי: מועצת התאגיד זימנה אותו לשימוע

חודשיים לפרסום דוח פרוקצ'ה, ויותר מתמיד - נראה כי מנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ עומד לסיים את תפקידו. מועצת תאגיד השידור זימנה אותו היום (שני) לזימון לשימוע לפני פיטורים שיתקיים ב-27 במרץ בשעה 17:00.

ברקע הזימון, מערכת יחסים עכורה של קובלנץ עם יו"ר המועצה גיל עומר, שהפכה לסכסוך עם המועצה כולה. משיחות שקיימה וואלה! ברנז'ה עם גורמים במועצת התאגיד כבר לפני כחודש, הסתמנה ההחלטה להדיחו, כאשר הקש ששבר את גב הגמל מבחינת מועצת התאגיד היה מכתב תגובה ששלח קובלנץ לעומר ולחברי המועצה על דרישתם להתנצלות ומשיכת מכתבים קודמם מצדו.

במכתב קובלנץ התעלם לחלוטין מדרישתם האחרונה - שניתנה במסגרת חלופת מכתבים משתלחת סביב ישיבה שדנה ביועמ"ש של התאגיד אסי קליין, המוזכרת אף היא בדוח. עוד אומרים הגורמים כי קובלנץ נגע בתגובתו רק בעניין הטיפול הזוגי והתעלם לחלוטין משאר דרישותיהם. כזכור, במסגרת דוח הביקורת של ועדת פרוקצ'ה שפורסם בסוף 2021, הטיל הדוח על התאגיד שורת תיקונים לליקויים שעלו בבדיקתם את ממצאי תחקיר הארץ שחשף שורה של עדויות עובדים על התעמרות והטרדות מיניות. בין דרישות הדוח, הוטל על הצדדים להגיע להליך גישור, מעין "טיפול זוגי", שכן היחסים העכורים בין הצדדים פוגעים בעבודה השוטפת של התאגיד. בדוח ניתן יעד של כחצי שנה להשלמת המהלך.

אלדד קובלנץ. ראובן קסטרו
אלדד קובלנץ/ראובן קסטרו

לפי גורם במועצה, כל הדרכים מובילות כעת לסיום עבודתו של קובלנץ. לדבריו, "העסק גמור. לא נראה שקובלנץ מבין את מקומו. אם המטרה שלו הייתה טיפול זוגי, הוא לא היה שולח מכתבים משתלחים, או לפחות מתנצל. הוא התבלבל וחושב שהתאגיד זה הוא". עוד אמר הגורם כי "אם התאגיד היה חשוב לו כמו שהוא אומר, הוא היה נוהג בצניעות, ומיישר קו. אתה מדמיין מצב בו מנכ"ל משתלח ככה בדירקטוריון ונשאר עוד יום בתפקידו?".

יש לציין כי באופן רשמי, במועצת התאגיד אומרים כי כל האופציות פתוחות. עם זאת, גם הגורמים האופטימיים ביותר סבורים שרכבת ההדחה כבר יצאה מהתחנה. עוד יצוין כי הדחה היא הליך מורכב שכן לאחר שימוע עשוי קובלנץ להמשיך ולדרוש להישאר בתפקידו ולפנות לבית דין לענייני עבודה. בהקשר זה, יש להבין שכך או אחרת, גם את המנכ"ל הבא תבחר הוועדה בהרכב הנוכחי.

ממועצת תאגיד השידור נמסר בתגובה: "לא ננהל הליכים מול המנכ"ל בתקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully