וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאגיד השידור: התלוננת על התעמרות? תפוטר

עודכן לאחרונה: 26.6.2022 / 14:54

לוואלה! ברנז'ה נודע כי אחד העובדים הבולטים שהעזו להתלונן על התעמרות מצד הנהלת "כאן" בתחקיר עיתון "הארץ" - פוטר לאחרונה. מנהליו, עליהם התלונן, עדיין עובדים בתאגיד

לאחר שהעובד התלונן, הוא אף ננזף על ידי סמנכ"ל מחלקת הרדיו הממונה עליו לי-אור אברבך שעל פי עדויות בתחקיר הורה לו "לא לעשות עניין"

אחד העובדים הבולטים שהעזו להתלונן על התעמרות מצד הנהלת "כאן" בתחקיר עיתון "הארץ" - פוטר לאחרונה. מנהליו, עליהם התלונן, עדיין עובדים בתאגיד.

לפני פחות משנה, פרסם עיתון "הארץ" תחקיר מקיף על התנהלות בעיתיית של מנהלי תאגיד השידור כלפי הכפופים להם. התחקיר הוביל להקמת ועדה בראשות השופטת בדימוס פרוקצ'ה, שקבעה בין היתר שיש צורך בהליך גישור בין המועצה להנהלה, זאת על רקע הקשיים בין הצדדים והמליצה על הליך גישור שנכשל - והוביל בסופו של דבר להדחתו לפני כחודש של המנכ"ל אלדד קובלנץ.

בתחקיר המקיף שפרסמה תמר קפלינסקי מתואר כי אחד העובדים במחלקת הרדיו סבל מהתעמרות ממושכת עובד במחלקת הרדיו. לפי עדויות חבריו, "ראינו אותו עובר צרחות, עלבונות, השפלות, צעקות בגלל טעויות של אחרים. הוא (המפיק) לא נתן לו לנשום. היה שואל אותו כל שנייה איפה הוא. הוא לא יכול לזוז מילימטר בלי אישור. הוא היה יוצא משיחות של שתי דקות איתו בדמעות. מה שעשו לו היה בלתי נסבל". העדות נגעה כאמור למפיק בכיר במחלקת הרדיו. אולם בזאת לא מסתיימת העדות. לאחר שהעובד התלונן, הוא אף ננזף על ידי סמנכ"ל מחלקת הרדיו הממונה עליו לי-אור אברבך שעל פי עדויות בתחקיר הורה לו "לא לעשות עניין" וגם ביקש ממנו: "תתבגר, ככה זה עבודה וככה זה בוסים".

הוועדה לקידום מעמד האישה ולשווין מגדרי, הטיפול בהטרדות מיניות בתאגיד השידור הישראלי כאן, 6 באוקטובר 2021. דוברות כאן תאגיד השידור,
מקריות? תאגיד השידור/דוברות כאן תאגיד השידור

שיעור תחלופה גבוה

לידי וואלה! ברנז'ה הגיעה ההודעה ששלח העובד שפוטר לחבריו בקבוצת הוואצאפ של התאגיד בזו הלשון: "חברים היה לי נחמד. אבל פוטרתי היום, וככה זה כשאתה לא בא להם טוב בעין כי עברת התעמרות קשה מאוד והעזת להתלונן. תשארו מאוחדים, תשענו אחד על השני, אל תפחדו ותעמדו על שלכם כי מי יודע, אולי השינוי בדרך, אולי ההנהלה בכאן לא תהיה כזאת בעתיד. אולי יש תקווה!". לאחר שליחת ההודעה, מנהלו לי-אור אברבך הסיר אותו מהקבוצה ב"כאן".

בהקשר זה, פיטוריו של העובד ממשיכים את שיעור התחלופה הגבוה במחלקת הרדיו של כאן. רק לפני כחצי שנה דווח בוואלה! ברנז'ה על עזיבתו של הטאלנט המרכזי אז של כאן תרבות דודו ארז, שהצטרפה להתפטרותו של מנהל רשת ג' רועי דלמניגו, העורך נדב נוימן, לעזיבתו של ראש מערך הפודקאסטים רום אטיק ולעזיבה של אנשי תחנה נוספים כמו גילי מרקוביץ', שירי לב ארי, אסתי רימון ימיני - כאמור, מדור התרבות במחלקת הרדיו מונה סה"כ כ-15 עובדים.

עוד בוואלה!

שבעה שיודעים: מה קורה בכאן תרבות ולמה כולם עוזבים?

לכתבה המלאה
לי אור אברבך. צילום מסך, צילום מסך
"ככה זה עבודה וככה זה בוסים". מתוך תחקיר "הארץ/צילום מסך, צילום מסך

גורמים בכירים בתאגיד רמזו אז בפני וואלה! ברנז'ה כי הם מודעים לבעייתיות לכאורה שקיימת סביב העזיבה השיטתית של עובדים במחלקת הרדיו, אך הסבירו כי "מדובר בתחלופה רגילה" וכי חלק מהעובדים קיבלו הצעות טובות יותר.

מתאגיד השידור נמסר בתגובה:"התאגיד מנוע מלהגיב בנושאים שעלולים לפגוע שבפרטיות העובדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully