וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שמנהלי 12 ו-13 עלו לרגל לרה"מ: יאיר נתניהו קורא ממיאמי "לא לצפות בערוצי התרעלה והרשע"

וואלה! ברנז'ה

28.10.2023 / 11:48

נתניהו הבן התבטא לראשונה מאז תחילת המלחמה - בחר לתקוף את ערוצי התקשורת הישראלים, וקרא לצפות בערוץ 14. בשבוע שעבר נפגשו מנכ"לי חדשות 12 עם ראש הממשלה בפעם השנייה והתבקשו "לגלות אחריות"

הוא חזר, והסטורי הראשון הוקדש כצפוי - לתקשורת: יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, שלא התבטא מאז פרוץ המלחמה בעזה לפני שלושה שבועות, קרא אתמול (שישי) בעמוד האינסטגרם שלו שלא לצפות ב"ערוצי התרעלה והרשע" (קשת 12, רשת 13 וכאן 11), אלא לצפות רק בערוץ 14, ובתוכנית ערב שישי שלו ביוטיוב - "שומרי הסף" בהגשת גדי טאוב.

גם הציוץ הראשון של הליכוד, ארבעה ימים לאחר תחילת המלחמה הוקדש לתקשורת - אז לפרשן חדשות 12 אמנון אברמוביץ, שאמר שנתניהו חיזק את חמאס. בעיצומו של הלם הימים הראשונים למלחמה, הציוץ נתקל בביקורת אדירה ברשת ונמחק כעבור דקות ספורות.

בימים האחרונים הביעו בעולם עניין רב בהיעדרותו של יאיר נתניהו, השוהה במיאמי פלורידה מחודש אפריל האחרון, לנוכח המלחמה בארץ ובעת שמאות אלפי מילואימניקים נקראים לעזוב הכל ולחזור הביתה כדי לקחת חלק בלחימה.

ב-"דיילי מייל" וה-"טיימס" הבריטיים פרסמו ראיונות של חיילי צה"ל שבחרו להתנדב למילואים המותחים ביקורת חריפה על אי התגייסותו של יאיר נתניהו למערך בעת משבר לאומי."יאיר נתניהו, בן 32, שוהה בפלורידה לפחות מאז אפריל, לאחר שאביו אמר לו להפסיק לפרסם פוסטים מתלהטים ברשתות החברתיות, שגרמו לו לתבוע על לשון הרע מספר פעמים. בינתיים זומנו 360,000 חיילי מילואים באופן חסר תקדים - רבים מהם עוזבים הכל כדי לטוס חזרה לישראל, אפילו נוטשים את ירח הדבש שלהם", נכתב ב"דיילי מיילי", שהקדיש את עיקר הכתבה בחשיפת עברו השנוי במחלוקת של הבן.

ב"טיימס", ראיינו מספר חיילי מילואים שהביעו את סלידתם מהתנהלותו הלא ייצוגית של בנו של רה"מ. "יאיר נהנה מהחיים שלו במיאמי ביץ' בזמן שאני בחזית", אמר ל"טיימס" חייל המתנדב המשרת בחזית הצפונית של ישראל. "זה אנחנו שעוזבים את העבודה שלנו, המשפחות שלנו, הילדים שלנו, כדי להגן על המשפחות שלנו בבית ובמדינה, לא האנשים שאחראים למצב הזה. האחים שלנו, האבות, הבנים, כולם הולכים לקו החזית, אבל יאיר עדיין לא כאן. זה לא עוזר לבנות אמון בהנהגת המדינה".חייל נוסף המשרת בגבול עזה, אמר לעיתון הבריטי: "טסתי חזרה מהמדינות שבהן יש לי עבודה, חיים, משפחתי. אין סיכוי שאוכל להישאר שם ולנטוש את המדינה שלי, את עמי, בזמן קריטי זה. איפה הבן של ראש הממשלה? למה הוא לא בישראל? זה הרגע הכי מאחד עבורנו כישראלים בהיסטוריה הקרובה שלנו וכל אחד מאיתנו צריך להיות כאן עכשיו, כולל בנו של ראש הממשלה".

יאיר נתניהו, 29 בנובמבר 2022. אבשלום ששוני/פלאש 90, עיבוד תמונה
יאיר נתניהו, 29 בנובמבר 2022/עיבוד תמונה, אבשלום ששוני/פלאש 90

עולים ללא תנאים

השבוע נחשף בוואלה! ברנז'ה כי מנכ"ל תאגיד השידור גולן יוכפז שהוזמן בימים האחרונים לשיחה עם נתניהו סירב להגיע, והפנה את הלשכה לחטיבת החדשות. נתניהו מחרים זה תקופה ארוכה את התאגיד ופעל לסגירתו.

אלא שיוכפז הוא קול בודד וחריג בנוף מנהלי הערוצים המרכזיים בישראל: מאז תחילת המלחמה בדרום, עוד טרם שפגש את משפחות החטופים, הזמין אליו ראש הממשלה את מנכ"ל חדשות 12 אבי וייס וסמנכ"ל התוכן של החברה גיא סודרי, למה שכינה "שיחות תדרוך בטחוניות". מאז הספיקו להיפגש עמו גם מנכ"ל חדשות 13 אור צלקובניק ועורך עיתון ידיעות אחרונות אבי משולם. בימים האחרונים נחשף בוואלה! ברנז'ה כי צמרת חדשות 12 הגיעה פעם נוספת לפגישה עם רה"מ, הפעם בקריה.

לפי גורמים שנכחו בחלק מהפגישות, במהלך השיחות סיפק ראש הממשלה לראשי חברות החדשות תמונת מצב מלחמתית, תוך תיאום ציפיות לגבי אורכה ואופייה, וביקש מהם "לגלות אחריות". אלא שהפגישות לא נעשות בחלל ריק. מאז תחילת המלחמה, ובניגוד לכל ראשי מערכת הביטחון וכן שרי הקבינט גלנט וגנץ, נתניהו טרם קיים מסיבת עיתונאים פתוחה לשאלות. זאת ועוד, בערוצים הגדולים לא הציבו לרה"מ דרישות מעין אלו - והם ממשיכים לשדר בשידור חי את כל הצהרותיו.

ההערכה היא כי נתניהו חושש משאלות הקשורות באחריות הישירה שיש לו במחדל שאיפשר את פרוץ הלחימה, וכן מה שנתפס כהיסוס מבצעי בימים האחרונים.

נתניהו בקמפיין

מאז תחילת הלחימה, בסביבת ראש הממשלה לא מפסיקים לעסוק בניהול המלחמה גם בתקשורת תוך ניסיון הדיפת ביקורת בדרכים נוספות. מגיש ערוץ 14, הפעיל הפוליטי יעקב ברדוגו, מקורבו של נתניהו, שוהה כדרך קבע בקריה בתל אביב ונפגש עם גורמים מטעמו של רה"מ. יועצי התקשורת הפוליטיים של נתניהו, גיא לוי דובר הליכוד ועופר גולן דובר משפחת נתניהו משתתפים בהערכות מצב של מטה ההסברה הלאומי בזמן המלחמה.

נתניהו גם מינה דובר שיתקשר עם הכתבים הצבאיים, זאת במסגרת הניסיונות להטיל את האחריות למלחמה על צה"ל. המינוי נעשה כבר ביומה הרביעי של המלחמה, והדובר - אלי פלדשטיין, ששימש כדובר אוגדת איו"ש ולאחר מכן מונה לדוברו של השר איתמר בן גביר - הופקד על הקשר בין הכתבים הצבאיים לבין הלשכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully