וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין יאיר נתניהו לנוה דרומי: 2 דקות בערב שישי חשפו את סיפור i24news

עודכן לאחרונה: 7.7.2024 / 19:40

בשבוע שקדם להשקת תוכנית שישי של השחקן החדש בענף, נשלחו לתקשורת שגרירים מטעמו להסביר למה לא מדובר בערוץ ביביסטי. אלא שבערב שישי התקבלה התשובה האמיתית, ואולי גם הסיבה האמיתית להקמתו. פרשנות

נוה דרומי, יאיר נתניהו. צילום: ראובן קסטרו, Creative Commons/תומאס תומר שלום, עיבוד תמונה
נוה דרומי, יאיר נתניהו/עיבוד תמונה, צילום: ראובן קסטרו, Creative Commons/תומאס תומר שלום

בשבועיים האחרונים עשו בערוץ החדשות הטרי i24news מאמץ אחרון להרחיק את עצמם מהמותג המשוקץ "ערוץ 14". מדובר היה במשימה בעלת יעד כפול: עסקית - כדי להתבדל מהערוץ המזוהה (עם רה"מ), ובכך להתמקם בנישה שונה; ומיתוגית - כדי להחליק בגרון של המיינסטרים (והברנז'ה) באופן חלק יותר. זו לא הייתה משימה מורכבת במיוחד, שכן היא התבססה על יסודות ההקמה האמיתיים של הערוץ החדש. האמצעי, היה דווקא ישן, עם שימוש תדיר במילות הקסם "איזון" ו"גיוון" (המוכרות גם מההנהלה החדשה של חדשות 13).

בין היתר, כחלק מההשקה החגיגית, נשלחו מבקר המסעדות ניב גלבוע, לראיון פה בוואלה, להסביר ש"לא מדובר בערוץ ביביסטי" (בכזה - בוודאי - הרי היה מסרב לעבוד). אפילו מנכ"ל הערוץ בכבודו ובעצמו פרנק מלול - קבל בראיון לגלובס ש"מדהים לראות מה כתבו על התוכן שלנו עוד לפני שהתחלנו לשדר".

בפועל, האמת שטושטשה במהלך השבוע תחת תוכניות אולפן "מאוזנות" (מאוזנות בין מסרים של נתניהו לעבודה עיתונאית), נחשפה במלואה בערב שישי, עם "מונולוג הפתיחה" של נוה דרומי, לשעבר ערוץ 14, שבשיא המלחמה, בבוקר של עוד יום רצוף הלוויות, החליטה להפנות אצבע מאשימה לבג"ץ ולפרקליטות. באותו בוקר ממש, אגב, צייץ בנו של רה"מ יאיר ממיאמי כי "בג"ץ והפרקליטות מחסלים את המדינה". כנראה מקריות.

כדאי להבין למה התוכנית הזו כל כך חשובה. לא לציבור, וייתכן שאפילו לא לערוץ. למעשה, ייתכן שאפילו לא לראש הממשלה, אלא בכלל לרעייתו ובנו. כך או כך, לא יהיה מופרך לטעון שבהיתכנות גבוהה, אותה תוכנית היא זו שסללה את הדרך לחקיקה שתאפשר לערוץ לפעול בעתיד באופן רשמי בפלטפורמות שאינן סטרימינג.

כדי להבין מדוע, יש לחזור כמה שנים אחורה, לדרך שעבר הערוץ בניצוחו של רה"מ נתניהו, ששאף להציף את השוק ו"לייצר תחרות" (כלומר לפגוע בחברות החדשות המרכזיות). בשנתיים האחרונות ההליך הואץ.

כבר לפני פרוץ המלחמה, ובזמן שהמחאה נגד ניסיון ההפיכה המשטרית שהובילו נתניהו ואנשיו התחזקה - פורסם בוואלה! ברנז'ה כי נתניהו אינו שבע רצון מכך שערוץ 14 לא משדר בשבתות ובחגים ו"מפקיר" מבחינתו את הזירה ל"אולפני שישי" בערוצים 11,12,13 (שנותרו מאז "נטולי שופרות"). כדי לנסות ולהילחם בעניין, החל אז גדי טאוב, מתומכיו של נתניהו, להפעיל מעין "אולפן שישי" אינטרנטי, מידי ערב שבת בערוץ יוטיוב ייעודי תחת האכסניה האוהדת ומזוהה של אתר "מידה". קשה לומר שהפיילוט זכה להצלחה מסחררת בקרב תומכי נתניהו החילוניים והמסורתיים שצופים בטלוויזיה או גולשים ברשת בשבת (בתוכניות - שמהדהדות את המסר השחוק נגד "ערוצי התבהלה" - צפו אלפים בודדים בלבד, גם הם באופן מצטבר ולא בשידור החי).

עוד בוואלה

כפסע מהניצחון המוחלט, על התקשורת

לכתבה המלאה
גדי טאוב, גלי ישראל. ערוץ הכנסת, צילום מסך
גדי טאוב, גלי ישראל/צילום מסך, ערוץ הכנסת

אבל האינטרס שמאחוריה נחשף: בשיחה ברדיו 103 עם כותב שורות אלו ועם אראל סג"ל טאוב הסביר מפורשות מי קהל היעד של הערוץ - "כמה אתם חושבים שלא רואים טלוויזיה בשבת? יש כמה מאות אלפים חילוניים שרואים טלוויזיה ואנחנו כל הזמן שומעים את התלונות שאי אפשר כבר לראות את ערוצי תבהלה".

מאז פרוץ המלחמה, שוב הורגש ב"סביבת ראש הממשלה" התסכול מהיעדר מענה לאולפני שישי בערוצים המרכזיים - רובם, בצדק, ביקרו את כישלון המדינה בטיפול במחדלי ה-7/10. השיא היה עם דיווח באולפן שישי של חדשות 12 על שיחות שקיים הנשיא ביידן עם חטופים - דיווח שהוביל להצהרה תמוהה ומלחיצה של ראש הממשלה לאחר מכן, בניסיון לרכך את המסר.

מתוך סרטון של שלמה קרעי. צילום מסך, צילום מסך
מתוך סרטון של שלמה קרעי/צילום מסך, צילום מסך

במקביל, עמלו במשרד התקשורת על תזכיר חוק השידורים, המיטיב בעיקר עם ערוץ 14, כשמולם מוקש אחד בלבד - שנגע לחששות של בעלי ערוץ 14 מאפשרות שתחת פתיחה גורפת של השוק, גורמים נוספים יוכלו להיכנס להתחרות בערוץ 14 בנישת ה"ימין". כבר אז הוערך בוואלה ברנז'ה כי הגורם הוא i24news.

קרעי מצדו, לא רק שלא הכחיש מעולם את הדברים, הוא אף צייץ בנושא וכתב כי "תחרות זה בריא".

בשבוע שעבר, יממה לאחר שהושק הערוץ, קרעי ניצל את חלון ההזדמנויות התקשורתי ובירך על כניסת שחקנים חדשים לשוק. אם היה מחכה עוד כמה ימים, הברכה הייתה מסתיימת בדמעות של אושר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully