וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תייגו אותי כביביסטית"; מדוע בתקשורת מתעלמים מאילה חסון

וואלה! ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 24.4.2022 / 20:02

בשיחה עם אראל סגל ודוד ורטהיים ברדיו 103, התייחסה חסון להתעלמות הגורפת של התקשורת מתחקיריה האחרונים ומתיוגה כ"ביביסטית"; "יש משהו מאוד גזעני, מכוער ומגעיל בביטוי הזה". אבל עד שבנט הגיב, הסיפור נעדר גם מהערוץ בו היא עובדת

"תייגו אותי כביביסטית? יש משהו מאוד גזעני, מכוער ומגעיל בביטוי הזה, כאילו הם לא יכולים להיות אנשים משכילים, איכותיים וערכיים. מי מתייג אותם? איזה גמד חצר"

העיתונאית אילה חסון דיווחה אמש (שבת) בחדשות 13 כי הוצאות משפחת ראש הממשלה נפתלי בנט על הזמנות מזון חודשיות ממשלוחים מגיעות לכדי 11 וחצי אלף שקלים בממוצע. זאת, לצד 15 אלף שקלים המשמשים לקניות בסופרים . סך ההוצאות מסתכם בכ-50 אלף שקלים בחודש בממוצע, בתוספת הוצאות בית וניהול משק הבית.

על פי הפרסום, המסעדות מהן מזמינה המשפחה לעתים קרובות הן מהמסעדות ג'פניקה, ווק ווק, קפה ברנר, סלטה, פסטריה, התימניה, גלידל'ה, בינו בורגר ומעדני גורמה. זאת, בעלות של מאות שקלים ביום. חסון הוסיפה כי משפחת בנט משלמת בכרטיס האשראי הפרטיים שלה - והחשבונות מוגשים למשרד ראש הממשלה ללא פיקוח בחסות הקביעה כי מדובר במעון רשמי.

בשיחה הבוקר ברדיו 103 עם אראל סגל ודוד ורטהיים (האזינו לשיחה המלאה בהמשך), התייחסה חסון לעובדה שהסיפור לא טופל בשום גוף תקשורת, מלבד בתוכניתו של שרון גל ובערוץ 14, והאשימה את הקולגות באתרוג פוליטי של הממשלה. לדבריה, "תייגו אותי כביביסטית? יש משהו מאוד גזעני, מכוער ומגעיל בביטוי הזה, כאילו הם לא יכולים להיות אנשים משכילים, איכותיים וערכיים. מי מתייג אותם? איזה גמד חצר".

לדברי חסון, "אני יודעת דבר אחד - ברשת החברתית זה מגיע לצפיות של מאות אלפים. זה שאלות שהתשובות עליהן ברורות, אני לא צריכה להגיד את המובן מאליו. זה מאוד מצער אותי לא בגלל היעדר הפולואו, פתאום מחלקים ציונים... אני לא יודעת, אולי אם סילמן לא הייתה מתפטרת היה אפשר יותר ברגוע להתייחס לסיפור".

אלא שעד שלשכת בנט הגיבה על הפרסום, היום בשעות הצהריים, הסיפור לא זכה לפולו אפ (כתבת המשך) במהדורה המרכזית של הערוץ בו היא עצמה משדרת, ונעדר גם הבוקר נעדר משידורי הערוץ וממבזקי החדשות. גם באתר האינטרנט של חדשות 13 האייטם לא זכה לקידום. לא ברור אם מדובר בהחלטה מערכתית או בצירוף מקרים מוזר, אך הדבר יוצר את הרושם שבחדשות 13 לא ממש גיבו את חסון ואת פרסומיה, לפחות עד שכבר אי אפשר היה להתעלם.

אילה חסון. צילום מסך, צילום מסך
למעט איים בתקשורת הימנית, התעלמות גורפת. חסון/צילום מסך, צילום מסך
בכלי התקשורת הגדולים התעלמו מהפרסום, שעשוי היה להביך את הממשלה. גם בשני המקרים האלו, בחדשות 13 סיקרו את הסיפורים באופן מינורי

זו לא הפעם הראשונה שבתקשורת מתעלמים מסיפורים גדולים של חסון, תחת מה שהיא מכנה "מניעים פוליטיים". כך, לפני מספר חודשים פרסמה חסון בטויטר כי שר המשפטים גדעון סער רכש לפני כעשור אסלות מיוחדות על חשבון הציבור ב"אלפי שקלים". בהמשך לתחקיר, שזכה לשם "תחקיר האסלות", פרסם העיתונאי בן כספית את החשבוניות המקוריות לטענתו בהזמנת משרד המשפטים וסתר את חסון עליה טען: "תחקיר הפוליצר של ההיא מערוץ 13 על האסלות "המיוחדות"!!". בחדשות 13 התעלמו לחלוטין מהסיפור.

בנוסף, לפני כחצי שנה ביקרה חסון את עמיתיה בגלי צה"ל ובתאגיד השידור, על כך שהתעלמו מהתחקיר שפרסמה לפיו ראזי עיסא, מספר 15 במפלגת רע"מ, תושב כפר קאסם, יו"ר האסיפה הכללית של התנועה האיסלאמית וחבר מועצת השורא ומנכ"ל עמותת 48 קיבל מחמאות מראזי חאמד, בכיר בחמאס על הפעילות של העמותה. כמו כן, עיסא הגיע לעזה בשנת 2019 ונמצא גם בפגישה בה נחתם ההסכם בין רע"מ ליאיר לפיד ונפתלי בנט.

בכלי התקשורת הגדולים כאמור התעלמו מהפרסום, שעשוי היה להביך את הממשלה. כך לדוגמה, רינו צרור בגל"צ ראיין את עבאס ולא שאל שאלה על הכספים לכאורה לחמאס, וכך גם אריה גולן מרשת ב'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully