וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוגים ואלפי מפונים? ועדת הכלכלה דנה שוב בערוץ 14

עודכן לאחרונה: 11.9.2024 / 17:07

בשיא המלחמה ובאמצע פגרת הכנסת, דוד ביטן כינס את ועדת כלכלה לדיון על האם מותר או אסור למפרסמים לא לפרסם בערוץ 14. ח"כ קטי שטרית: "אצלנו רק ערוץ 14, אפשר למצוא שם הכל". וגם, מה חושב ביטן על החלטת הערוץ לא לשדר בשבת?

יו"ר ועדת כלכלה דוד ביטן. צילום מסך, צילום מסך
יו"ר ועדת כלכלה דוד ביטן/צילום מסך, צילום מסך

בשיא המלחמה ובאמצע פגרת הכנסת, יו"ר ועדת הכלכלה דוד ביטן כינס היום (רביעי) את הוועדה לדון בין היתר בנושא האם מותר או אסור למפרסמים לא לפרסם בערוץ 14. ההחלטה לדון בנושא מגיעה בעקבות קמפיין שהובילו לאחרונה בכירים בערוץ נגד בנק לאומי שלא מפרסם בערוץ, זאת לצד מרבית הבנקים שלא מפרסמים אף הם.

כאן יצוין כי ברקע קמפיין הרשת שהובילו אנשי ערוץ 14, בהם המגיש ינון מגל, נגד בנק לאומי - מייל פנימי שהגיע לידי וואלה חשף עד כמה השפעתו הייתה קלושה, וכי יולי 2024, מועד הקמפיין, היה חודש שיא של הבנק בהיקף המצטרפים החדשים.

בין היתר אמר ביטן בדיון כי פנה לרשות התחרות לצורך חוות דעת והוא לא מסכים עם תשובתה שאין כאן תיאום (בין מפרסמים). "אם רשות התחרות לא עושה את העבודה שלה - נשנה את החוק", הוסיף.

"כמה אתם רוצים שלאומי ישלמו לערוץ 14, פשוט תגיד"

ח"כ שלי מירון מיש עתיד אמרה: "אנחנו ביום ה-341 למלחמה, יש לנו 101 חטופים ובשבוע האחרון חווינו טלטלה מטורפת. אני שואלת את עצמי מה אנחנו עושים היום פה בדיון כזה. עצם קיום הדיון הזה שערורייתי בעיניי. באופן סיסטמתי אנחנו מתכנסים בוועדה הזאת כדי לדבר שוב על הטבות לערוץ 14. דיון מביש. לא מוסרי. אתם באובססיה". ח"כ בועז טופרובסקי הוסיף: "כמה אתם רוצים שלאומי ישלמו לערוץ 14, פשוט תגיד".

נציג ערוץ הלא טי וי אמר בדיון שבמשך שנים לא מפרסמים אצלם בערוץ, ולמרות זאת עד היום לא התקיים דיון בנושא.

ח"כ קטי שטרית מהליכוד אמרה: "אתם רוצים לסגור את ערוץ 14. אני רוצה לשמוע את עמדת רשות התחרות." ביטן השיב: "זה שאת רוצה לשמוע את רשות התחרות אומר שלא קראת את העמדה שלהם.. אנחנו רואים פגיעה בתחרות שוק התקשורת בגלל הפרסום. כשהוקם ערוץ חצי ימני - i24 - הערוץ הימני 14 כעס. זה הזיז לנו? לא".

מנכ"ל ערוץ 14 אמר: "הנתח המסחרי שלנו הוא 23.2% וקיבלנו 0% מנתח הפרסום של לאומי - שום שיקול מסחרי לא יכול להיות".

עוד בוואלה

קרב הבלימה של ערוץ 14: האם יצליח לעצור את כדור החרם המתגלגל?

לכתבה המלאה
ריקלין וסגל ערוץ 14. ערוץ 14, צילום מסך
ריקלין וסגל ערוץ 14/צילום מסך, ערוץ 14

חרם המפרסמים השקט על ערוץ 14 איננו חדש, והוא החל לפני כשנה עם החלטת חברת שטראוס, זאת לצד חברות מובילות נוספות, להטיל חרם פרסום על הערוץ בשל תכניו. מחולל האירוע היה על פניו קריאה של פאנליסט בערוץ ארי שמאי לשחרר את רוצח יצחק רבין יגאל עמיר, אך לפי חשיפת וואלה החרם החל הרבה לפניה.

מנגד, בערוץ טענו ל"אפליה בררנית", ממנה עברו להסברים על ניגוד עניינים של מתחרים, ופנו לרשות לתחרות בדרישה לבדוק "תיאום חרם". כאן המקום לציין שהשימוש שעושה ערוץ 14 במסך הטלוויזיה, או כאשר בכירים בו מנהלים מאבק כנגד מפרסמים, אף הוא תקדים בעייתי וספק אם לגיטימי; לא ממש מקובל שעיתונאים ואנשי תקשורת מנהלים קמפיין מסחרי (לפחות בגלוי). לפחות למראית עין, לרוב נשמרת ההפרדה בין המחלקה המסחרית לתוכן.

רה"מ בנימין נתניהו, שלמה קרעי, דיון 40 חתימות, 17 ביולי 2024. צילום: יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
רה"מ בנימין נתניהו, שלמה קרעי, דיון 40 חתימות, 17 ביולי 2024/עיבוד תמונה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

סל הטבות

לפני כחודש אושר לערוץ 14 סל הטבות על ידי הממשלה, עם אישור הכנסת את הוראת השעה שתאפשר לערוץ לעלות לעידן פלוס. המליאה התכנסה לדיון מיוחד בנושא במהלך הפגרה. החוק אושר ברוב של 41 חברי כנסת אל מול 31 שהתנגדו.

ההצבעה הגיעה לאחר דין ודברים שנמשך חודשים על הצעת חוק פרטית של ח"כ אריאל קלנר בנוגע לעידן פלוס, שנולדה במקור מהנחייה (שאינה בסמכות) של השר קרעי להעלות את ערוץ 14 לצד הערוצים הייעודיים (9, הלא טיוי וכו') לעידן פלוס במהלך המלחמה, זאת על אף חובות של מיליונים שצבר הערוץ על אי תשלום דמי הפצה למערך לאורך השנים. במסגרת הצעת החוק הפרטית ניתנה התנייה שכלל הערוצים יהיו פטורים מתשלום דמי הפצה לעידן פלוס בתמורה לסגירת מרבב אחד של המערך, במימון ערוצים 12-13, התאגיד ומשרד האוצר.

לפי ההצעה, אליה התנגדו במשרד האוצר, כלל הערוצים המסחריים ותחנות הרדיו יהיו פטורים מתשלום דמי הפצה בשל הפצת שידוריהם באמצעות מערך עידן פלוס. חוק הפצת השידורים תוקן כך שיחייב להעלות את הערוצים הייעודיים לעידן פלוס מה-7 באוקטובר. מאז ה-7 באוקטובר, פרוץ מלחמת "חרבות ברזל", יהיו הערוצים המסחריים פטורים כאמור מתשלום דמי הפצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully