וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע ההפיכה: ירידה חדה בחשיפה לעיתונים, רדיו התאגיד ממשיך להתחזק

עודכן לאחרונה: 31.7.2023 / 21:34

מלבד ידיעות אחרונות, כל העיתונים היומיים ירדו או שמרו על כוחם | לידיעת השר קרעי: שיא לתחנות הרדיו של כאן | במבט שנתי: 103 היא התחנה המובילה בכל התחנות האזוריות, בפער | וגם, דרמות בעיתונות הכלכלית, ומה קורה ב-99 אחרי השינוי ברצועת הבוקר

בהקשר זה מעניין לראות כי עיתון "הארץ", שיצא בקמפיין נגד ההפיכה המשטרית וקוראיו נחשבים לקהל אדוק ומגויס, נחלש גם הוא, הן ברמה החציונית והן במונחים שנתיים

על רקע חקיקת ההפיכה המשטרית שנכנסה לחיינו בינואר השנה, ירידה משמעותית בחשיפה לעיתונות המודפסת, כך על פי סקר TGI לחציון הראשון של השנה שממפרסמת הבוקר (שני) קנטאר מדיה.

שיעור החשיפה הכולל לעיתונות יומית בתקופת הסקר יולי 2022 - יוני 2023 עומד על 41% בקריאת עיתוני יום חול בממוצע, לעומת 42.9% אשתקד. ברמה השנתית ישראל היום ממשיך להוביל עם שיעור חשיפה של 27% לגיליון יום חול - ירידה לעומת 29.4% בשנה הקודמת. ראו טבלאות בסוף.

למרות ירידה בחציון האחרון, ידיעות אחרונות הוא העיתון היחיד שרשם רשם עלייה שנתית בחשיפה ועומד על 22.3% ביום חול לעומת 21.2% אשתקד.

בעיתונות סוף השבוע - הנחשבת לאפקטיבית ביותר עבור המפרסמים - מוביל ידיעות אחרונות ולמעשה מבצע מהפך במונחים שנתיים עם שיעור חשיפה של 27.3% לעומת 27.5% בתקופה קודמת. שיעור החשיפה של ישראל היום לעומת זאת נחתך משמעותית ועומד בשנה האחרונה על 26.7% בהשוואה ל-30.2% בתקופה הקודמת.

בהקשר זה מעניין לראות כי עיתון "הארץ", שיצא בקמפיין נגד ההפיכה המשטרית וקוראיו נחשבים לקהל אדוק ומגויס, נחלש גם הוא, הן ברמה החציונית והן במונחים שנתיים.

עיתונים, סקר TGI. אילוסטרציה, מערכת וואלה!
עיתונים, סקר TGI/מערכת וואלה!, אילוסטרציה

בעיתונות הכלכלית: גלובס ודה מרקר יורדים בחציון האחרון ירידה חדה. גלובס מ-4.3% ל-3.7% ודה מרקר משיעור חשיפה של 5.4% ל-4.4%. כלכליסט הוא היחיד שעולה, מ-10.5% ל-11.5%.

במונחים שנתיים, דה מרקר נחתך מ-5.5% ל-4.9%, כלכליסט שומר על כוחו (יורד מ-11.2% ל-11%), כמו גם גלובס שנותר העיתון הכלכלי הקטן בישראל עם שיעור חשיפה של 4%.

עיתונים כלכליים. ShutterStock
עיתונים כלכליים/ShutterStock

הארציות עולות, 103 מובילה באזורי

על רקע ההפיכה, מעניין לראות את התחזקות של התחנות הארציות והירידה באזוריות. הסבר אפשרי לכך הוא שנוכח המצב והחרדה, המאזינים מתחברים לתחנות הממותגות כחדשותיות פר-אקסלנס

בשיעורי ההאזנה לרדיו, ניכרת בחציון הראשון של 2023 ירידה קלה בכלל התחנות, אך במונחים שנתיים מגמת העלייה נותרת: על רקע כניסתו של גולן יוכפז לכיסא מנכ"ל תאגיד השידור, וניסיונות ההחלשה והפגיעה של שר התקשורת שלמה קרעי במיוחד בתחנות הרדיו בתאגיד, תחנות "כאן" / קול ישראל עלו לשיעור חשיפה של 36.6% בהשוואה ל-36.3% בתקופה הקודמת - שינוי שאינו מובהק.

במונחים חצי שנתיים: בחציון החולף נרשמת עלייה בשיעור ההאזנה לתחנות "כאן" לעומת קודמו ולעומת מקבילו אשתקד, כאשר שיעור האזנה של הקבוצה עומד על 37.4% בינואר בהשוואה ל-35.7% ביולי - דצמבר 2022.

ברקע מינויו השנוי במחלוקת של ממלא מקום מפקד גל"צ דני זקן, וה-מיני-הפיכה שהוא מתכנן בתחנה הצבאית, תחנות גל"צ (גלי צה"ל וגלגל"צ) ממשיכות לאבד מאזינים ורושמות ירידה מובהקת בשנה האחרונה ל-36.1% בהשוואה ל-38.0% בתקופה המקבילה אשתקד. עם זאת, ברמה חציונית, גלי צה"ל שומרת על נתון זהה לחציון הקודם (36% מול 36.2% בחציון החולף).

אחד הממצאים המעניינים נוגע ברצועת הבוקר של גל"צ, בהגשת ספי עובדיה ויניר קוזין, אשר נוסדה על ידי המפקדת הקודמת גלית אלטשטיין בשנה שעברה ואותה מבקש מפקד גל"צ הזמני הנוכחי להוריד. לפי נתוני הסקר, הרצועה הביאה לזינוק של 40% בהאזנה לגל"צ בהסתכלות שנתית. בהסתכלות חציונית נרשם בה גידול של 48% בין החציון השני של 2022 לחציון הראשון של 2023.

כך או כך, השורה התחתונה היא אחת: תחנות כאן מנצחות את תחנות גל"צ, ובפער.

עוד בוואלה!

"רפורמת קרעי" - הסיבה הבאה לחסום את איילון

לכתבה המלאה
דני זקן. יח"צ,
ממלא מקום מפקד גל"צ דני זקן/יח"צ

ממצא מעניין נוסף על רקע ההפיכה, הוא התחזקות של התחנות הארציות וירידה באזוריות. הסבר אפשרי לכך הוא שנוכח המצב והחרדה, המאזינים מתחברים לתחנות הממותגות כחדשותיות פר-אקסלנס.

אחרי עלייה מטאורית בחציון השני של 2022, רדיו 103 נחתך ברמה חציונית אך עולה בשנתית ושומר על מקומו כרדיו האזורי המוביל בפער, עם שיעור האזנה של 11.1%. עוד יצוין כי את רצועת הבוקר של התחנה "שבע-תשע" הוביל גולן יוכפז עד שעבר לנהל את תאגיד השידור, זאת כאשר מחליפו הקבוע אודי סגל יתיישב רק בקרוב בכיסאו.

אחרי שהשיק במאי אחרון את תוכנית הבוקר החדשה "בוקר חדש" עם טל ברמן, תם אהרון ואביה פרחי, לצד שינויים נוספים בלוח - eco99fm נותר שני ברשימת התחנות האזוריות המואזנות עם חשיפה של 10.1% אל מול 10.3% אשתקד. בגזרת התחנות הצפוניות, רדיו צפון 104.5 רושמת עלייה של 11% וממשיכה את מגמת ההתחזקות לעומת ירידות חדות למתחרות. למעשה, מדובר בתחנה היחידה שעולה בחציון האחרון בשיעור ההאזנה.

בהקשר זה יש לזכור סקר שפרסמה לפני כשבועיים הרשות השנייה שהעלה שמצא כי רדיו 103, רדיו חיפה, רדיו גלי ישראל זוכים לנתח האזנה גבוה מנתח האזנה לגלי צה"ל באזורים בהם הם משודרים. הסקר פורסם ביום בו השיק שר התקשורת את תוכניתו לפתיחת שוק התדרים.

סקר TGI חציון ראשון של 2023 חשיפה לעיתונות המודפסת. TGI, מערכת וואלה!
סקר TGI חציון ראשון של 2023 חשיפה לעיתונות המודפסת/מערכת וואלה!, TGI
סקר TGI חציון ראשון של 2023 - האזנה לרדיו. TGI, מערכת וואלה!
סקר TGI חציון ראשון של 2023 - האזנה לרדיו/מערכת וואלה!, TGI

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully