וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: מועצת התאגיד החליטה לפטר את קובלנץ מתפקידו

עודכן לאחרונה: 28.4.2022 / 9:30

בתום שתי ישיבות שימוע, בתאגיד הוחלט להדיח את המנכ"ל קובלנץ תוך חודש. ההחלטה הדרמטית חותמת תקופה ארוכה של יחסים מעורערים בין קובלנץ ליו"ר התאגיד גיל עומר. קובלנץ: "בכוונתי להילחם בהחלטה"

משיחות שקיימה וואלה! ברנז'ה עם גורמים במועצת התאגיד כבר לפני חודשיים, הסתמנה ההחלטה להדיחו

זה היה צפוי, ועם זאת דרמטי: מועצת תאגיד השידור הישראלי החליטה להדיח את מנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ מתפקידו. ההחלטה מגיעה לאחר חילופי דברים קשים בין קובלנץ למועצה והליך שימוע שנעשה לו בשבועות האחרונים, וחותמת תקופה ארוכה בה היחסים בין יו"ר המועצה גיל עומר לבין קובלנץ היו עכורים ביותר.

השלב הבא הוא החלטה על ממלא מקום זמני למנכ"ל, שייכנס לנעליו של קובלנץ עד שהמועצה תחליט על זהות יו"ר ועדת האיתור שתפקידה יהיה למצוא את המנכ"ל הקבוע הבא.

כך או כך, כהונה נוספת לקובלנץ לא הייתה אופציה, שכן גם אם המועצה לא הייתה מדיחה אותו, היא לא הייתה מצביעה עבורו לקדנציה נוספת.

ברקע ההדחה עומדת כאמור מערכת יחסים עכורה של קובלנץ עם יו"ר המועצה גיל עומר, שהפכה לסכסוך עם המועצה כולה. משיחות שקיימה וואלה! ברנז'ה עם גורמים במועצת התאגיד כבר לפני חודשיים, הסתמנה ההחלטה להדיחו, כאשר הקש ששבר את גב הגמל מבחינת מועצת התאגיד היה מכתב תגובה ששלח קובלנץ לעומר ולחברי המועצה על דרישתם להתנצלות ומשיכת מכתבים קודמים מצדו.

גיל עומר ואלדד קובלנץ. ניב אהרונסון, רפי דלויה, עיבוד תמונה
יחסים עכורים. אלדד קובלנץ וגיל עומר/עיבוד תמונה, ניב אהרונסון, רפי דלויה

במכתב קובלנץ התעלם לחלוטין מדרישתם האחרונה - שניתנה במסגרת חלופת מכתבים משתלחת סביב ישיבה שדנה ביועמ"ש של התאגיד אסי קליין, המוזכרת אף היא בדוח. עוד אומרים הגורמים כי קובלנץ נגע בתגובתו רק בעניין הטיפול הזוגי והתעלם לחלוטין משאר דרישותיהם.

כזכור, במסגרת דוח הביקורת של ועדת פרוקצ'ה שפורסם בסוף 2021, הטיל הדוח על התאגיד שורת תיקונים לליקויים שעלו בבדיקתם את ממצאי תחקיר הארץ שחשף שורה של עדויות עובדים על התעמרות והטרדות מיניות. בין דרישות הדוח, הוטל על הצדדים להגיע להליך גישור, מעין "טיפול זוגי", שכן היחסים העכורים בין הצדדים פוגעים בעבודה השוטפת של התאגיד. בדוח ניתן יעד של כחצי שנה להשלמת המהלך.

עוד בוואלה!

אחרי הדו"ח הקשה - מנכ"ל תאגיד השידור לא מתכוון להתפטר ומסביר: "להצטיינות יש מחיר"

לכתבה המלאה
אלדד קובלנץ. צילום מסך, צילום מסך
המכתב ששלח קובלנץ לעובדים/צילום מסך, צילום מסך

במכתב ששלח הבוקר (חמישי) קובלנץ לעובדי התאגיד הוא מסר כי בכוונתו להילחם בהחלטה, וההערכה היא כי יפנה לבית הדין לעבודה בבקשה לצו מניעה. במידה ויינתן כזה, הוא יוכל להמשיך עוד חודשיים בתפקיד עד מתן הכרעה סופית בעניינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully