וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי התפטרות ברקאי, בחדשות 13 מבינים שהפעם זה להיות או לחדול

עודכן לאחרונה: 3.6.2024 / 14:02

בחדשות 13 תוהים עבור מי עובד המנהל הזמני - יו"ר החדשות אייל דה פאו, ומה תוכניותיו. במקביל, על רקע דיווחים על מו"מ למכירת רשת 13 למיליארדר ניר צוק, העובדים מפחדים לסכל עסקה. פרשנות

הילה קורח. חדשות 13, אתר רשמי
הילה קורח/אתר רשמי, חדשות 13

בעיצומה של הסערה בעקבות ההודעה על עזיבתו של סמנכ"ל ההפקה אמנון ברקאי, ממייסדי חדשות עשר ובהמשך 13, נכנסה בהתרגשות קבוצת עיתונאים ותיקים למשרדו של המנכ"ל הזמני, אייל דה פאו, כדי לבקש את התערבותו הדחופה במשבר. העובדים התריעו כי מעבר של ברקאי לערוץ I24News לא יהיה "עוד פרישה" מהסוג שהתרגלו לספוג שם כמעט מדי שבוע, אלא קריסה של ממש. העובדה שבניגוד לצבי יחזקאלי הפורש, לא מדובר בטאלנט אלא באחד מיסודות הבניין ממש, הגבירה אצל העובדים את תחושת החירום, ועמה את הציפייה שמ"מ המנכ"ל יפעל כדי לייצב את הספינה המיטלטלת.

תקוותיהם היו לשווא: לוואלה ברנז'ה נודע כי דה פאו לא ניסה לשמר את הסמנכ"ל המוערך, אלא יעץ לו "באופן חברי" לקבל את הצעת המתחרים ובכך, למעשה, ויתר על שירותיו.

בשיחה הטעונה עם העיתונאים דה פאו כמעט לא דיבר בעצמו, אלא השאיר את הבמה למנכ"ל רשת, אמיליאנו קלמזוק, שאינו מעסיק ישירות את ברקאי - סימן נוסף למעורבות הגוברת של החברה-האם בענייניה של חדשות 13. קלמזוק הסביר לעובדים בנימוס ש"זו ההחלטה" וש"יש מחליפים". כשברקע גל קיצוצים קרב ומינוי מנכ"ל שידרש לבצע אותו, עבור העובדים, הייתה זו קריאת כיוון דרמטית באשר לעתיד לקרות גם להם.

אמנון ברקאי. צילום: רונן אקרמן/יח"צ, עיבוד תמונה
אמנון ברקאי/עיבוד תמונה, צילום: רונן אקרמן/יח"צ
אם דה פאו אכן מעוניין במשרת המנכ"ל הקבוע, כפי שסבורים גורמים בחברה, עלול להתעורר חשש לניגוד עניינים מובנה – שכן, הוא מכהן במקביל גם כיו"ר ועדת האיתור לאותו התפקיד

התפטרותו של ברקאי היא המשבר המשמעותי ביותר, עד כה, בכהונתו הקצרה של דה פאו, שבאופן רשמי מונה בידי הדירקטוריון ל-6 שבועות בלבד. כפי שכבר נרמז פה, לפי גורמים בחדשות 13 דה פאו רואה בעצמו מנכ"ל עתידי לכל דבר, ואף משמיע באוזני עובדים תוכניות עתידיות. לפי גורמים בחברה, בשיחות פנימיות, למשל, מ"מ המנכ"ל לא הפגין התלהבות יתר מהתחקיר המטלטל של רביב דרוקר, על מעלליה של שרת התחבורה מירי רגב, והגדיר את העניין בו כ"רכילותי".

כאן יצוין כי אם דה פאו אכן מעוניין במשרת המנכ"ל הקבוע, כפי שסבורים גורמים בחברה, עלול להתעורר חשש לניגוד עניינים מובנה - שכן, הוא מכהן במקביל גם כיו"ר ועדת האיתור לאותו התפקיד, בכובעו הציבורי מטעם הרשות השנייה.

עוד בוואלה!

כתבי חדשות 13 בפנייה דחופה לוועדת האיתור: מנכ"ל החברה הבא - רק עורך ועיתונאי בכיר

לכתבה המלאה
אייל דה פאו, חדשות 13. חדשות 13,
אייל דה פאו, חדשות 13/חדשות 13
וישנה כמובן שאלת מפתח נוספת שעומדת בחלל האוויר – את מי בוודאות לא משרתת עסקה מעין זו של הפיכת רשת 13 לערוץ מרכז-שמאל רשמי

נציגי הציבור בדירקטוריון חדשות 13 אם כן כוללים כעת את דה פאו, ד"ר יפעת בן חי שגב, שזוכה לחיבוק חם מאוהדי נתניהו מאז עדותה בעדו במשפט, ופעיל הליכוד לשעבר אברהם נתן הנחשב למקורב לנתניהו. בהתאמה, החשש של העובדים הוא מקואליציה פנימית, עוינת לשיטתם, שלא בטוח שהאינטרסים של הציבור עומדים לנגד עיניה, לפחות לא לפי תפיסתם.

ברקע החששות הללו עומד באוויר דיווח של רן בוקר מאתר ynet על מגעים עם המיליארדר ניר צוק, הניצב מאחורי מיזם הדיגיטל רלוונט, לרכישת השליטה ברשת 13. לפי מקורות, צוק נחשב ללהוט לרכוש את הערוץ ולאחד בין הפלטפורמות. כדי להימנע מהמלכוד, עובדי החדשות לא נוקטים עמדה בנושא, למרות שברור לכל שמכירה כזו תשרת את ה-DNA של החברה שמאופיין בפרופיל ליברלי וביקורתי. גם עמדתו של יו"ר רשת ובעל מניות בחברה נדב טופלסקי בנושא לא ברורה. האם ירצה להישאר בחברה? האם הסכום שיוצע לו כדי לצאת ממנה יהיה כזה שאי אפשר לסרב לו? וישנה כמובן שאלת מפתח נוספת שעומדת בחלל האוויר - את מי בוודאות לא משרתת עסקה מעין זו של הפיכת רשת 13 לערוץ מרכז-שמאל רשמי, ולמי היה עניין להדליף דווקא כעת את אפשרות קיומה. ניחוש אחד יספיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully