וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוענק פרס המכון לעיתונות; "בלעדי חופש העיתונות אין חירות"

וואלה ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 19.5.2024 / 21:09

פרסי המכון הישראלי לעיתונות ולתקשורת לשנת 2023 הוענקו לארבעה זוכים: רועי עידן ז"ל מ-ynet וקבוצת ידיעות אחרונות, לי נעים מחדשות 12, הגר שיזף מ"הארץ" ויוסי אלי מחדשות 13 - על "הצטיינותם בעבודה עיתונאית אמיצה"

פרסי המכון הישראלי לעיתונות ולתקשורת לשנת 2023 הוענקו הערב (ראשון) לארבעה זוכים. הארבעה - רועי עידן ז"ל מ-ynet וקבוצת ידיעות אחרונות, לי נעים מחדשות 12, הגר שיזף מ"הארץ" ויוסי אלי מחדשות 13 - זכו בפרס על "הצטיינותם בעבודה עיתונאית אמיצה וחסרת פשרות". הפרס על סך 50,000 שקל יתחלק בין הארבעה.

לראיונות עם הזוכים בפודקאסט תיקטוק, של המכון הישראלי לעיתונות >>>

הפרס הוענק לרועי עידן ז"ל, צלם ynet שתיעד את החיים בעוטף עזה ובנגב ושלח בבוקר ה-7 באוקטובר צילומים ראשונים מהמתקפה על ביתו בכפר עזה, שם נרצח לצד רעייתו סמדר. את הפרס קיבל בשמו אחיו עמית. הפרס ללי נעים הוענק על תחקיר פרשת התצפיתניות וסיפור "הבית של פסי" בבארי; להגר שיזף הוענק הפרס על חשיפות של פגיעות שיטתיות של "נערי גבעות" וחיילים בפלסטינאים בשטחים ושל תנאי כליאתם של עצורים פלסטינים, וליוסי אלי על סיקור פרשת הירי ביובל קסטלמן.

יוסי אלי. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
יוסי אלי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

נשיאת המכון, שופטת ביהמ"ש העליון לשעבר דליה דורנר, אמרה בטקס כי "פרס המכון למצוינות עיתונאית עומד השנה בסימן התקופה. אנו מעניקים את הפרס לארבעה עיתונאיות ועיתונאים - מבריקים, מקצועיים ואמיצים - על הישגים עיתונאיים יוצאי דופן בעקבות אירועי השבעה באוקטובר". עוד הדגישה, כי "יסוד בסיסי והכרחי של דמוקרטיה הוא חופש הביטוי והעיתונות. בלעדיהם אין בחירות של אמת, המוליכות לשלטון העם והמאפשרות חילופי שלטון. בלעדי חופש הביטוי והעיתונות, אין חירות, ולא יישמר כבוד האדם".

לי נעים, הגר שיזף , יוסי אלי. חברת החדשות, איתמר כרמון,תומר אפלבאום, עיבוד תמונה
לי נעים, הגר שיזף , יוסי אלי/עיבוד תמונה, חברת החדשות, איתמר כרמון,תומר אפלבאום

הזוכים נבחרו על ידי ועדת הפרס, בראשה עמדה דורנר, ובה היו חברים - ד"ר ענת פלג, חוקרת תקשורת באוניברסיטת תל-אביב ובאוניברסיטת בר-אילן. לשעבר כתבת המשפט ברשת ב' , מירב ארלוזורוב, פרשנית בכירה ב-TheMarker וכלת פרס סוקולוב לשנת 2023 ונדב איל, כותב טור ופרשן בידיעות אחרונות וב-ynet.

דליה דורנר. ראובן קסטרו
דליה דורנר/ראובן קסטרו

המכון הישראלי לעיתונות נחנך לפני שלוש שנים, והוא פועל לחיזוק חופש העיתונות והשבת אמון הציבור בתקשורת בישראל, ומתמקד בחינוך בני נוער לאוריינות תקשורתית ולצריכה ביקורתית של תקשורת. המכון מעניק את הפרס מדי שנה. ב-2021 זכו בפרס במשותף העיתונאים אהרון רבינוביץ' ושירה אלק מ"הארץ" על תחקירם אודות יהודה משי זהב, וב-2022 הזוכה היה מוחמד מג'אדלה פרשן חדשות 12 על סיקור החברה הערבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully