וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשיא הביקורת על נתניהו והממשלה, גוברות הקריאות של נאמניו לסגור את תאגיד השידור

עודכן לאחרונה: 29.10.2023 / 16:54

לפי בלוני הניסוי שהופרחו בימים האחרונים נראה כי בלשכת רה"מ נמצאים (שוב) בעיצומו של קמפיין לסגירת התאגיד, כל פעם תחת טענה חדשה - שלעיתים סותרת את קודמתה. ואיך כל זה קשור לרייטינג ולסירוב של מנכ"ל התאגיד להיפגש עם נתניהו. פרשנות

ביטול כספים קואליציונים? סגירת משרדים מיותרים? לפי בלוני הניסוי שהופרחו בימים האחרונים מטעם גורמים בקואליציה נראה כי בלשכת רה"מ נמצאים (שוב) בעיצומו של קמפיין לסגירת תאגיד השידור. הסיבה הרשמית, או נכון יותר הספין, טרם פורסמו - אך הכתובת כבר על הקיר. קשה לשים את האצבע על נתניהו עצמו כמחולל האירוע, אך לפחות בשלב הזה, הנסיבות וניסיון העבר מגלות דפוס זהה שאופייני לשיטות העבודה המוכרות של העומד בראש הממשלה.

הבוקר (ראשון), התארחה בערוץ 14 מגישת תוכנית הבוקר לשעבר של הערוץ, הדר מילר, והסבירה במשך דקות ארוכות מדוע יש לסגור מידית את תאגיד השידור. בסרטון (ראו מטה), מסבירה מילר, כי יש לעשות זאת גם בשל "הדעות הקיצוניות" המושמעות בכאן 11, וגם בשל "כמעט מיליארד השקלים מכספי המיסים" - תקציב התאגיד לפי החוק.

המופע המוזר הזה, של "עיתונאית" שמדבררת את הנאמר מאחורי הקלעים בסביבת לשכתו ומשפחתו של ראש הממשלה, איננו דבר חדש על מסך הערוץ, אבל גם איש התקשורת אלי ציפורי, שמזוהה עם ראש הממשלה ונחשב לשבשבת המובהקת ביותר של סביבתו הקרובה, פצח בימים האחרונים בסדרת ציוצים על תאגיד השידור. בין היתר, הוא אף השתמש בצילום מסך מכתבה שפורסמה בוואלה! ברנז'ה אודות משכורות העובדים בארגון.

הדס מילר/ערוץ 14
כשמחברים את הנקודות האלו עם סירובו של מנכ"ל התאגיד גולן יוכפז להיפגש עם רה"מ, כפי שנחשף בשבוע שעבר בוואלה! ברנז'ה - מבינים שלא מדובר במקרה

ניצני הקמפיין הללו לא עומדים לבד. בשבוע שעבר אמר שר המורשת עמיחי אליהו כי "צריך לסגור את תאגיד השידור הציבורי, לא משרדים". אליהו התייחס לקריאות לסגור משרדי ממשלה לא הכרחיים ללחימה כדי לפנות תקציב, וטען כי מדובר ב"קמפיין פופוליסטי" ו"התקציבים מופנים ללחימה". עוד הוסיף השר כי יש צורך לסגור את התאגיד מאחר והוא "מחליש ופוגע ברוח". "צריך לחזק את המורשת והזהות היהודית. חלק מצוות משרדי עוסק בעוטף עזה, ויתעד את סיפורי הגבורה", הוסיף.

תאגיד השידור מסר תגובה חריפה לדברי אליהו. ומנה את רשימת הישגיו בשלושת שבועות הלחימה, בהם גיוס עשרה מיליון שקלים לשיקום ילדי הדרום, הקמת אולפן פתוח לילדי ישראל והקמת ערוץ מיוחד לזכרם של הנופלים והנופלות - והוסיף עקיצה משלו: "ומה אתה עשית שר המורשת, מלבד לפלג ולהסית תחת אש?".

ברקע הדברים, יש לציין כי אחת הסיבות האפשריות לקמפיין החדש-ישן הזה נעוץ בנקודת תורפה שזיהו בממשלה עם תחילת המלחמה: בניגוד לערוצים המסחריים קשת 12 ורשת 13 שנהנו מעליה בהיקף הצפייה - הבטן הרכה של כאן 11 בדמות חטיבת החדשות לא הצליחה להתרומם מעבר לנתוני השגרה.

כשמחברים את הנקודות האלו עם סירובו של מנכ"ל התאגיד גולן יוכפז להיפגש עם רה"מ, כפי שנחשף בשבוע שעבר בוואלה! ברנז'ה - מבינים שלא מדובר במקרה. נזכיר: יוכפז שהוזמן לשיחה עם נתניהו סירב להגיע, והפנה את הלשכה לחטיבת החדשות, זאת כאשר עמיתיו בערוצים המסחריים עלו לרגל ל"שיחת תדרוך" עם רה"מ, לפעמים יותר מפעם אחת

אלי ציפורי. טוויטר, צילום מסך
השבשבת של ציפורי/צילום מסך, טוויטר

חלומו (למעשה, תוכניתו, המפורטת והסדורה) של בנימין נתניהו להשתלט על התקשורת הישראלית מעולם לא ירד מהפרק, הוא רק לבש פנים אחרות ושינה טקטיקה. נתניהו מחרים זה תקופה ארוכה את התאגיד ופעל לסגירתו.

בסביבת נתניהו עמדו בתחילת כהונת הממשלה מאחורי כוונתו של שר התקשורת שלמה קרעי לסגור את התאגיד, אך רק משנתקלו בחזית הביקורת האדירה שהופגנה נגד המהפכה המשטרית, נסוגו בהם - ו"קרעי קיבל ברקס" למהלך.

בפועל, לפי הצעת החוק של קרעי כל הפלטפורמות יוכלו להשתמש בתכני התאגיד - ובמילים אחרות משאב ציבורי יינתן חינם לבעלי הון, תדריע רדיו של התאגיד יופקעו מידי הציבור ויינתנו גם הם לבעלי הון והמודל הכלכלי של התאגיד שבמסגרתו הוא מממן חלק מהפעילות שלו באמצעות פרסומות, תשדירים וחסויות שמשודרים ברדיו ובטלוויזיה - יבוטל במלואו או חלקית, והכסף יועבר לבעלי הון שמפעילים תחנות רדיו איזוריות.

עוד בוואלה!

"רפורמת קרעי" - הסיבה הבאה לחסום את איילון

לכתבה המלאה
שלמה קרעי. יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
שלמה קרעי/עיבוד תמונה, יונתן זינדל/פלאש 90

בלשכת קרעי לא הסתירו מעולם את רצונם בסגירת או לכל הפחות החלשת תאגיד השידור. למעשה, אפילו בתחילת ספטמבר, עוד טרם המלחמה בעזה, שלח קרעי מכתב חריף לחברי מועצת התאגיד בגין מה שכינה "הפרת הוראות חוק השידור הציבורי בשידורי התאגיד". במכתבו סיפק השר כמה דוגמאות מתכני הערוץ, אשר לשיטתו עובר בהן הערוץ על חוק השידור הציבורי "באופן בוטה".

בין הדוגמאות שעלו במכתב, ביקש השר תשובות לטענות שבכירים בתאגיד התבטאו בפומבי באופן "שאינו עולה בקנה אחד עם אופיו של השידור הציבורי ולעיתים אף בניגוד לחוק".

בתאגיד השידור השיבו אז בתקיפות והאשימו את השר בניסיון לבנות תיק אישי כנגד ראשי התאגיד.

לכתבה זו בחרו במשרד התקשורת שלא להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully