וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת סגירת המכרז: מי ימונה למפקד גל"צ?

עודכן לאחרונה: 8.6.2022 / 16:47

עד סוף השבוע צפויה ועדת האיתור שהקים שר הביטחון לסגור את רשימת המועמדים לתפקיד, ולידי וואלה! ברנז'ה הגיעו מספר שמות מעניינים שמוזכרים. מה בכל זאת האופק של המפקד שייבחר והאם צפויות להיות הפתעות של הדקה ה-90?

עדן בן זקן שרה "הבית של החיילים" לתחנת גלי צה"ל/יחצ
מעל מועמדותה של אלטשטיין מרחפת עננה כבדה שכן הוועדה מונה שלושה קצינים בדרגת אלוף, אחד מהם כאמור בתפקיד ראש אגף כוח אדם מכהן - שיצטרכו להתמודד עם השאלה האם אי שירותה הצבאי של ממלאת מקום המפקדת הזמנית לגיטימי

קרוב לשנה מעזיבת שמעון אלקבץ את התחנה ומינוי גלית אלטשטיין כממלאת מקום זמנית למפקד, ומחר (חמישי) עתיד להיסגר המכרז שפרסמה ועדת האיתור שהקים שר הביטחון בני גנץ לתפקיד מפקד התחנה הבא.

לפני כשלושה שבועות הודיע גנץ, זאת לאחר שנדחק לפינה ואוים בעתירה לבג"ץ, על הקמת ועדת איתור, בראשה עומד אלוף (במיל') אמיר אבולעפיה, וחברים בה השופט בדימוס אלוף (במיל') אילן שיף; עו"ד ד"ר זהר קדמון, לשעבר יו"ר דירקטוריון חדשות 10; וראש אכ"א, אלוף יניב עשור. בניגוד לוועדות איתור קודמות לתפקיד, הפעם המנדט של הוועדה הוא להמליץ על מועמד/ת אחד/ת ויחיד /ה המתאימים לתפקיד. בעבר נהגה הוועדה להמליץ על שלושה שמות, מתוכם שר הביטחון יכול לבחור, ואולם ההערכה היא כי על רקע הביקורת שספג גנץ על אופי מינויה של אלטשטיין, הוא חשש ממראית עין בעייתית במקרה שתעלה ל"גמר" והוא לבסוף יבחר בה.

כפי שהוערך בוואלה! ברנז'ה כבר עם מינויה, הכוונה במשרד הייתה להשאירה בתפקיד ונראה כי החשיפה אודות העובדה כי לא שירתה כלל בצבא, זאת ככל הנראה מטעמי נוחות, לא שינתה את התוכניות. מעל מועמדותה של אלטשטיין מרחפת עננה כבדה שכן הוועדה מונה שלושה קצינים בדרגת אלוף, אחד מהם כאמור בתפקיד ראש אגף כוח אדם מכהן - שיצטרכו להתמודד עם השאלה האם אי שירותה הצבאי של ממלאת מקום המפקדת הזמנית לגיטימי.

יו"ר כחול לבן, בני גנץ במהלך ישיבת סייעתו בכנסת 9 במאי 2022. ראובן קסטרו
חשש ממראית עין. גנץ/ראובן קסטרו

הבהרה בינלאומית

גם הבהרה מוזרה המדגישה כי גם תואר אקדמי בינלאומי ייחשב למוכר במכרז, זאת כאשר לאלטשטיין תואר כזה - לא ממש הועילה למראית עין של מנהל תקין

סוגיה נוספת עמה ייאלצו להתמודד בוועדה היא ביקורת על היות המכרז "תפור" עבור אלטשטיין, שבשנה האחרונה "סיפקה את הסחורה" לכאורה עבור גנץ. כזכור, למרות שהוגדרה כממלאת מקום, הספיקה אלטשטיין לבצע לא מעט שינויים ורפורמות משמעותיות, חלקן זכו לביקורת מימין; היא קיצרה את תוכניתו של יעקב ברדוגו, ואז הדיחה אותו מהרצועה (תוך הצעת רצועה חליפית, ובמינון הופעות נמוך בהרבה), והוחלט על סיום תפקידו של ראש מערכת החדשות, אמיר איבגי. במקביל, מגיש "נכון להבוקר" ישי שנרב הוחלף בטלי מורנו וספי עובדיה. שנרב עבר לרצועה של 17:00 אחר הצהריים.

גם הבהרה מוזרה שהוציאו במשרד הביטחון לפני מספר ימים, המדגישה כי גם תואר אקדמי בינלאומי ייחשב למוכר במכרז, זאת כאשר לאלטשטיין תואר כזה - לא ממש הועילה למראית עין של מנהל תקין בהליך. אגב, בדומה לרף שהוצב בוועדות האיתור הקודמות, גם הפעם לא דרשו במשרד הביטחון ניסיון כלשהו בניהול תחנת רדיו או ברדיו בכלל.

זה לא נגמר עד שזה לא נגמר

יש להבהיר, במינויים מסוג זה, הוועדה גם פונה מטעמה למועמדים פוטנציאליים ומציעה להם להגיש מועמדות

לוואלה! ברנז'ה נודע כי לצד אלטשטיין, בין השמות שהוזכרו כמועמדים רלוונטיים או שהביעו עניין - חלקם כבר הגישו מועמדות ואחרים ממתינים עד לרגע האחרון - נמצאים יואב קרקובסקי, ראש התחום הפוליטי בתאגיד השידור (קרקובסקי מכחיש כי הגיש מועמדות), אילאיל שחר, לשעבר ראש מחלקת החדשות בגל"צ והכתבת המדינית - המשמשת כיום כסגניתו של מנהל חטיבת החדשות של התאגיד, ברוך שי.

שם מעניין נוסף הוא של מאיה להט קרמן, לשעבר מנהלת התכניות בגל"צ שכבר התמודדה בעבר על תפקיד מפקדת התחנה ואף הגיעה לשלב הסופי. שם אחר משורות התחנה שמוזכר כמתמודד הוא של המגיש הוותיק ערן אליקים.

עוד נודע לוואלה! ברנז'ה כי הוועדה פנתה למפקדי גל"צ בעבר בבקשה לקבל המלצות על מועמדים מתאימים משורות התחנה.

יש להבהיר, במינויים מסוג זה, הוועדה גם פונה מטעמה למועמדים פוטנציאליים ומציעה להם להגיש מועמדות. כך היה בעבר עם העיתונאים גולן יוכפז, טלי בן עובדיה ואחרים. גם הפעם לא מן הנמנע כי תתקיים פנייה כזו ברגע האחרון. בנוסף, פעמים רבות מועמדים פוטנציאליים יושבים על הגדר בציפיה לראות מי הם שאר המתמודים, כדי להבין מה הסיכויים שלהם - ולפעול בהתאם.

אופק למפקד/ת הבא/ה

בתוך כך, למרות אווירת כיבוי האורות בתחנה, נראה כי פחתו אפילו עוד יותר הסיכויים לסגירה אפשרית שלה בקרוב. כפי שהערכנו כאן כבר עם המינוי הזמני של אלטשטיין, גנץ הבין שלא יהיה לו רוב פוליטי לסגירת התחנה, וכך - תוך חצי שנה הספיק להפוך את רעיון "הסגירה הדרמטית" (וההרמטית) שעליו הכריז בחגיגיות, ל"הוצאה של התחנה אל מחוץ לכותלי משרד הבטחון", ומשם ל"תכנית עבודה", ואחר כך ל"אופציה מועדפת" ואז ל"אופציה" בלבד - עד שלבסוף הוחלט על גניזת הרעיון.

כעת נראה כי ההחלטה מקבלת חותם רשמי: לוואלה! ברנז'ה נודע כי בימים אלו אושרה תוכנית לשיפוץ שני אולפנים מרכזיים של גל"צ מהם מתקיימים שידורים ראשיים. השיפוץ אמור הלהתחיל בשנה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully