וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופוזיציה מתעוררת: כנס חירום על הרפורמה של קרעי

עודכן לאחרונה: 2.10.2023 / 14:41

שרת האנרגיה לשעבר חה"כ קארין אלהרר וחה"כ נאור שירי מיש עתיד יערכו כנס חירום בהשתתפות נציגי התקשורת לפני תחילת החקיקה: "התכנית לריסוק התקשורת החופשית היא המשך ישיר של ההפיכה המשטרית"

עם פתיחת מושב החורף הקרוב שרת האנרגיה לשעבר, וחברת הוועדה לבחירת שופטים, חה"כ קארין אלהרר וחה"כ נאור שירי מיש עתיד יערכו כנס חירום בנושא הרפורמה של שר התקשורת שלמה קרעי.

במסגרת הכנס, פרופ' תהילה שוורץ אלטושלר (המכון הישראלי לדמוקרטיה), תיתן סקירה מקצועית על שוק התקשורת היום וכיצד יושפע אם הרפורמה הזו תחוקק. בנוסף, הוזמנו ח"כים מהאופוזיציה ומהקואליציה, מנכ"לים ועורכים ראשיים של מערכות תקשורת מרכזיות, איגוד העובדים בקולנוע ובטלוויזיה בישראל, הפורום הדוקומנטרי בישראל, ארגוני חברה אזרחית רלוונטיים, איגוד העורכים ועוד.

במוקד הרפורמה של השר קרעי, שעתידה לעלות לדיון במליאת הכנסת במושב הקרוב, נטילת מרבית הנכסים מערוצי הטלוויזיה המסחריים וריכוז הפיקוח והכוח בידי משרד התקשורת והממשלה. וגם, לא מעט הטבות לערוץ 14.

רפורמת קרעי היא תעתיק של רפורמת לוין: הממשלה רוצה לשלוט סופית בתקשורת. פרשנות >
"רפורמת קרעי" - הסיבה הבאה לחסום את איילון. טור עורך >
שר התקשורת קרעי: "איילה חסון היא טיפה בים". ראיון >
מתאחדים נגד קרעי: רשת 13, קשת 12 ותאגיד השידור מיישרים קו - ערוץ 14 בחוץ >

מסע"ת בנושא הגז הטבעי במעמד שרת האנרגיה, קארין אלהרר, ומנכ"ל משרד האנרגיה, ליאור שילת, בנק ישראל, ירושלים 30 במאי 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
מסע"ת בנושא הגז הטבעי במעמד שרת האנרגיה, קארין אלהרר, ומנכ"ל משרד האנרגיה, ליאור שילת, בנק ישראל, ירושלים 30 במאי 2022/פלאש 90, יונתן זינדל
"קרעי מעוניין בתקשורת כדוגמת ערוץ 14, ערוץ שהקשר בינו לבין אמת מקרי במקרה הטוב, ערוץ שקורא לשחרור יגאל עמיר, ערוץ שמבזה את חיילות וחיילי צה"ל לאחר רציחתם"

חה"כ אלהרר מסרה לוואלה! ברנז'ה: "השר קרעי הכריז על קידום התכנית שלו לריסוק התקשורת החופשית בישראל במושב הקרוב. אחרי העמקה בפרטיה אין ספק שהיא תפגע בקיומה של עיתונאות חופשית אמינה ומקצועית, תפחית משמעותית את ההשקעה ביצירה ישראלית מקורית ואפילו תפר באופן בוטה ומסוכן את הפרטיות של אזרחי ישראל. התכנית לריסוק התקשורת החופשית היא המשך ישיר של ההפיכה המשטרית. ממשלת נתניהו מבקשת לחרב כל גורם מאזן ומבקר בדמוקרטיה הישראלית. אם היא תעבור, בשילוב עם הרס מערכת המשפט אפשר להכריז על ישראל כדמוקרטיה חלולה.

חה"כ שירי מסר: "תזכיר החוק הוא המשך המדיניות ההרסנית והכוחנית של ממשלת ישראל. הרפורמה תוביל לפוליטיזציה מלאה של הרגולטור כך שנגיע למצב בו השר קובע מי רשאי ומתי. הרפורמה מבקשת לבטל את הפיקוח על התכנים, ובמציאות מאתגרת לאמת העיתונאית, היא מפרקת גם את כללי האתיקה העיתונאית.

"קרעי מעוניין בתקשורת כדוגמת ערוץ 14, ערוץ שהקשר בינו לבין אמת מקרי במקרה הטוב, ערוץ שקורא לשחרור יגאל עמיר, ערוץ שמבזה את חיילות וחיילי צה"ל לאחר רציחתם, זו תקשורת אליבא דה קרעי. בדומה לכל תשעת החודשים האחרונים, כל דבר שהממשלה מעוניינת לתקן - היא הורסת, כי חבריה נמצאים בבולמוס של כוח שהתחיל מהרס מערכת המשפט וממשיך להרס מפת התקשורת הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully